Nolltolerans för homofober/rasister på forumet
Liljan skrev:alixha skrev:Att utesluta någon på grund av åsikter är illa, precis som att utesluta någon på grund av bakgrund eller läggning.
Nolltolerans är inte bra, oavsett vilket håll man viftar släggan åt.
Personliga påhopp är självklart inte okej, rapportera till mod och ignorera användaren.
Nej, det är det inte. Ens åsikter är självvalda, det är inte ens bakgrund eller läggning.
Med det menar du alltså att man inte får ha vilka åsikter man vill? Hur vill du tvinga på folk dina åsikter? Diktatur och angiveri?
Förresten så är det inte en åsikt att tycka att homosexualitet är äckligt. Det är lika mycket en läggning det då basen i asexualitet är att tycka att samlag är äckligt.
Re: Nolltolerans för homofober/rasister på forumet
Liljan skrev:
Nej, det är det inte. Ens åsikter är självvalda, det är inte ens bakgrund eller läggning.
Åsikter och värderingar formas under uppväxten och den miljö man lever i. Det är inte så att man fritt väljer bland olika tillgängliga åsikter.
Moggy skrev:Liljan skrev:
Åsikter och värderingar formas under uppväxten och den miljö man lever i. Det är inte så att man fritt väljer bland olika tillgängliga åsikter.
En del människor har nåt som heter "common sense". Om man applicerar det på åsikter och värderingar så kan man bli en bra människa.
- RainBowChild
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2013-07-12
Vad anses som påhopp då? Måste det vara extremt riktat mot en individ? Om jag kommer in här och hävdar att alla aspergare är groteska svin, är det OK då, eftersom jag faktiskt inte pekar ut någon?
Re: Sv: Nolltolerans för homofober/rasister på forumet
Med tanke på att det är brott mot dom mänskliga rättigheterna är det rätt allvarligt.Fenren skrev:Liljan skrev:alixha skrev:Att utesluta någon på grund av åsikter är illa, precis som att utesluta någon på grund av bakgrund eller läggning.
Nolltolerans är inte bra, oavsett vilket håll man viftar släggan åt.
Personliga påhopp är självklart inte okej, rapportera till mod och ignorera användaren.
Så du är inte så mycket för sådant som demokrati, yttrandefrihet och åsiktsfrihet med andra ord.
kiddie skrev:Vad anses som påhopp då? Måste det vara extremt riktat mot en individ? Om jag kommer in här och hävdar att alla aspergare är groteska svin, är det OK då, eftersom jag faktiskt inte pekar ut någon?
Det verkar accepterat här iaf.
- RainBowChild
- Förhandsgranskad
RainBowChild skrev:En del människor har nåt som heter "common sense". Om man applicerar det på åsikter och värderingar så kan man bli en bra människa.
Så nu är det alltså "common sense" att vara homokramare och antirasist? Vilken idioti.
RainBowChild skrev:Det verkar accepterat här iaf.
Japp, så är det nog. Det gör att det blir väldigt ovänligt mot en om man tillhör en hatad grupp.
Re: Nolltolerans för homofober/rasister på forumet
RainBowChild skrev:Moggy skrev:Liljan skrev:
En del människor har nåt som heter "common sense". Om man applicerar det på åsikter och värderingar så kan man bli en bra människa.
Något som visar sig väldigt svårt att göra nåt av eftersom alla anser att sina egna åsikter är sunt förnuft.
rdos skrev:RainBowChild skrev:En del människor har nåt som heter "common sense". Om man applicerar det på åsikter och värderingar så kan man bli en bra människa.
Så nu är det alltså "common sense" att vara homokramare och antirasist? Vilken idioti.
Har jag förolämpat dig på något sätt?
Ja det tycker jag, varför behöver vi sånt hat?
- RainBowChild
- Förhandsgranskad
RainBowChild skrev:Ja det tycker jag, varför behöver vi sånt hat?
Hat? Varför tror du jag hatar homosexuella eller invandrare? Det är något du fått för dig. Jag hatar inte någon av dessa grupper.
Som asexuell så hatar jag inte heller sexuella.
Däremot så hatar jag mobbare, hierarkier, folk som försöker sätta sig på andra och folk som försöker påtvinga mig sina åsikter.
rdos skrev:RainBowChild skrev:Ja det tycker jag, varför behöver vi sånt hat?
Hat? Varför tror du jag hatar homosexuella eller invandrare? Det är något du fått för dig. Jag hatar inte någon av dessa grupper.
Däremot så hatar jag mobbare, hierarkier, folk som försöker sätta sig på andra och folk som försöker påtvinga mig sina åsikter.
Jag har inte sagt att DU hatar dom, det är något DU fått för dig.
- RainBowChild
- Förhandsgranskad
Sunt förnuft kommer inte ur tomma intet. Det är något som utvecklas. Ibland tar dock utvecklingen en väldigt lång tid..
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Hur föreställer du dig din revolution ?
Isf måste man visa nolltolerans mot katoliker, judar och muslimer här ( dessa religioner tillåter inte aktivt homosexualitet som bekant ) .
