Tävlat i friidrott?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Tävlat i friidrott?

Inläggav tvilling99 » 2015-08-24 11:45:15

Finns det fler här som har tävlat i någon friidrottsgren?
Jag har själv mest sprungit olika distanser på bana men även testat att hoppa längd, höjd och tresteg och stött kula och kastat diskus, spjut, slägga och vikt.
tvilling99

Anslöt: 2007-05-07

Tävlat i friidrott?

Inläggav Zima33 » 2015-08-25 23:49:21

Bara i skolan, "för att det är bra att prova på olika sporter". Bläh. Tror jag hoppade 50 cm i längdhopp, ansåg inte att det var meningsfullt att anstränga mig så sprang och hoppade ett skutt bara för att de andra inte fick gå innan jag hoppat. (Hej, kollektiv bestraffning).

Jag är inte bitter.
Zima33

Anslöt: 2011-05-09

Tävlat i friidrott?

Inläggav slackern » 2015-08-26 0:08:56

Zima33 skrev:Bara i skolan, "för att det är bra att prova på olika sporter". Bläh. Tror jag hoppade 50 cm i längdhopp, ansåg inte att det var meningsfullt att anstränga mig så sprang och hoppade ett skutt bara för att de andra inte fick gå innan jag hoppat. (Hej, kollektiv bestraffning).

Jag är inte bitter.

Vad fick du för betyg i gymnastik? Var man inte tvungen att anstränga sig för att få godkänt?
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Tävlat i friidrott?

Inläggav Zima33 » 2015-08-26 23:48:00

slackern skrev:
Zima33 skrev:Bara i skolan, "för att det är bra att prova på olika sporter". Bläh. Tror jag hoppade 50 cm i längdhopp, ansåg inte att det var meningsfullt att anstränga mig så sprang och hoppade ett skutt bara för att de andra inte fick gå innan jag hoppat. (Hej, kollektiv bestraffning).

Jag är inte bitter.

Vad fick du för betyg i gymnastik? Var man inte tvungen att anstränga sig för att få godkänt?

Jag fick inga betyg alls från grundskolan, efter nian inte ens ett slutbetyg med streck i alla ämnen men jag fick ett "intyg om avgång från grundskolan".
Mådde väldigt dåligt åk 5-9 så orkade inte gå dit så mycket. Gick väl 5-6 år totalt.

Det där "det är bra att prova på olika sporter" gällde inte när vi hade friluftsdag och flera tjejer ville åka till ridklubben. Detta var när jag mådde skitdåligt och var hemma mer än ett år, då ringde en tjej och sa att de får inte åka till ridklubben och rida om inte alla tjejerna åker lilla vasaloppet (alltså jag var tvungen att släpa mig till skolan och åka skidor för deras skull). Hej kollektiv bestraffning igen.
En gång föreslog jag att hela klassen skulle åka till stallet (utom de med allergi då) för man ska ju prova på olika sporter, eller hur? Men läraren sa "jag vill inte tvinga dem". Men det gick bra att tvinga tjejerna åka lilla vasaloppet. Jodå.

(Jag är inte bitter).
Zima33

Anslöt: 2011-05-09

Tävlat i friidrott?

Inläggav tvilling99 » 2015-08-31 13:24:15

Finns det verkligen inte fler som har tävlat i friidrott här? :o
tvilling99

Anslöt: 2007-05-07

Återgå till Intressanta intressen

Logga in