Olika författare med asperger
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Vad finns det för författare som ligger på autismspektrumet? Har ni läst någon bra bok av någon? Det behöver inte vara om just diagnosen eller självbiografiskt utan tvärtom så är jag nog snarare tillfälligt ute efter fiktiva historier skriva av aspergare eller autister.
För närvarandet så står det ganska stilla i skallen så den enda boken jag kommer på med dom kriterierna är "The Game of Grudges" av Ally Todd. Sägs vara en rätt bra bok men jag har lite svårt att komma in i den.
För närvarandet så står det ganska stilla i skallen så den enda boken jag kommer på med dom kriterierna är "The Game of Grudges" av Ally Todd. Sägs vara en rätt bra bok men jag har lite svårt att komma in i den.
Den enda jag kommer på så här på rak arm är Martina Lowden. Jag läste hennes debut Allt för aslänge sedan och gillade den. Den är skriven i dagboksform och kändes väldigt intelligent.
Från baksidestexten:
"Läsaren serveras en 600-sidig cocktail av ordvrängerier, personliga reflektioner, citat från klassiska författare, listor, post-it-lappar och SMS."
Från baksidestexten:
"Läsaren serveras en 600-sidig cocktail av ordvrängerier, personliga reflektioner, citat från klassiska författare, listor, post-it-lappar och SMS."
Oj, den där verkar rätt intressant faktiskt. Har ett antal tjockare anteckningsböcker som enligt recensionerna jag precis skummade igenom borde kunna påminna en del om den där boken. Allt och ingenting i systematiserat kaos.