Döma person efter kylskåpet
114 inlägg
• Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Puzzle skrev:Det är nu Alixha säger: "Näe, jag har bara inte råd med riktigt mat så jag äter whiskas..."
Whiskas är väl gott, i brist på annat? och så en tomat till, perfekt!
Huggorm skrev:Handlar på hemköp
Nej usch, inte Hemköp
Willys kanske också saluför Garants grejer?alixha skrev:Puzzle skrev:Det är nu Alixha säger: "Näe, jag har bara inte råd med riktigt mat så jag äter whiskas..."
Whiskas är väl gott, i brist på annat? och så en tomat till, perfekt!Huggorm skrev:Handlar på hemköp
Nej usch, inte Hemköp
För övrigt minns jag att Svullo åt kattmat så är man bara hungrig så går det.
Nej, då har du gjort felslackern skrev:Huggorm skrev:Frysen är bra för bröd. Sedan tar man fram det och tinar i mikron, det blir som nybakat. Eller stoppa rakt i brödrosten, det blir bättre än att rosta rumstempererat bröd.
Nej blir ju blött och saggigt.
Huggorm skrev:Nej, då har du gjort felslackern skrev:Huggorm skrev:Frysen är bra för bröd. Sedan tar man fram det och tinar i mikron, det blir som nybakat. Eller stoppa rakt i brödrosten, det blir bättre än att rosta rumstempererat bröd.
Nej blir ju blött och saggigt.
Alltså rostis från frysen blir gott men annat bröd i micron blir fan konstigt.
slackern skrev:Alltså rostis från frysen blir gott men annat bröd i micron blir fan konstigt.
En skiva "Längtan" 10 sek full effekt, perfekt, lite kall.
Om brödet blir varmt kan det bli konstigt.
Dagobert skrev:slackern skrev:Alltså rostis från frysen blir gott men annat bröd i micron blir fan konstigt.
En skiva "Längtan" 10 sek full effekt, perfekt, lite kall.
Om brödet blir varmt kan det bli konstigt.
Tack för tippset ska testa någon dag.
alixha skrev:Whiskas är väl gott, i brist på annat? och så en tomat till, perfekt!
..Och sen skölja ned det med lite citron-mellan mjölk. Det där kan man ju nästan bjuda på!
Mycket av skiten står sig i en halv evighet som ketchup och senap. Det som kan bli lite skumt är om jag köpt en halvpoppis salladsdressing och sånt. Blir att skamfyllt kasta ut efter att bakteriehalten är okänd. Fast då är iaf minst hälften använt. Vissa saker kan även glömmas bort som en bit ost som förvandlas till en ny planet.
Det mesta blir uppätet. Blir det ris över så gör jag gärna stekt ris. Ser mer sånt som bonus än ett problem.
Sedan beror det väl på hur många som finns i hushållet. Är man många blir det ofta strykande åtgång på juice och mejerivaror.
Det mesta blir uppätet. Blir det ris över så gör jag gärna stekt ris. Ser mer sånt som bonus än ett problem.
Sedan beror det väl på hur många som finns i hushållet. Är man många blir det ofta strykande åtgång på juice och mejerivaror.
kiddie skrev:[...] fingrönsaker (gurka/ tomat/ sallad), fulgrönsaker (morötter/kål/lök) [...]
Bara för att kalibrera mitt språk efter dina geniala kategorier; vad skulle du klassificera broccoli som?
kiddie skrev:Liksom vad gör man med 10 kilo vetemjöl, 3 tråg aprikoser, 1 ananas och 5 liter mjölk?
Fruktpannkaka? personen kanske hade hönor på balkongen eller nåt sånt.
nallen skrev:Bara för att kalibrera mitt språk efter dina geniala kategorier; vad skulle du klassificera broccoli som?
Trots att den kräver tillagning så är det nog trots allt en fingrönsak.
Tror mitt kylskåp bedrar eftersom bara rena kylvaror finns däri. Det andra står i kallskafferiet.
Re: Döma person efter kylskåpet
En inte alldeles färsk bild på mitt kylskåp. Ungefär åtta månader sedan, närmare bestämt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Uppfyllt av julmat?Titti skrev:En inte alldeles färsk bild på mitt kylskåp. Ungefär åtta månader sedan, närmare bestämt.
