Drömfordon
103 inlägg
• Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Drömfordon
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Vaniljflickan
- Anslöt: 2011-02-01
Drömfordon
Kul, amazoner är alltid trevliga. Men råkade det bara bli en fyrdörrars eller ville du ha just det?Flatline skrev:Jag hade ju turen att hitta mitt drömfordon i ett gammalt nedgånget garage och befriade den från tidigare ägare.
En gammal fyrdörrars amazon sport från 1966 med ett... visst renoveringsbehov
Drömfordon
Huggorm skrev:bli en fyrdörrars eller ville du ha just det?
Låt oss säga att det var ett lyckligt sammanträffande.
Har velat ha en fyrdörrars men jag visste ärligt talat inte om att denna var fyrdörrars, garaget jag grävde ut den från var så späckat med skit att jag inte kunde komma åt att se vad det var under all bråten
Drömfordon
Jag hade en 2-dörrars Amazon -66 i slutet på 70-talet. En av mina favoriter. Tomgångsljudet, bakhjulsdrift, lång växelspak, avbländarknapp på golvet, handbroms till vänster, liggande stapelhastighetsmätare... Grattis!
Drömfordon
Dagobert skrev:Jag hade en 2-dörrars Amazon -66 i slutet på 70-talet. En av mina favoriter. Tomgångsljudet, bakhjulsdrift, lång växelspak, avbländarknapp på golvet, handbroms till vänster, liggande stapelhastighetsmätare... Grattis!
Hade en ljusblå -65, med dubbla SU, S kamaxel och självklart tvåtumsagassysten med supermulligt ljud. Hade monterat en rallystol, kromringar på fälgarna, spoiler och plastskärmar...
Drömfordon
antonius skrev:Dagobert skrev:Jag hade en 2-dörrars Amazon -66 i slutet på 70-talet. En av mina favoriter. Tomgångsljudet, bakhjulsdrift, lång växelspak, avbländarknapp på golvet, handbroms till vänster, liggande stapelhastighetsmätare... Grattis!
Hade en ljusblå -65, med dubbla SU, S kamaxel och självklart tvåtumsagassysten med supermulligt ljud. Hade monterat en rallystol, kromringar på fälgarna, spoiler och plastskärmar...
Nu kom jag att tänka på Volvo Amazonraggare.
Drömfordon
Dagobert skrev:Tomgångsljudet,
Här hör man tomgången:
Wesensteen - Trafikkontroll
Min Amazon var grafitgrå f.ö.
Drömfordon
Dagobert skrev:Jag hade en 2-dörrars Amazon -66 i slutet på 70-talet. En av mina favoriter. Tomgångsljudet, bakhjulsdrift, lång växelspak, avbländarknapp på golvet, handbroms till vänster, liggande stapelhastighetsmätare... Grattis!
Det är ett tag kvar innan jag kan höra det ljudet tyvärr, lämnade iväg block och topp förra veckan för att borras om och fräsas och sedan kommer en totalrenovering av motor och drivlina :p
Den hade stått så länge att jag fick driva ut de gamla kolvarna med ett järnspett.
Drömfordon
Batmobilen hade man ju inte heller tackat nej till. I alla fall inte någon av dom äldre och mer slimmade än de där senare minitankarna.
Drömfordon
Såg ut som en ombyggd corvette som någon gjort hemma i garaget. Eller har just den där varit med i någon av filmerna?Puzzle skrev:Batmobilen hade man ju inte heller tackat nej till. I alla fall inte någon av dom äldre och mer slimmade än de där senare minitankarna.
Drömfordon
Huggorm skrev:Såg ut som en ombyggd corvette som någon gjort hemma i garaget. Eller har just den där varit med i någon av filmerna?Puzzle skrev:Batmobilen hade man ju inte heller tackat nej till. I alla fall inte någon av dom äldre och mer slimmade än de där senare minitankarna.
Säkert från filmerna från 89 och90-talet.
Drömfordon
Huggorm skrev:Såg ut som en ombyggd corvette som någon gjort hemma i garaget. Eller har just den där varit med i någon av filmerna?Puzzle skrev:Batmobilen hade man ju inte heller tackat nej till. I alla fall inte någon av dom äldre och mer slimmade än de där senare minitankarna.
Petiga aspergare! Ja, det där är ett hemmabygge men det var en av de första bilderna jag hittade som var tillräckligt liten för att bara infoga i img:en.
Här då, orginalbilen från 89.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Drömfordon
Huggorm skrev:Så ja, that's more like it
Bara så vi pratar om samma bil, visst menar du den där vita i bakgrunden..?
Synd att det ser så plastig ut bara.
Drömfordon
En gammal caprice eller vad är det för en? Hade gärna tagit en, om den var i bra skickPuzzle skrev:Huggorm skrev:Så ja, that's more like it
Drömfordon
Huggorm skrev:En gammal caprice eller vad är det för en? Hade gärna tagit en, om den var i bra skickPuzzle skrev:Huggorm skrev:Så ja, that's more like it
Plastig då är Trabant det rätta fordonet för dig.
https://en.wikipedia.org/wiki/Trabant
Drömfordon
Många riktiga sportbilar har kaross av plast, eller vanligtvis glasfiber men vissa hade verkligen plast
Drömfordon
Jag skämtade väl i för sig och det var batmobilen jag menade såg plastig ut. Hade gärna haft den metalliskt glansig som den första fejkbilen.
Drömfordon
Huggorm skrev:Känns som om sikten är dålig åt nästan alla håll i batmobilen
Att se något när man kör är överskattat.
Drömfordon
Hade du körkort sa du?Puzzle skrev:Huggorm skrev:Känns som om sikten är dålig åt nästan alla håll i batmobilen
Drömfordon
Huggorm skrev:Hade du körkort sa du?Puzzle skrev:Huggorm skrev:Känns som om sikten är dålig åt nästan alla håll i batmobilen
Haha, näe och tur är väl det..
Drömfordon
Huggorm skrev:Många riktiga sportbilar har kaross av plast, eller vanligtvis glasfiber men vissa hade verkligen plast
Det är väl mer kolfiber nuförtiden?
Återgå till Intressanta intressen