Hur har ni det med kärleken?
colaflaska skrev:Du tycker det är okej med stalking alltså?
Det skrev jag inte, utan att det i 90% av fallen har med tjejens beteende att göra. Jag förtydligade det t.o.m. genom att skriva att man som neurodivers (tjej eller kille) inte bara kan gå från relation till ex för att andra parten hittat något bättre. Det i sin tur innebär att man som neurodivers noga ska akta sig för dejting, men även för sådana som byter kille / tjej regelbundet för skojs skull.
Då du beklagade dig över killar som "inte fattade ointresse" så får man anta att du tillhör de 90% som inte fattar att ert beteende inte är ok för neurodiversa som blir drabbade av det?
colaflaska skrev:För att de inte förstår bättre? Så fan heller, det är aspergare vi pratar om och inte utvecklingsstörda mongos. Jag vet inte vad du söker dig till för människor men jag föredrar att umgås med folk som har vett i skallen.
Snarare att sådana som du inte förstår bättre.
colaflaska skrev:Och ärligt talat, vart har jag någonsin skrivit att jag söker efter en neurodivers kille?
Du skrev det själv tidigare:
colaflaska skrev:Tack och lov finns det neurodiversa som inte är som Jonmpa.
Då får man väl anta att bara om de inte är som Jonmpa, så är det ok?
colaflaska skrev:Hade nog inte haft något emot att ha en partner med asperger eller liknande förr i tiden, har ex med asperger/adhd/annat psykiskt jox men när man läser här blir man fan mörkrädd. Det är tydligen okej att dra fram kuken på bussen, stalka folk, kanske våldtäkt också? Varför, för att de är aspergare och inte förstår bättre?
Påhitt. Ingen som påstått något av det.
colaflaska skrev:rdos skrev:colaflaska skrev:Nej, det är sådana killar man ska fly från. I bästa fall är de tråkiga tofflar, i värsta fall är de stalkers som inte fattar när man är ointresserad.
Tja, om du måste ha en NT-partner och väljer bort de andra på sådana tramsigheter så är det ju ditt problem.
Tack och lov finns det neurodiversa som inte är som Jonmpa.
Ge grabben en paus han är helt enkelt en obotlig romantiker. Inget fel i det om han är så som person, för eller senare kommer han att träffa sin själsfrände eller ja en partner som han trivs med och hon honom.
habiti skrev:En bild säger mer än tusen ord.
Ja, ser man ut som till vänster är det väl klart somfan att man inte får något. Utseendet är inte allt men det är en jävligt bra början. Det är ett faktum.
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
Jag känner en som ser ut ungefär som han till vänster, om inte värre, han ser faktiskt ut som ett troll. Dessutom dåliga tänder och bristfällig hygien, han stinker. Ändå tycker kvinnorna om honom, för han har gott självförtroende och är bra på att prata.
colaflaska skrev:habiti skrev:En bild säger mer än tusen ord.
Ja, ser man ut som till vänster är det väl klart somfan att man inte får något. Utseendet är inte allt men det är en jävligt bra början. Det är ett faktum.
+1
tahlia skrev:Ett otroligt idiotiskt faktum.
Det handlar om attraktion om förstaintryck. Men är en tjej jävligt charmig och karismatisk så växer ju en attraktion fram även om hon inte är värsta superpinglan. Sedan vilket utseende man faller för personligt.
Huggorm skrev:Jag känner en som ser ut ungefär som han till vänster, om inte värre, han ser faktiskt ut som ett troll. Dessutom dåliga tänder och bristfällig hygien, han stinker. Ändå tycker kvinnorna om honom, för han har gott självförtroende och är bra på att prata.
Japp, människor som ser mindre bra ut har ofta en fantastisk personlighet och då ser de automatiskt bättre ut. De måste kompensera för att de inte automatiskt får uppmärksamhet. Tior har ofta en väldigt platt personlighet för de behöver inte anstränga sig.
En gammal kk till mig vägde 150+ men drog hem brudar hela tiden eftersom han var jävligt charmig. Det är sexigt med personlighet.
- colaflaska
Re: Hur har ni det med kärleken?