Som någon här har redan skrivit det är illa att utesluta någon pga. åsikter .
( jag undanber diskusioner om religion i den här tråden ) .
Isf måste man visa nolltolerans mot katoliker, judar och muslimer här ( dessa religioner tillåter inte aktivt homosexualitet som bekant ) .
slackern skrev:Med tanke på att det är brott mot dom mänskliga rättigheterna är det rätt allvarligt.Fenren skrev:Liljan skrev:
Så du är inte så mycket för sådant som demokrati, yttrandefrihet och åsiktsfrihet med andra ord.
Åsikter är inte brott. Det är grundlagsskyddat att vi har åsiktsfrihet.
RainBowChild skrev:rdos skrev:RainBowChild skrev:En del människor har nåt som heter "common sense". Om man applicerar det på åsikter och värderingar så kan man bli en bra människa.
Har jag förolämpat dig på något sätt?
Ja det tycker jag, varför behöver vi sånt hat?
Är du medveten om att du är väldigt konfrontativ och oaccepterande angående andras åsikter och livsåskådning?
RainBowChild skrev:Moggy skrev:Liljan skrev:
tycker det är SKITLÄSKIGT när någon ska avgöra vilka åsikter som är bra eller dåliga. Eller när man ska sluta umgås för att man tycker olika! Det verkar vara en ny trend i samhället.
Vi ska vara fruktansvärt glada att vi lever i en demokrati, det är ingen självklarhet att man får tycka och säga vad man vill!! Har du läst historia ?
Maggi skrev:tycker det är SKITLÄSKIGT när någon ska avgöra vilka åsikter som är bra eller dåliga.
Jag ber om ursäkt för att jag tycker att t.ex. folkmord är dåligt.
Maggi skrev:Eller när man ska sluta umgås för att man tycker olika!
Är det så konstigt om homosexuella inte vill umgås med homohatare och om de som inte betraktas som "etniska svenskar" inte vill umgås med rasister?
Kanin skrev:Jag ber om ursäkt för att jag tycker att t.ex. folkmord är dåligt.
Vad har det med ämnet att göra? Menar du att det inte finns någon skillnad mellan att ogilla massinvandring och att förespråka folkmord?
Kanin skrev:Är det så konstigt om homosexuella inte vill umgås med homohatare och om de som inte betraktas som "etniska svenskar" inte vill umgås med rasister?
Det finns väl förstås ingen skillnad mellan att inte tycka homosexualitet är det bästa som finns och att vara homohatare heller? Det ena implicerar alltid det andra, eller hur?
elle skrev:Hur föreställer du dig din revolution ?
Hahaha, den var rolig.
Alla religioner utom kristendom är skit. Jag vill inte prata religion.
Hahahaha.
- Mountain_lion
- Anslöt: 2013-07-18
Kanin skrev:Maggi skrev:tycker det är SKITLÄSKIGT när någon ska avgöra vilka åsikter som är bra eller dåliga.
Jag ber om ursäkt för att jag tycker att t.ex. folkmord är dåligt.Maggi skrev:Eller när man ska sluta umgås för att man tycker olika!
Är det så konstigt om homosexuella inte vill umgås med homohatare och om de som inte betraktas som "etniska svenskar" inte vill umgås med rasister?
Frågan gällde alltså, tycker du att alla åsikter ska få uttalas? Och Kan du tolerera att dina vänner tycker olika?
Du får tycka vad du vill om folkmord! Jag är inte rädd för debatt!
Och ja jag kan umgås med min farbror som tycker att homosexualitet är en sjukdom för han fattar ju inte bättre.
rdos skrev:RainBowChild skrev:Ja det tycker jag, varför behöver vi sånt hat?
Hejsan kramis.
Ska vi göra en deal.
Om du slutar säga att HBTQ¨personer är äckliga så slutar jag säga att du är äcklig.
Liksom, vi vet vad vi båda tycker men vi behöver inte uttrycka det.
Förhoppningsvis känns det lite bättre för oss båda. I bästa fall känns det lite bättre för några till.
- Mountain_lion
- Anslöt: 2013-07-18
Maggi skrev:Och ja jag kan umgås med min farbror som tycker att homosexualitet är en sjukdom för han fattar ju inte bättre.
Mm, och jag brukar dansa med en lesbisk tjej även om jag inte tycker homosexualitet är det bästa som finns. Tyckte t.o.m. det var intressant när hennes partner var med en gång. Kul att studera dem.
nallen skrev:Det här är ju redan Lieberts bögkramarforum, det är redan förbjudet att kritisera smutskastningen av diagnosen som vissa ägnar sig åt på pride och liknande pervohögtioder. Vad mer begär du?
Jag har anmält inlägget till moderatorer och vill ha respons. De har ju inte stängt av dessa personer permanent än. Sprider de inte missaktning? Jag undrar hur moderatorerna tänker.
Någon juridiskt kunnig som vill testa polisanmälan, om moderatoranmälan inte ger effekt denna gång heller? Men kolla i så fall först juridiken även med RFSL! : http://www.rfsl.se/?p=2841
- TORatANDET
- Anslöt: 2006-06-30
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter