att mötas

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

att mötas

Inläggav jesusiscool » 2015-08-06 18:18:49

Howdy!
Hur fungerar ni när det gäller detta? När ni skall möta/träffa andra människor gör ni det enbart om ni får hålla på med ert specialintresse samtidigt eller går det bra för er att bara träffas för att vara sociala?
En del aspergare tycker ju att om man bara följer med på sådana aktiviteter som inkluderar något av det man är mycket intresserade av för annars blir det allt för jobbigt. Vad säger ni om detta?
Själv tror jag att det är enklare för mig om det innehåller någon form av aktivitet (dvs mer än att bara sitta och småprata medans man dricker kaffe eller whiskey...).
jesusiscool

Anslöt: 2013-04-25

att mötas

Inläggav Tantaly » 2015-08-06 18:22:37

Jag kan träffas enbart för det sociala men då måste jag få något i utbyte i konversationen och jag måste känna mig trygg. Sitta och kallprata om skit är jag väldigt dålig på och jag ser ingen mening med det.
Tantaly
Inaktiv

Anslöt: 2014-11-13

att mötas

Inläggav alixha » 2015-08-06 18:46:48

Jag absolut AVSKYR fika och liknande bestyr, det är så tråkigt.

Jag gör gärna någonting, spelar inte så stor roll vad det är så länge jag inte behöver sitta rakt upp och ner och lyssna på när folk babblar om vad det nu är folk babblar om.

Tror det är därför jag aldrig varit på någon AS-träff, det brukar ofta involvera vi tar en fika och sitter och har superintressanta konversationer :wink:
alixha

Anslöt: 2013-01-04

att mötas

Inläggav slackern » 2015-08-06 18:57:38

alixha skrev:Jag absolut AVSKYR fika och liknande bestyr, det är så tråkigt.

Jag gör gärna någonting, spelar inte så stor roll vad det är så länge jag inte behöver sitta rakt upp och ner och lyssna på när folk babblar om vad det nu är folk babblar om.

Tror det är därför jag aldrig varit på någon AS-träff, det brukar ofta involvera vi tar en fika och sitter och har superintressanta konversationer :wink:

Så du bangar en fika eller middag på en dejt?
slackern

Anslöt: 2010-10-26

att mötas

Inläggav jesusiscool » 2015-08-06 19:00:51

AS-träffar kan ju involvera promenad! Vi sitter inte alltid och samtalar!
jesusiscool

Anslöt: 2013-04-25

att mötas

Inläggav River » 2015-08-06 19:04:05

Bare noe tull slike sammenkomster jo. Sitte der og skvaldre om alt og ingenting. Det beste er å drive med noe fornuftig, og ikke være så opphengt i andre mennesker og deres styr.
River
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2012-04-16

att mötas

Inläggav plåtmonster » 2015-08-06 19:07:57

slackern skrev:Så du bangar en fika eller middag på en dejt?

Det sades ju att det skulle inbegripa en aktivitet eller faktaorienterad konversation. Så kanske det går mycket hetare till än en middag :P
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Re: att mötas

Inläggav tahlia » 2015-08-06 19:10:01

Tyvärr finns inte energin till att vara frivilligt social utanför familjen. När den fanns föredrog jag "sitta och prata i lugn och ro" framför aktiviteter dock. Kan bero på att människor intresserar mig långt mer än annat.
tahlia

Anslöt: 2007-06-28

att mötas

Inläggav River » 2015-08-06 19:23:24

.
River
Frivilligt inaktiverad

att mötas

Inläggav River » 2015-08-06 19:46:21

River skrev:Bare noe tull slike sammenkomster jo. Sitte der og skvaldre om alt og ingenting. Det beste er å drive med noe fornuftig, og ikke være så opphengt i andre mennesker og deres styr.

Ja, det beste er å være i arbeid/drive med noe fornuftig og ikke noe slikt sosialt døgenikt drit.
River
Frivilligt inaktiverad

att mötas

Inläggav River » 2015-08-06 20:13:20

Jeg har vært pensjonist i 9 år nå, og har hele veien vært nøye på å ikke slippe sosiale døgenikter inn på livet. Slike folk som bare skal prate om seg og sitt og utnytte deg. Ja, jeg kjenner dem nok, og jeg vil ikke ha noe med dem.
River
Frivilligt inaktiverad

att mötas

Inläggav River » 2015-08-06 20:31:11

Fks. tror folk at jeg har all verdens tid til overs som ikke er i arbeid, og de trenger seg på meg. Men jeg har hobbyer å drive med og de kan ryke og reise. Slitsomme påtrengende sosiale døgenikter.
Senast redigerad av River 2015-08-06 20:38:05, redigerad totalt 1 gång.
River
Frivilligt inaktiverad

att mötas

Inläggav alixha » 2015-08-06 20:35:59

slackern skrev:

Ja helst.
Jag gör hellre något där man kan samtala under tiden men rakt upp och ner sitta och fika/gå på middag är inte riktigt min grej, det blir lite krystat och tråkigt.

Det behöver inte vara världens grej, bara typ spela minigolf, åka och bada tillsammans, bowla, spela kubb, gå på promenad tillsammans eller något liknande.
Någon liten aktivitet i samband med babbel brukar vara trevligare, tycker jag.
alixha

Anslöt: 2013-01-04

att mötas

Inläggav slackern » 2015-08-06 20:42:06

alixha skrev:
slackern skrev:

Ja helst.
Jag gör hellre något där man kan samtala under tiden men rakt upp och ner sitta och fika/gå på middag är inte riktigt min grej, det blir lite krystat och tråkigt.

Det behöver inte vara världens grej, bara typ spela minigolf, åka och bada tillsammans, bowla, spela kubb, gå på promenad tillsammans eller något liknande.
Någon liten aktivitet i samband med babbel brukar vara trevligare, tycker jag.

OK då är jag med och förstår. :)
slackern

Anslöt: 2010-10-26

att mötas

Inläggav River » 2015-08-07 10:39:21

Mine ovenstående postinger er bare noe rør, og kan godt flyttes til off-topic. Men det er ikke så ofte jeg sitter og surrer foran datamaskinen mer nå.
River
Frivilligt inaktiverad

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in