att mötas
15 inlägg
• Sida 1 av 1
att mötas
Howdy!
Hur fungerar ni när det gäller detta? När ni skall möta/träffa andra människor gör ni det enbart om ni får hålla på med ert specialintresse samtidigt eller går det bra för er att bara träffas för att vara sociala?
En del aspergare tycker ju att om man bara följer med på sådana aktiviteter som inkluderar något av det man är mycket intresserade av för annars blir det allt för jobbigt. Vad säger ni om detta?
Själv tror jag att det är enklare för mig om det innehåller någon form av aktivitet (dvs mer än att bara sitta och småprata medans man dricker kaffe eller whiskey...).
Hur fungerar ni när det gäller detta? När ni skall möta/träffa andra människor gör ni det enbart om ni får hålla på med ert specialintresse samtidigt eller går det bra för er att bara träffas för att vara sociala?
En del aspergare tycker ju att om man bara följer med på sådana aktiviteter som inkluderar något av det man är mycket intresserade av för annars blir det allt för jobbigt. Vad säger ni om detta?
Själv tror jag att det är enklare för mig om det innehåller någon form av aktivitet (dvs mer än att bara sitta och småprata medans man dricker kaffe eller whiskey...).
- jesusiscool
- Anslöt: 2013-04-25
att mötas
Jag absolut AVSKYR fika och liknande bestyr, det är så tråkigt.
Jag gör gärna någonting, spelar inte så stor roll vad det är så länge jag inte behöver sitta rakt upp och ner och lyssna på när folk babblar om vad det nu är folk babblar om.
Tror det är därför jag aldrig varit på någon AS-träff, det brukar ofta involvera vi tar en fika och sitter och har superintressanta konversationer
Jag gör gärna någonting, spelar inte så stor roll vad det är så länge jag inte behöver sitta rakt upp och ner och lyssna på när folk babblar om vad det nu är folk babblar om.
Tror det är därför jag aldrig varit på någon AS-träff, det brukar ofta involvera vi tar en fika och sitter och har superintressanta konversationer
att mötas
alixha skrev:Jag absolut AVSKYR fika och liknande bestyr, det är så tråkigt.
Så du bangar en fika eller middag på en dejt?
att mötas
AS-träffar kan ju involvera promenad! Vi sitter inte alltid och samtalar!
- jesusiscool
- Anslöt: 2013-04-25
att mötas
slackern skrev:Så du bangar en fika eller middag på en dejt?
Det sades ju att det skulle inbegripa en aktivitet eller faktaorienterad konversation. Så kanske det går mycket hetare till än en middag
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Re: att mötas
Tyvärr finns inte energin till att vara frivilligt social utanför familjen. När den fanns föredrog jag "sitta och prata i lugn och ro" framför aktiviteter dock. Kan bero på att människor intresserar mig långt mer än annat.
att mötas
River skrev:Bare noe tull slike sammenkomster jo. Sitte der og skvaldre om alt og ingenting. Det beste er å drive med noe fornuftig, og ikke være så opphengt i andre mennesker og deres styr.
Ja, det beste er å være i arbeid/drive med noe fornuftig og ikke noe slikt sosialt døgenikt drit.
att mötas
Jeg har vært pensjonist i 9 år nå, og har hele veien vært nøye på å ikke slippe sosiale døgenikter inn på livet. Slike folk som bare skal prate om seg og sitt og utnytte deg. Ja, jeg kjenner dem nok, og jeg vil ikke ha noe med dem.
att mötas
slackern skrev:alixha skrev:Jag absolut AVSKYR fika och liknande bestyr, det är så tråkigt.
Ja helst.
Jag gör hellre något där man kan samtala under tiden men rakt upp och ner sitta och fika/gå på middag är inte riktigt min grej, det blir lite krystat och tråkigt.
Det behöver inte vara världens grej, bara typ spela minigolf, åka och bada tillsammans, bowla, spela kubb, gå på promenad tillsammans eller något liknande.
Någon liten aktivitet i samband med babbel brukar vara trevligare, tycker jag.
att mötas
alixha skrev:slackern skrev:alixha skrev:Jag absolut AVSKYR fika och liknande bestyr, det är så tråkigt.
Ja helst.
Jag gör hellre något där man kan samtala under tiden men rakt upp och ner sitta och fika/gå på middag är inte riktigt min grej, det blir lite krystat och tråkigt.
Det behöver inte vara världens grej, bara typ spela minigolf, åka och bada tillsammans, bowla, spela kubb, gå på promenad tillsammans eller något liknande.
Någon liten aktivitet i samband med babbel brukar vara trevligare, tycker jag.
OK då är jag med och förstår.
Återgå till Att leva som Aspergare