Drömboendet

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Drömboendet

Inläggav earlydayminer » 2015-08-10 6:07:36

Drömboendet är ett boende där jag själv får ta del av varje litet moment, men visst.

Bild
earlydayminer

Anslöt: 2008-03-11

Drömboendet

Inläggav earlydayminer » 2015-08-10 6:07:37

För mig är inredningen viktigast.

Bild

Håller på att köpa in gamla möbler och så där, men det är lite dyrt så man får ta det sak för sak.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
earlydayminer

Drömboendet

Inläggav colaflaska » 2015-08-10 6:47:19

earlydayminer skrev:Drömboendet är ett boende där jag själv får ta del av varje litet moment, men visst.

Bild

Åh herregud vilket fint hus. Är det engelskt?
colaflaska

Anslöt: 2012-04-20

Drömboendet

Inläggav elle » 2015-08-10 7:41:29

Bild
Mitt drömboende är sol, värme och havet .
Ett vtt hus nära havet.
Inga stugor i öknen . Inget regn och blåst .
elle

Anslöt: 2011-01-09

Drömboendet

Inläggav Puzzle » 2015-08-10 10:41:49

plåtmonster skrev:
Puzzle skrev:Verkar inte det här lockande då? :wink:
Saknar rekreationsytor för att röra på sig annat i en cirkel ;)

Äsch, det är väl bara att köpa ett motionsband.. :P

plåtmonster skrev:
[url]Puzzle[/url] skrev:Angående alla timmerstugor så kommer jag ju att tänka på "Timber Kings", ett program om ett företag som gör fantastiska (ekonomist orealistiska) timmerhus. Kanske inte direkt något som jag skulle vilja bo i för jag skulle bli galen av allt trä men snyggt är det ju ändå.
Något iaf jag blir fundersam på är hur de skall värma upp det där huset mitt i ingenstans?

Med dom där större antar jag att dom har el på något sätt men frågan är ju hur dom har löst det med eluttagen.. :-)063

plåtmonster skrev:
Puzzle skrev:..Och det där är ingen riktigt timmerstuga, riktiga timmerstugor har grästak det vet väl alla? :P
Hur hindras fukten från gräset att tränga in i bostaden?

Oj, fråga hantverkaren.. :lol: Dom har ju någon form av innertak och både jorden och gräset borde ju kunna stoppa lite av fukten men jag antar att det borde kunna bli en del mögel och så ändå. Finns nog en anledning till att det inte blev någon större hit. :wink:
Puzzle

Anslöt: 2014-05-28

Drömboendet

Inläggav slackern » 2015-08-10 12:48:26

colaflaska skrev:
earlydayminer skrev:Drömboendet är ett boende där jag själv får ta del av varje litet moment, men visst.

Bild

Personligen tycker jag att det var gräsligt ser ut som en amerikansk pastisch utav något engelskt lanthus.

Här har du mer eller mindre orginalen.

http://www.google.se/search?q=tudor+man ... UsCh1Npghq
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Drömboendet

Inläggav slackern » 2015-08-10 13:11:36

plåtmonster skrev:
slackern skrev:Finns ett gräsligt timmerhus till försäljning på en egen ö i Mälaren. Bara för läget skulle jag kunna köpa det men skulle riva huset som är nybyggt.
Vad kostar det?

(antar att det inte finns någon t-bana framdraget :D)

Jag ber om ursäkt hittar det inte längre på Hemnett, men tror att det var runt 40 miljoner eller något liknande, hade ingen tunnelbana i och med att jag tror att Strängnäs var närmaste större stad, men ön hade egen landningsbana eller flygfält altid något. :lol:

Se på fan jag hittade prospektet.

http://www.rullingen.se/Filer/Svensk-br ... om-pdf.pdf
slackern

Drömboendet

Inläggav plåtmonster » 2015-08-10 13:28:17

slackern skrev:Se på fan jag hittade prospektet.

Som hittat. Nu gäller det bara att skrapa ihop 40 miljoner kr ;)
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Drömboendet

Inläggav Surkatt » 2015-08-10 13:29:31

Vilken härlig aspie-ö det skulle kunna bli. Som ett eget paradis alternativt Flugornas herre ;)
Surkatt

Anslöt: 2013-01-13

Drömboendet

Inläggav slackern » 2015-08-10 13:39:46

Surkatt skrev:Vilken härlig aspie-ö det skulle kunna bli. Som ett eget paradis alternativt Flugornas herre ;)

Jag håller fullkomligt med dig, måste vara grymt skönt att bo där med att slippa alla intryck från staden, men skulle göra något åt huset eller inredningen känns lite väl tilrättalagt rustikt skulle behöva tona ner det enhel del. Dessutom är jag nojig för trähus brinner ju ner på nolltid när trät har torkat.
slackern

Drömboendet

Inläggav slackern » 2015-08-10 13:40:57

plåtmonster skrev:
slackern skrev:Se på fan jag hittade prospektet.

Som hittat. Nu gäller det bara att skrapa ihop 40 miljoner kr ;)

Man kanske skulle läsa lite på Handelshögskolan och sedan ägna sig åt ekonomiskbrottslighet. ;)
slackern

Drömboendet

Inläggav Surkatt » 2015-08-10 13:51:46

slackern skrev:
Surkatt skrev:Vilken härlig aspie-ö det skulle kunna bli. Som ett eget paradis alternativt Flugornas herre ;)

Jag håller fullkomligt med dig, måste vara grymt skönt att bo där med att slippa alla intryck från staden, men skulle göra något åt huset eller inredningen känns lite väl tilrättalagt rustikt skulle behöva tona ner det enhel del. Dessutom är jag nojig för trähus brinner ju ner på nolltid när trät har torkat.

