Drömfordon
103 inlägg
• Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Drömfordon
Lika bra att fortsätta på ett lyckat koncept..
Drömfordon eller favoritfordon, vilket är erat?
Personligen så lever jag nog efter min tid när det kommer till sådant för själv skulle jag gärna vilja ha antingen ett välarbetat träskepp med vackra sniderier. Skulle gärna säga i klass med Regalskeppet Vasa men den hade ju vissa uppenbara problem så istället tar jag en bild av "The Black Pearl" från Pirates of the Caribbean. Säga vad man vill om filmerna men skeppen är åtminstone välgjorda.
..Eller då en häst och vagn. Samma där i trä och vacker.
Drömfordon eller favoritfordon, vilket är erat?
Personligen så lever jag nog efter min tid när det kommer till sådant för själv skulle jag gärna vilja ha antingen ett välarbetat träskepp med vackra sniderier. Skulle gärna säga i klass med Regalskeppet Vasa men den hade ju vissa uppenbara problem så istället tar jag en bild av "The Black Pearl" från Pirates of the Caribbean. Säga vad man vill om filmerna men skeppen är åtminstone välgjorda.
..Eller då en häst och vagn. Samma där i trä och vacker.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Drömfordon
Kul tråd, jag har faktiskt varit ombord på ett skepp som var en kopia utav Bounty, fartyget hade varit ned i två filmer första var Myteriet på Bounty den från 60-talet och en utav Pirates of the Carabian.
Själv skulle jag välja en modernare segelbåt och luffa runt med i tropikerna bland paradisöarna.
Häst å vagn ser jag Dracula å Transsylvanien framför mig, annars kan du konvertera till Ahmis hur nu det stavas får du även gå runt med ett sött hukle.
Själv skulle jag välja en modernare segelbåt och luffa runt med i tropikerna bland paradisöarna.
Häst å vagn ser jag Dracula å Transsylvanien framför mig, annars kan du konvertera till Ahmis hur nu det stavas får du även gå runt med ett sött hukle.
Drömfordon
Puzzle skrev:Eller då en häst och vagn.
En likvagn...
Jag skulle gärna ha en amerikansk likbil från 1960-talet...
Drömfordon
Träskepp är vackra, men svåra att manövrera och kräver enormt mycket underhåll. Jag hade hellre haft en akterhyttsbåt på 20-40 fot med aluminiumskrov och diesel inombordare. Då kan man tuffa omkring i alla väder och färdas, bada eller fiska och dessutom övernatta.
Drömfordon
nallen skrev:Jag har en f.d. röd, numera skär, Volvo 245
Drömfordon
Starship Enterprise, lite omständlig lägga till med bakom lagårn, men va fan gör man inte för att göra grannarna avis...
Drömfordon
Inget dumt val men hellre en amazon då. En rostfri tvådörrars som något stoppat i en nyare, bränslesnål diesel i.tahlia skrev:Blir väl utskrattad som vanligt men... En vinröd Volvo 242.
Drömfordon
antonius skrev:Starship Enterprise, lite omständlig lägga till med bakom lagårn, men va fan gör man inte för att göra grannarna avis...
Jo jag tänkte också på det rymdskeppet eller Battlestar Galactica.
Drömfordon
Huggorm skrev:Inget dumt val men hellre en amazon då. En rostfri tvådörrars som något stoppat i en nyare, bränslesnål diesel i.tahlia skrev:Blir väl utskrattad som vanligt men... En vinröd Volvo 242.
Spelar ju ingen enorm roll, en B18 kan du ju få ned till 0.6-07 om du sätter dit en M41 låda, overdrive och en något senare bakaxel med annan utväxling.
Det i kombination med att man slipper skatt är ju ganska så prisvärt
Drömfordon
En segelyacht.
En engelsk klassisk sportbil.
En engelsk klassisk sportbil.
- Mountain_lion
- Anslöt: 2013-07-18
Drömfordon
nallen skrev:Puzzle skrev:Eller då en häst och vagn.
En likvagn...
Precis, då har man ju jobbsituationen löst också..
Men det var väl mer stuket jag menade så kan väl ta en bild till då.
Annars så en gypsy vagn så har man boendet löst, möjligheterna är oändliga! Eller i vart fall två..
Drömfordon
Bilar: citroen DS, Mercedes benz 600 Pullman (inkl privatchaufför!), dome zero concept
Flygplan: concorde, antonov an-225
Båt: valfri atomdriven ubåt
Tåg: shinkansen
Sen skulle jag ha så att jag klarar mig, här på jorden i alla fall.
Flygplan: concorde, antonov an-225
Båt: valfri atomdriven ubåt
Tåg: shinkansen
Sen skulle jag ha så att jag klarar mig, här på jorden i alla fall.
Drömfordon
Även jag tar gypsyvagnen. Hoppas det kommer häst med. Men tar hellre en nordis eller liknande att dra den. Tinkerhästarnas hovludd är inte att leka med... borsta borsta och tvätta i oändlighet.
Drömfordon
Puzzle skrev:nallen skrev:Puzzle skrev:Eller då en häst och vagn.
En likvagn...
Precis, då har man ju jobbsituationen löst också..
Men det var väl mer stuket jag menade så kan väl ta en bild till då.
Annars så en gypsy vagn så har man boendet löst, möjligheterna är oändliga! Eller i vart fall två..
Likbil då kommer jag att tänka på Six fett under tonårsdottern hade en sådan med en dödskalle på Kylaren.
Drömfordon
Jag är sådär astråkig och vill bara ha en stor kombi, gärna en Volvo eftersom reservdelar är lätta att hitta till dem. Typ en äldre Volvo V70. Den måste vara fyrkantig, inte de där nya rundare modellerna (s60 tror jag de heter?).
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
Drömfordon
Tardis
Men om jag inte kan få det, får det bli något flytande som går att bo på. Black Pearl skulle vara helt ok
Men om jag inte kan få det, får det bli något flytande som går att bo på. Black Pearl skulle vara helt ok
Drömfordon
Jag hade ju turen att hitta mitt drömfordon i ett gammalt nedgånget garage och befriade den från tidigare ägare.
En gammal fyrdörrars amazon sport från 1966 med ett... visst renoveringsbehov
En gammal fyrdörrars amazon sport från 1966 med ett... visst renoveringsbehov
Återgå till Intressanta intressen