Drömboendet

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Drömboendet

Inläggav slackern » 2015-08-16 15:59:42

Puzzle skrev:
slackern skrev:Bungalow är nog vanligast att dom är byggda på land. Det där huset skulle jag nog kalla för ett plint eller stylthus. Men jag kan tänka mig att dom marknadsförs som bungalows, en bungalow är typ ett envåningshus så varje liten stuga skulle kunna vara en bungalow eller tror det även krävs en stor veranda som går längs hela långväggen.

Var det inte du som länkade någonstans till ett hotell som hade såna där hus, dem kallade det "bungalows". :P

Självklart vill man väl ha något lite större men dem där låg så fint till.
beach_hut_3.jpg

Nix var inte jag som länkade orginalposten jag bara undrade var dom hade dolt avloppsledningarna. :lol:

Det håller jag med dig om att det låg fint till jag skulle absolut inte banga i att bo i ett hus på vattnet i en lagun. Är väl ett utav mitt största drömboende. Så får väl flytta till Bora borra när jag går i pension eller något. :lol:
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Drömboendet

Inläggav slackern » 2015-08-16 16:15:32

Det här stället skulle jag inte heller tacka nej till, men skulle göra något åt inredningen lite för vulgär för min smak.

http://www.residence.se/till-salu/objek ... eskrivning
slackern

Drömboendet

Inläggav Surkatt » 2015-08-16 21:06:23

slackern skrev:
Flatline skrev:Bild

Där har ni mitt drömboende, en mysigt bonad bunker eller silo.
Bra temperatur, inget som stör en och man behöver aldrig tänka på hur mycket oväsen man för eller att grannarna sneglar in igenom fönstren.
Bra säkerhet också.
Kort och gott det perfekta boendet.
Jobbigt läge om dräneringspumpen lägger av får man en lagom djup pool. ;)

Egentligen borde det vara mysigare med ett liknande hus fast under vattnet. Med en luftsluss upp till ytan.

Eller ännu hellre, en egen Nautilus.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Surkatt

Anslöt: 2013-01-13

Drömboendet

Inläggav slackern » 2015-08-16 21:07:43

Surkatt skrev:
slackern skrev:
Flatline skrev:Bild

Där har ni mitt drömboende, en mysigt bonad bunker eller silo.
Bra temperatur, inget som stör en och man behöver aldrig tänka på hur mycket oväsen man för eller att grannarna sneglar in igenom fönstren.
Bra säkerhet också.
Kort och gott det perfekta boendet.
Jobbigt läge om dräneringspumpen lägger av får man en lagom djup pool. ;)

Egentligen borde det vara mysigare med ett liknande hus fast under vattnet. Med en luftsluss upp till ytan.

Ska vi gifta oss och ta över världen?
slackern

Drömboendet

Inläggav Puzzle » 2015-08-16 21:17:25

Surkatt skrev:Egentligen borde det vara mysigare med ett liknande hus fast under vattnet. Med en luftsluss upp till ytan.

USA jobbar ju på det där så snart är det säkert möjligt att köpa ett sådant hus, om du inte är intresserad av att betala de dryga $10 miljoner för att bygga ett själv.. :wink:

dining-room.jpg

US Substructures
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Puzzle

Anslöt: 2014-05-28

Drömboendet

Inläggav slackern » 2015-08-16 21:28:08

Puzzle skrev:
Surkatt skrev:Egentligen borde det vara mysigare med ett liknande hus fast under vattnet. Med en luftsluss upp till ytan.

USA jobbar ju på det där så snart är det säkert möjligt att köpa ett sådant hus, om du inte är intresserad av att betala de dryga $10 miljoner för att bygga ett själv.. :wink:

dining-room.jpg

US Substructures

Fan jag vill ha vilken dröm. Man slipper ju garanterat insyn från förbipasserande förutom dom som dyker då. :lol:
slackern

Drömboendet

Inläggav Huggorm » 2015-08-16 21:32:30

Ständig oro för läckage. Och hur står sig sådana där byggen mot tidens tand? Fönsterputs?
Huggorm

Anslöt: 2011-12-12

Drömboendet

Inläggav slackern » 2015-08-16 21:40:41

Huggorm skrev:Ständig oro för läckage. Och hur står sig sådana där byggen mot tidens tand? Fönsterputs?

Kan tänka mig att det kan kännas rätt nojigt när det blåser upp en orkan, får väll förtöja den i någon lugn vik.
slackern

Drömboendet

Inläggav Puzzle » 2015-08-16 22:16:20

slackern skrev:
Huggorm skrev:Ständig oro för läckage. Och hur står sig sådana där byggen mot tidens tand? Fönsterputs?