Shit vad mat! $$$
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Titti skrev:En inte alldeles färsk bild på mitt kylskåp. Ungefär åtta månader sedan, närmare bestämt.
Ser ut att vara ett riktigt LCHF-skåp med mycket fettrika produkter som smör, bregott, majonnäs, helmjölk, grädde, fläsk eller bacon, o.s.v.
Ang. att ha skafferivaror i kylskåpet: De kylskåp jag känner till drar ström i onödan vid start då de bygger upp trycket; trycket jämnas ut igen vid stopp, annars skulle inte kompressorn orka starta.
Vet inte om moderna energisnåla kylskåp har extra tryckbevarande och avlastande ventiler eller så, men om inte så lönar det sig att ha mycket grejer i kylskåpet; varorna hjälper till att hålla temperaturen jämn så kompressorn behöver starta sällan men går längre per gång. Det sparar lite ström.
Som sagt såvida inte moderna kylskåp har löst detaljen med onödig elförbrukning vid start.
Nån som vet?
Vet inte om moderna energisnåla kylskåp har extra tryckbevarande och avlastande ventiler eller så, men om inte så lönar det sig att ha mycket grejer i kylskåpet; varorna hjälper till att hålla temperaturen jämn så kompressorn behöver starta sällan men går längre per gång. Det sparar lite ström.
Som sagt såvida inte moderna kylskåp har löst detaljen med onödig elförbrukning vid start.
Nån som vet?
Men å andra sidan går det åt ström i onödan för att kyla ner skafferivaror i onödan.
Så jag vet inte vad jag talar om som vanligt.
"Gör som ni vill så gör ni ändå som jag säger." /Farmor
Så jag vet inte vad jag talar om som vanligt.
"Gör som ni vill så gör ni ändå som jag säger." /Farmor
Flatline skrev:Iom att man uppenbarligen kan tyda hur ond en person är utefter innehållet i dennes bokhylla tänkte jag att en lämplig forumövning hade varit att ta den något enklare modellen.
Vad är en persons relationsstatus och hur många barn har han/hon baserat på hur kylskåpet är lastat?
Bara att döma och gissa efter bästa förmåga.
Herre min gud vilken mängd öl.
- snuggelhund
- Anslöt: 2010-07-16
bort
Senast redigerad av snuggelhund 2015-08-12 1:15:14, redigerad totalt 1 gång.
- snuggelhund
- Anslöt: 2010-07-16
Huggorm skrev:Uppfyllt av julmat?Titti skrev:En inte alldeles färsk bild på mitt kylskåp. Ungefär åtta månader sedan, närmare bestämt.
earlydayminer skrev:Shit vad mat! $$$
Det var omkring jul och riktigt så här välordnat och fullt är det inte alltid. Fullt - oftast. Men inte så välordnat utan blandade rester av olika slag och i olika stadier beroende på vem i familjen som lagat vad och vilka som är hemma...
Wine skrev:Titti skrev:En inte alldeles färsk bild på mitt kylskåp. Ungefär åtta månader sedan, närmare bestämt.
Ser ut att vara ett riktigt LCHF-skåp med mycket fettrika produkter som smör, bregott, majonnäs, helmjölk, grädde, fläsk eller bacon, o.s.v.
Jag, och andra i familjen, lagar ganska mycket mat från grunden och äter LCHF ganska strikt sedan lång tid tillbaka. Både blodsocker och blodtryck mår bra av det, blodfetter likaså. Och humöret! Slut på paltkoman efter maten.
Familjen består av två vuxna och tre tonåringar. Samtliga med flera olika npf-diagnoser.
Flatline skrev:Iom att man uppenbarligen kan tyda hur ond en person är utefter innehållet i dennes bokhylla tänkte jag att en lämplig forumövning hade varit att ta den något enklare modellen.
Vad är en persons relationsstatus och hur många barn har han/hon baserat på hur kylskåpet är lastat?
Bara att döma och gissa efter bästa förmåga.
För många konstiga såsflaskor i kylskåpsdörren. Själv äter jag sällan ketchup, har däremot gärna Chilisås.
- notwoodstock
- Anslöt: 2013-12-22