Plåster är rasistiska ("vardagsrasism", "vithetsnorm")
Plåster är rasistiska
Huggorm skrev:Riktiga män använder eltejp. Den är vanligtvis svart så den borde funka även till invandrare.
Isoleringsband utanpå det rasistiska plåstret?
http://www.jula.se/globalassets/catalog ... olor=white
Finns även sprayplåster.
http://www.apotea.se/hansaplast-spraypl ... er-32.5-ml
Nästa steg är väl att man får välja färg på tork, kompresser och kirurgtape i samband med provtagning. Gipsbandage bör ju tillhandahållas i passande färger.
I Apoteas sortiment är det mesta i förbandsväg vitt såvitt jag kan se.
Plåster är rasistiska
Antalet barn som föds av svenskfödda är fler än barn till invandrare + invandrande ickeeuropeér i sig och har så alltid varit så nej det förekommer ingen brist på vita nya människor och vi håller inte på att bli minoritet.sugrövmanövern skrev:Den vita befolkningen är väl på väg att bli minioritet här i landet? Så det är välan dags att göra som apple gjorde med sina iphone-ikoner. Allt från vita till gula, olika nyanser av grå, beige och brun ända till #kolsvarta brudars plåster.
http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/
http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/S ... ss/385509/
Plåster är rasistiska
Så mycket skitsnack om att Sverige är ett PK-land som "hittat på" detta. Det finns många sätt att snöa in. Detta är inget nytt och inget som Sverige var först att tänka på. http://www.theatlantic.com/health/archi ... id/276542/
Plåster är rasistiska
Varför vill man ha ett plåster som matchar ens hudton överhuvudtaget?
Man vill väl att folk ska se att man har ont så dom kan tycka synd om en
Plåster är rasistiska
alixha skrev:Varför vill man ha ett plåster som matchar ens hudton överhuvudtaget?
Precis, det är därför jag använder bandage istället så det ska bloda igenom och se jättemycket värre ut än vad det egentligen är..
Nämen, skämt åsido, sånt här känns ju som att det är verkligen bara att gnälla för gnällandes skull. Snacka o I-landsproblem..
Plåster är rasistiska
Jag säger som en eller flera, det räcker att plåstret funkar som det ska. Färgen är i övrigt oväsentligt.
Plåster är rasistiska
Vi kan iaf alla hålla med om att det är viktigare att prata om rasistiska plåster än skjutningar och handgranater på öppna gator.
Är du mer bekymrad av det senare så är du rasist.
Är du mer bekymrad av det senare så är du rasist.
Plåster är rasistiska
Otroligt att flumm från en ministers blogginlägg får ett så stort inflytande på debatten.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Re: Plåster är rasistiska
plåtmonster skrev:Otroligt att flumm från en ministers blogginlägg får ett så stort inflytande på debatten.
Flumm? Minister? Blogginlägg?
Plåster är rasistiska
Kanin skrev:plåtmonster skrev:Otroligt att flumm från en ministers blogginlägg får ett så stort inflytande på debatten.
Det började med att Paula Dahlberg skrev ett inlägg om det i sin blogg "Vardagsrasism" som sedan kom med upp i Sveriges Radio och sedan spann det vidare till resten av mediaväsendet.
Puzzle skrev:Kanin skrev:plåtmonster skrev:Otroligt att flumm från en ministers blogginlägg får ett så stort inflytande på debatten.
Det började med att Paula Dahlberg skrev ett inlägg om det i sin blogg "Vardagsrasism" som sedan kom med upp i Sveriges Radio och sedan spann det vidare till resten av mediaväsendet.
Tack för informationen...
Paula Dahlberg är sannerligen inte i närheten av att vara någon minister, ingen har lyckats hänvisa till något verkligt blogginlägg och en sådan enkel och praktisk sak som ett färgat plåster kan knappast kallas flumm.
Plåster är rasistiska
visst är det flumm. Flummkampen är ett sätt för de här människorna att hantera personliga mentala problem.
plåtmonster skrev:Otroligt att flumm från en ministers blogginlägg får ett så stort inflytande på debatten.
Jag inser nu att du syftade på den danska utrikesministerns korkade facebookinlägg. I så fall hållar jag med dig.
Plåster är rasistiska
Kanin skrev:Jag inser nu att du syftade på den danska utrikesministerns korkade facebookinlägg. I så fall hållar jag med dig.
dansken var spot on.
Wine skrev:Flumm? Stavas det inte flum?
Jo. Jag drogs oförsiktigt med i felstavandet.
bardamu skrev:Kanin skrev:Jag inser nu att du syftade på den danska utrikesministerns korkade facebookinlägg. I så fall hållar jag med dig.
dansken var spot on.
+1
Danskarna visar vägen, Sverige har blivit en skamfläck i norden.
Plåster är rasistiska
Ja vilken skam att sträva efter att människor känner sig likvärdiga. Som jag länkade är detta inget nytt som vita svenskar har hittat på utan fanns på kartan bland svarta i USA för över 50 år sedan men det är ju enklast att se saker som man inte kunde bry sig mindre om själv som helt betydelselösa.
Plåster är rasistiska
Känslor av undermålighet existerar i hjärnan. Känner man sig undermålig och mår dåligt av plåster så ligger problemet inom sig själv. Nej man kan inte förvänta sig att samhället ska göra något åt en persons självkänsla.
Det är något bara man själv, ens föräldrar under uppväxten och möjligtvis psykiatrin kan ansvara för.
Det är något bara man själv, ens föräldrar under uppväxten och möjligtvis psykiatrin kan ansvara för.
Plåster är rasistiska
Det är bara det att det är så otroligt att så mycket engagemang finns för nonsens medan mycket annat viktigt lämnas därhän. Och att ingen sätter punkt för stormen i vattenglaset.
- plåtmonster
Plåster är rasistiska
Det är väl så att många bäckar små.... är inte bara detta utan en massa annat anpassat för att man "ska" vara vit så känns det nog i själen till sist.
Och det är ju inte egentligen plåstret som är problemet, utan normen, att beige anses vara en hudfärg medan brunt inte anses vara det. Signaler att din hud är inte hudfärgad. Du är fel.
Och det är ju inte egentligen plåstret som är problemet, utan normen, att beige anses vara en hudfärg medan brunt inte anses vara det. Signaler att din hud är inte hudfärgad. Du är fel.
Plåster är rasistiska
Då får väl afrikanska föreningen gå samman och beställa plåster i valfri färg. Det råder fri företagsamhet.
- plåtmonster
Plåster är rasistiska
Javisst, de kan gå samman och beställa olika nyanser svarta - bruna plåster (inga ljusare) med text på förpackningen "Plåster i hudfärg" och sen invänta reaktionen från de vita...