Kan tänka mig att det kan kännas rätt nojigt när det blåser upp en orkan, får väll förtöja den i någon lugn vik.

Jag funderar på alger och sådant, borde man inte få ordentligt med problem med det på några år? :-)063 Annars så får man väl se till att ha ett säkerhetsrum så slipper man oroa sig för sprickor.
Puzzle

Drömboendet

Inläggav plåtmonster » 2015-08-16 22:22:35

slackern skrev:Det här stället skulle jag inte heller tacka nej till, men skulle göra något åt inredningen lite för vulgär för min smak.

http://www.residence.se/till-salu/objek ... eskrivning
Dessvärre ingår man i näringskedjan i Australien.

Puzzle skrev:USA jobbar ju på det där så snart är det säkert möjligt att köpa ett sådant hus, om du inte är intresserad av att betala de dryga $10 miljoner för att bygga ett själv.. :wink:
dining-room.jpg
US Substructures

US Substructures har ett dokument med tekniska detaljer: purdetails.pdfVerkar som det är avsett för ett djup på maximalt 110 meter. Det borde duga. Vore helt klart fräckt att se fiskar och alger utanför vardagsfönstret ! ;)
Risken för att bli dränkt när man sover är dock något avskräckande.

Huggorm skrev:Fönsterputs?
Jobbigt :P

slackern skrev:Kan tänka mig att det kan kännas rätt nojigt när det blåser upp en orkan, får väll förtöja den i någon lugn vik.
Tvärtom. När det blåser på bör man ha så att man kan dra ner ytkontakten. Under ytan är det rätt lite rörelse vad jag vet. U-båtar dyker vid oväder för att slippa skvalpa runt.

Puzzle skrev:Annars så får man väl se till att ha ett säkerhetsrum så slipper man oroa sig för sprickor.
Om man hinner springa dit..

Återstår bara att fixa 10 miljoner USD. Några ideér? Inte ens en välavlönad läkare som lever hemlös på pasta fixar det.. :P
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Drömboendet

Inläggav Puzzle » 2015-08-16 23:47:33

plåtmonster skrev:
Puzzle skrev:USA jobbar ju på det där så snart är det säkert möjligt att köpa ett sådant hus, om du inte är intresserad av att betala de dryga $10 miljoner för att bygga ett själv.. :wink:
dining-room.jpg
US Substructures

US Substructures har ett dokument med tekniska detaljer: purdetails.pdfVerkar som det är avsett för ett djup på maximalt 110 meter. Det borde duga. Vore helt klart fräckt att se fiskar och alger utanför vardagsfönstret ! ;)
Risken för att bli dränkt när man sover är dock något avskräckande.

"..Och du trodde du hade sömnproblem innan!" :P

plåtmonster skrev:
Puzzle skrev:Annars så får man väl se till att ha ett säkerhetsrum så slipper man oroa sig för sprickor.
Om man hinner springa dit..

Återstår bara att fixa 10 miljoner USD. Några ideér? Inte ens en välavlönad läkare som lever hemlös på pasta fixar det.. :P

Läkare, du menar väl fotbollsspelare? Hur svårt kan det vara att skära runt lite i kroppar när man jämför med den komplicerade, ädla sport som kallas fotboll... Två säsonger som Zlatan och du har säkert råd. :wink:
Puzzle

Drömboendet

Inläggav plåtmonster » 2015-08-17 0:17:39

Puzzle skrev:Två säsonger som Zlatan och du har säkert råd. :wink:

Finns det något mirakelmedel som gör att man vinner på lotto? :P
Det är rätt många som vill bli världsberömda men få som blir det.
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Drömboendet

Inläggav Surkatt » 2015-08-17 14:55:39

slackern skrev:
Surkatt skrev:
slackern skrev:Jobbigt läge om dräneringspumpen lägger av får man en lagom djup pool. ;)

Ska vi gifta oss och ta över världen?

Ja, där är du inne på en smart plan. Kapten Nemos stora misstag kanske var att han aldrig gifte sig ;)
Surkatt

Drömboendet

Inläggav Surkatt » 2015-08-17 17:43:10

Puzzle skrev:

dining-room.jpg

US Substructures

Nä, det är nog lättare att sno en gammal ubåt någonstans i sådana fall ;)
Surkatt

Re: Sv: Drömboendet

Inläggav slackern » 2015-08-17 17:51:20

Surkatt skrev:
Puzzle skrev:

dining-room.jpg

US Substructures

Finns säkert i Ryssland med en gammal läckande kärnreaktor. ;)
slackern

Drömboendet

Inläggav Surkatt » 2015-08-17 18:06:03

slackern skrev:
Surkatt skrev:

dining-room.jpg

US Substructures

Jo, precis, just det där med kärnreaktorn är väl nackdelen. Samt att det luktar svettig soldat och förtorkad galonklädsel. Men en museiubåt någonstans kanske?
Surkatt

Drömboendet

Inläggav warrior88 » 2015-08-17 20:07:43

Allra högst uppe i en skyskrapa som räcker ovan molnen!

