Vanligt med fysisk smärta med asperger?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Winterblues » 2015-08-20 22:59:13

Puzzle skrev:
Winterblues skrev:
Puzzle skrev:Det gör jag men i mitt fall handlar det nog om lågt blodtryck och att jag äter dåligt. Är oftast när man ställer sig upp eller vänder sig för snabbt eller har gått förlänge utan mat.

Aha så det är mat det kan bero på :P ... Jo sådan yrsel/ortostatism får jag också. Men sedan kan jag få en liknande yrsel ibland som kommer över mig p.g.a. stress/ångest

Vet inte riktigt om jag skulle kalla det yrsel men jag kan känna något som liknar att få en hink kallvatten över sig när man blir stressad eller ångestfull, så allting blir som suddigt och brusigt. Desorienterad, skulle man kanske kunna säga.

Aha tror jag förstår vad du menar. Ett sådant uttryck tar det inte för mig. Det låter iaf inte jätte trevligt.
Winterblues

Anslöt: 2011-08-27

Inläggav Zima33 » 2015-08-20 23:42:43

Alien skrev:
Jag drabbas också av kramper i benen på natten, vaknar av smärtan (kramp-i-vaderna-pa-natterna-t22138.html). Men det tror jag inte har något med AS att göra.

Provat magnesiumtillskott?
Zima33

Anslöt: 2011-05-09

Inläggav Zima33 » 2015-08-20 23:45:20

Jag har ont i huvudet hela tiden, även i nacken och ryggen. Får mer ont om jag varit på stan några timmar eller suttit för länge. Kan inte sitta framför datorn/TV:n t.ex.
Zima33

Anslöt: 2011-05-09

Inläggav kiddie » 2015-08-21 1:42:31

Får man krampliknande känslor kan det visst vara magnesiumbrist. Det är rätt lätt att testa eftersom magnesium är ganska billigt. Man kan även få det av låga halter järn i kroppen. Då kan man få det som krampkänsla men även något som liknar restless legs.

Tråkigt med järn är att man kan ha låga värden men inom vad som anses normalt och ändå ha symptom, det beror på att hos vissa kommer trots järnupptag inte det järnet som behövs upp i hjärnan. Då kan man behöva ligga mycket högre upp inom normalspannet.
kiddie
Inaktiv

Anslöt: 2013-02-23

Inläggav Puzzle » 2015-08-31 13:28:57

plåtmonster skrev:@Puzzle, Skulle du kunna fråga LSS handläggaren vad som är anledningen till att man kopplar denna fråga till asperger?

Jag förvånade faktiskt mig själv idag med att komma ihåg att fråga om de där och hon svarade som redan tagits upp i tråden att det handlade om sensoriska problem, spänningshuvudvärk och att en del kunde ha problem med ryggen och hållningen eftersom dom gick stelt.
Puzzle

Anslöt: 2014-05-28

Återgå till Aspergare och vården

Logga in