Hur gör ni?
11 inlägg
• Sida 1 av 1
Hur gör ni?
Hur hanterar ni folk som spottar när de pratar?
Jag har en granne som spottar när hon pratar och det som gör det hela lite svårare, är att hon är aldrig trevlig heller.
Hon ser ut som en liten ond häxa i en film.
Så fort hon ser mig ute på vår gård där jag bor, ska hon fram till mig och gnälla om en massa olika saker.
Om det inte är på mig, så är det en massa andra personer som hon stör sig på.
Det som gör det hela mer intressant är att jag sitter i permobil när jag är ute.
När jag kunde gå och så, var det inga problem att backa lite diskret när jag pratade med en person som spottar lite när den pratar.
Men nu när jag sitter i permobil, är det inte lika lätt att backa på ett diskret sätt.
Hur gör ni när ni pratar med en person som spottar när den pratar?
Jag har en granne som spottar när hon pratar och det som gör det hela lite svårare, är att hon är aldrig trevlig heller.
Så fort hon ser mig ute på vår gård där jag bor, ska hon fram till mig och gnälla om en massa olika saker.
Det som gör det hela mer intressant är att jag sitter i permobil när jag är ute.
När jag kunde gå och så, var det inga problem att backa lite diskret när jag pratade med en person som spottar lite när den pratar.
Men nu när jag sitter i permobil, är det inte lika lätt att backa på ett diskret sätt.
- ViktigaArne
- Inaktiv
- Anslöt: 2015-08-27
Hur gör ni?
ViktigaArne skrev:Hur hanterar ni folk som spottar när de pratar?
sitter eller står en väldigt lång bit därifrån. försöker alltså hålla avstånd (fast jag brukar slippa detta problem)
- jesusiscool
- Anslöt: 2013-04-25
Hur gör ni?
Jag brukar torka mig i ansiktet med tröjärmen för att indikera att jag fått saliv ofrivilligt på mig, om det inte hjälper säger jag bara nått i stil med "kan du försöka o inte spotta på mig när du pratar, inge illa menat men jag gillar inte o få spott på mig"
- triggerhappyD
- Anslöt: 2015-06-01
Hur gör ni?
Avslöja i förtroende att du har en allvarlig och smittsam sjukdom. Då backar hon nog undan en bit och kanske håller sig borta helt i fortsättningen
Hur gör ni?
triggerhappyD skrev:Jag brukar torka mig i ansiktet med tröjärmen för att indikera att jag fått saliv ofrivilligt på mig, om det inte hjälper säger jag bara nått i stil med "kan du försöka o inte spotta på mig när du pratar, inge illa menat men jag gillar inte o få spott på mig"
Jag har funderat på om jag kan skaffa något litet paraply som jag kan fälla upp när jag pratar med den här kvinnan
Tack för tipsen!!!
- ViktigaArne
- Inaktiv
Hur gör ni?
Denna person verkar helt ointressant att besvära sin egen hjärna med. Slöseri med hjärntid helt enkelt.ViktigaArne skrev:Så fort hon ser mig ute på vår gård där jag bor, ska hon fram till mig och gnälla om en massa olika saker.
Man ber personen sluta med att spotta när den pratar. Om det inte hjälper så säger man att man inte vill konversera och det kan förstås ge upphov till negativa reaktioner men det skiter man i.ViktigaArne skrev:Hur gör ni när ni pratar med en person som spottar när den pratar?
Och det finns absolut ingen anledning att stå ut med människor som inte kan lära sig att prata utan att spotta när de dessutom är medelmåttigt intressanta att konversera med.
Annars kan man ta med sig ett sådant där ansiktsskydd som biologer som arbetar med farliga saker använder.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Hur gör ni?
plåtmonster skrev:Denna person verkar helt ointressant att besvära sin egen hjärna med. Slöseri med hjärntid helt enkelt.ViktigaArne skrev:Så fort hon ser mig ute på vår gård där jag bor, ska hon fram till mig och gnälla om en massa olika saker.
Om det inte är på mig, så är det en massa andra personer som hon stör sig på.Man ber personen sluta med att spotta när den pratar. Om det inte hjälper så säger man att man inte vill konversera och det kan förstås ge upphov till negativa reaktioner men det skiter man i.ViktigaArne skrev:Hur gör ni när ni pratar med en person som spottar när den pratar?
Och det finns absolut ingen anledning att stå ut med människor som inte kan lära sig att prata utan att spotta när de dessutom är medelmåttigt intressanta att konversera med.
Annars kan man ta med sig ett sådant där ansiktsskydd som biologer som arbetar med farliga saker använder.
Jag bara älskar ditt svar!!!
Du verkar vara helt underbar!!!
- ViktigaArne
- Inaktiv
Hur gör ni?
ViktigaArne skrev:Hur hanterar ni folk som spottar när de pratar?
detta är verkligheten. denna person är ensam. kanske du är ensam också. döm inte hunden efter håren är mitt tips.
Hur gör ni?
ArgeAnkan skrev:ViktigaArne skrev:Hur hanterar ni folk som spottar när de pratar?
detta är verkligheten. denna person är ensam. kanske du är ensam också. döm inte hunden efter håren är mitt tips.
*skrattar*
Förlåt, men jag vill inte prata med folk som spottar när de pratar
- ViktigaArne
- Inaktiv
Hur gör ni?
Man kan be att de ändrar sitt beteende. Först om det inte hjälper så kanske man måste agera. Dessutom värdesätt din tid och ork.ViktigaArne skrev:*skrattar*
Förlåt, men jag vill inte prata med folk som spottar när de pratar
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Hur gör ni?
Jag skulle sagt åt tanten ngt i stil med:
"tack för duschen, har du handduk också?".
Konstigt nog funkar det ofta bättre gentemot irriterande NT att vara på ett sätt som vi uppfattar som drygt och arrogant, säger du till henne snällt är risken stor att hon blir riktigt lack.
Sen är ju frågan hur kul det är att lyssna på gnällbär, men det är ju en annan femma....
"tack för duschen, har du handduk också?".
Konstigt nog funkar det ofta bättre gentemot irriterande NT att vara på ett sätt som vi uppfattar som drygt och arrogant, säger du till henne snällt är risken stor att hon blir riktigt lack.
Sen är ju frågan hur kul det är att lyssna på gnällbär, men det är ju en annan femma....
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2011-10-12
Återgå till Att leva som Aspergare