Bild
warrior88

Anslöt: 2015-08-14

Drömboendet

Inläggav kiddie » 2015-08-17 20:24:57

Mitt drömboende är nog omöjligt iom att jag inte vill ha främmande folk som springer omkring men samtidigt inte orkar laga allt själv.

Men jag skulle kunna tänka mig en mindre gård, naturskönt och mer eller mindre i skogen med några öppna fält bara. Det ska finnas en mindre ladugård i original äldre, timrad, ett bostadshus som är trevligt/äldre och mysigt samt några fristående hus för hobbyverksamheter.

När jag vaknar ska jag direkt kunna sätta mig upp i sängen och spana ut mot betet där mina djur går.

Vatten, sanitet mm ska vara löst på enskilt sätt.
kiddie
Inaktiv

Anslöt: 2013-02-23

Drömboendet

Inläggav elle » 2015-08-17 20:25:28

warrior88 skrev:Allra högst uppe i en skyskrapa som räcker ovan molnen!

Bild

Fantastiskt. Som en dröm.
elle

Anslöt: 2011-01-09

Drömboendet

Inläggav slackern » 2015-08-17 23:03:47

Surkatt skrev:
slackern skrev:
Surkatt skrev:

Jo, precis, just det där med kärnreaktorn är väl nackdelen. Samt att det luktar svettig soldat och förtorkad galonklädsel. Men en museiubåt någonstans kanske?

Jag har faktiskt varit ombord på en gammal Sovjetisk ubåt som var omgjord till museumfartyg, det var samma klass som U-137 som gick på grund i Karlskronas skärgård, det kan inte ha varit kul att ha varit matros på den ubåten, för officerarna dom hade en pyttelitet bås med en wc som dom kunde låsa om sig, manskapet hade en toalett i mitten utav deras område som stod helt öppen utan någon som helst privatliv.
slackern

Drömboendet

Inläggav kiddie » 2015-08-17 23:22:41

Men neeej. Kunde de inte ens haft ett litet skynke eller ngt? Det är en av mina återkommade drömmar att jag måste göra toa inför öppen ridå. :-)002
kiddie
Inaktiv

Anslöt: 2013-02-23

Drömboendet

Inläggav Surkatt » 2015-08-17 23:46:10

slackern skrev:
Surkatt skrev:
slackern skrev:Finns säkert i Ryssland med en gammal läckande kärnreaktor. ;)

Jag har faktiskt varit ombord på en gammal Sovjetisk ubåt som var omgjord till museumfartyg, det var samma klass som U-137 som gick på grund i Karlskronas skärgård, det kan inte ha varit kul att ha varit matros på den ubåten, för officerarna dom hade en pyttelitet bås med en wc som dom kunde låsa om sig, manskapet hade en toalett i mitten utav deras område som stod helt öppen utan någon som helst privatliv.

Hmm, den kanske inte skulle vara något att sno. Det är ju skönt att kunna sitta och läsa lite när man skiter :-)063 Men om vi inte ska ha den till att kriga med behövs det ju inte så stor besättning och då räcker kanske officerstoaletterna.

Eller skulle vi kriga?
Surkatt

Re: Sv: Drömboendet

Inläggav slackern » 2015-08-18 0:52:00

Surkatt skrev:
slackern skrev:
Surkatt skrev:

Hmm, den kanske inte skulle vara något att sno. Det är ju skönt att kunna sitta och läsa lite när man skiter :-)063 Men om vi inte ska ha den till att kriga med behövs det ju inte så stor besättning och då räcker kanske officerstoaletterna.

Eller skulle vi kriga?
Hmm svår fråga om vi ska ta över världen. Men kanske bättre att göra det via diplomati eller en modernare ubåt. Fast undervattenshus i en tropisk lagun är nog bättre?
slackern

Drömboendet

Inläggav Surkatt » 2015-08-18 17:01:21

Vi kan ju åka med mat till ett isolerat land i nöd, med en båt, det räknas ju som en krigshandling av vissa länder. Krig utan en massa svettiga soldater och kärnvapen ;)
Surkatt

Återgå till Intressanta intressen

Logga in