Men kör det ett varv till. Vad baseras bedömningen vid första intrycket på? Ett gäng fördomar, generellt sett. Hur sunt är det att gå efter ett gäng fördomar varav de flesta är adopterade av media exempelvis?
Ja med social skills så kommer man långt...
Vet folk både killar å tjejer som sett ut som något katten släpat in, sen ändrat på sin levnadsstil, tränat upp sig å blivit attraktiva och likt förbannat kommer ingen vart, för de har inga social skills...
Its tragic
Vet folk både killar å tjejer som sett ut som något katten släpat in, sen ändrat på sin levnadsstil, tränat upp sig å blivit attraktiva och likt förbannat kommer ingen vart, för de har inga social skills...
Its tragic
tahlia skrev:Men kör det ett varv till. Vad baseras bedömningen vid första intrycket på? Ett gäng fördomar, generellt sett. Hur sunt är det att gå efter ett gäng fördomar varav de flesta är adopterade av media exempelvis?
Vad attraheras du utav?
bardamu skrev:Första regeln för sexuell trakassering: var snygg eller ha pengar.
Det räcker med pengar, så är du som en välrullad joint under palmerna....
tahlia skrev:Ett otroligt idiotiskt faktum.
Dock skall man klara av verkligheten så behöver man veta och agera utefter fakta och inte önsketänkande.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
tahlia skrev:Men kör det ett varv till. Vad baseras bedömningen vid första intrycket på? Ett gäng fördomar, generellt sett. Hur sunt är det att gå efter ett gäng fördomar varav de flesta är adopterade av media exempelvis?
Fördomar? Jag kan inte hjälpa vad jag blir och inte blir attraherad av. Är inget fan av smala människor, jag VET att det inte tänder mig. Spelar ingen roll hur fantastisk människan är. Det bygger inte på några fördomar.
- colaflaska
tahlia skrev:Men kör det ett varv till. Vad baseras bedömningen vid första intrycket på? Ett gäng fördomar, generellt sett.
-Instinkter.
Inte fördomar.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Alltså det är ju inte helt kört för mannen till vänster. Han kan gå till en hudläkare och få bukt med finnarna. Sedan kan han börja träna och ändra sina matvanor så han blir mindre fet och blir av med dubbelhakan. Så kan han skaffa en mer klädsam frisyr. Slutligen kan han skaffa snygga och moderna (el tidlösa) kläder. (Fast just hur hans kläder är framgår inte av bilden, men det hör väl till nördpersonligheten att strunta i kläder.)
Så det positiva med folks utseendefixering är att det (oftast) går att göra något för att förbättra sitt utseende. Om problemet är att ens personlighet är frånstötande kan det vara värre.
Så det positiva med folks utseendefixering är att det (oftast) går att göra något för att förbättra sitt utseende. Om problemet är att ens personlighet är frånstötande kan det vara värre.
Det positiva med utseendefixering är att snygga imbaciller hittar varann
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
slackern skrev:tahlia skrev:Men kör det ett varv till. Vad baseras bedömningen vid första intrycket på? Ett gäng fördomar, generellt sett. Hur sunt är det att gå efter ett gäng fördomar varav de flesta är adopterade av media exempelvis?
Vad attraheras du utav?
Intellekt, humor, självdistans och vidsynthet.
KrigarSjäl skrev:tahlia skrev:Men kör det ett varv till. Vad baseras bedömningen vid första intrycket på? Ett gäng fördomar, generellt sett.
-Instinkter.
Inte fördomar.
Du säger det, ja. Men ärligt. Är alla människor med ett specifikt utseende verkligen världsfrånvända nördar och är verkligen alla med en tatuering nördbefriad? (Nu tog jag i med extremer, förhoppningsvis går poängen fram)
thalia,
-Instinkterna talar till oss, instinkterna är grunden för attraktion.
-Instinkterna talar till oss, instinkterna är grunden för attraktion.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
bardamu skrev:Är inte att vara nörd status nu?
Nej, bara om du gillar populärkultur. Det är fortfarande ocoolt med ocoola nörderier.
- colaflaska
Återgå till Övriga Aspergerfrågor