Ja, jag skulle nog inte använda trä om jag byggde nytt. Gamla trähus är dock väldigt charmiga. Så om du lyckas hitta en ö med några gamla torp på flyttar jag gärna dit.

Önskar jag hade något fett arv eller så att vänta på, men de i min släkt som har pengar lär nog göra mig arvlös ;)
Surkatt

Drömboendet

Inläggav Surkatt » 2015-08-10 14:00:26

plåtmonster skrev:
Surkatt skrev:när jag blir extra arg på utbildningsväsendet

Vad har de hittat på?

Det handlar oftast om vad de inte gör ;) Jag är av den åsikten att hela skolväsendet är förlegat, särskilt då skolan inte lyckas tillmötesgå barnens olika behov av såväl utmaning som stöd.
Surkatt

Drömboendet

Inläggav Puzzle » 2015-08-10 14:19:51

Ja jäklar, jag blev också sugen på "Aspie-isle". Vi får försöka dra igång en insamling helt enkelt.. :wink:
Puzzle

Drömboendet

Inläggav plåtmonster » 2015-08-10 14:55:27

Då behöver de med asperger också komma överens sinsemellan .. :P
plåtmonster

Drömboendet

Inläggav Tantaly » 2015-08-10 15:03:37

Mitt drömboende hade nog varit död i en kista på en vacker kyrkogård :P

Men nu lever man ju tyvärr. En stor mysig ensamliggande timmerstuga i alperna med fiberbredband hade ju varit något. Hade kunnat koppla av på riktigt.
Tantaly
Inaktiv

Anslöt: 2014-11-13

Drömboendet

Inläggav slackern » 2015-08-10 15:13:01

Puzzle skrev:Ja jäklar, jag blev också sugen på "Aspie-isle". Vi får försöka dra igång en insamling helt enkelt.. :wink:

Det här skulle inte jag tacka nej till.

http://search.knightfrank.co.uk/fj51012
slackern

Drömboendet

Inläggav Puzzle » 2015-08-10 15:25:43

plåtmonster skrev:Då behöver de med asperger också komma överens sinsemellan .. :P

Med så där mycket utrymme så finns det säkert plats för en skamvrå i annat fall. :wink:
Puzzle

Drömboendet

Inläggav plåtmonster » 2015-08-10 15:29:11

slackern skrev:http://search.knightfrank.co.uk/fj51012

Nära Viti Levu Fiji i Oceanien vilket säkert innebär att man ingår i näringskedjan.. :D

Tantaly skrev:Men nu lever man ju tyvärr. En stor mysig ensamliggande timmerstuga i alperna med fiberbredband hade ju varit något. Hade kunnat koppla av på riktigt.

Låter som att boendemiljön hindrar dig från att koppla av ordentligt. Vad är det i den som förhindrar riktig avkoppling?
plåtmonster

Drömboendet

Inläggav slackern » 2015-08-10 16:05:53

plåtmonster skrev:
slackern skrev:http://search.knightfrank.co.uk/fj51012

Nära Viti Levu Fiji i Oceanien vilket säkert innebär att man ingår i näringskedjan.. :D

Tantaly skrev:Men nu lever man ju tyvärr. En stor mysig ensamliggande timmerstuga i alperna med fiberbredband hade ju varit något. Hade kunnat koppla av på riktigt.

Låter som att boendemiljön hindrar dig från att koppla av ordentligt. Vad är det i den som förhindrar riktig avkoppling?

Levde vist någon kannibal hövding/kung där under 1800-talet som sägs ha ätit upp 800 fiender eller något i den stilen om jag inte minns fel. Sant Fiji kan nog vara ett jobbigt ställe att bo på med tanke på att dom har stadskupper med jämna mellanrum. Så Franska Polynesien är nog bättre med tanke på demokrati.
slackern

Drömboendet

Inläggav plåtmonster » 2015-08-11 2:41:59

Tänkte inte så mycket på människor som att det kan finnas insekter och djur som gärna tar människor som ett lite extra näringstillskott.
plåtmonster

Drömboendet

Inläggav earlydayminer » 2015-08-11 6:19:50

colaflaska skrev:

Bild

Stilen är det och är betydligt mer tilltalande än många engelska varianter. Om man högerklickar på bilden så kan man söka på google efter liknande bilder, vilket jag gjorde och då kunde man se att den är lokaliserad i delstaten New York, USA. Många tycker inte om när äldre stilar görs om och görs bättre. Inklusive bättre design för rör, kablage etc.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
earlydayminer

Drömboendet

Inläggav colaflaska » 2015-08-11 9:19:22

earlydayminer skrev:
Stilen är det och är betydligt mer tilltalande än många engelska varianter. Om man högerklickar på bilden så kan man söka på google efter liknande bilder, vilket jag gjorde och då kunde man se att den är lokaliserad i delstaten New York, USA. Många tycker inte om när äldre stilar görs om och görs bättre. Inklusive bättre design för rör, kablage etc.

Klart somfan man vill bo i ett hus som ser gammalt ut med har moderniteter som varmvatten längre än en kvart, el som inte är en brandrisk och ett fungerande avlopp.
colaflaska

Anslöt: 2012-04-20

Drömboendet

Inläggav earlydayminer » 2015-08-11 16:45:18

colaflaska skrev:
earlydayminer skrev:

Klart somfan man vill bo i ett hus som ser gammalt ut med har moderniteter som varmvatten längre än en kvart, el som inte är en brandrisk och ett fungerande avlopp.

Totally agree!! :-)Happy
earlydayminer

Återgå till Intressanta intressen

Logga in