Likheter med Simon i Hundtricket
120 inlägg
• Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
De som är i underskott har råd att göra fel. Tillgång och efterfrågan. Det är väl inte svårare än så.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Jag har ingenting emot kvinnor som gillar kvinnor, Men du har ju ingen anledning att tycka illa om mina värderingar eftersom du stämplar mig som toffel så kan jag ju då stämpla dig som feminist personlighet för det jag skrev de är ju nte för att stöta mig utan för att se om någon tyckte det jag skrev var intressant, Dåligt självförtroende har jag alltid haft så det räcker, Att jag är misslyckad och värdelös har jag känt miljoner gånger, Men gudskelov finns det nån i denna fula verklighet som stöttat mig i de svåra stunderna med att peppa mig att jag inte ska känna så och genom att ge mig en stöttande kram, Kalla mig för fitta gör du inget annat än har taggarna utåt?colaflaska skrev:Jonmpa skrev:Jag menar jag undrade hela dagen vad du hade för motiv att trycka ner såna som mig, Men när du skrev att du är bisexuell trillade kanske poletten ner och jag drog en viss paralellcolaflaska skrev:Va?
Vad fan är det du syftar på nu? Är du homofob också? Inte konstigt att du inte ens kan behålla en utvecklingsstörd brud din jävla fitta.
Jonmpa skrev:Jag har ingenting emot kvinnor som gillar kvinnor, Men du har ju ingen anledning att tycka illa om mina värderingar eftersom du stämplar mig som toffel så kan jag ju då stämpla dig som feminist personlighet för det jag skrev de är ju nte för att stöta mig utan för att se om någon tyckte det jag skrev var intressant, Dåligt självförtroende har jag alltid haft så det räcker, Att jag är misslyckad och värdelös har jag känt miljoner gånger, Men gudskelov finns det nån i denna fula verklighet som stöttat mig i de svåra stunderna med att peppa mig att jag inte ska känna så och genom att ge mig en stöttande kram, Kalla mig för fitta gör du inget annat än har taggarna utåt?colaflaska skrev:Jonmpa skrev:Jag menar jag undrade hela dagen vad du hade för motiv att trycka ner såna som mig, Men när du skrev att du är bisexuell trillade kanske poletten ner och jag drog en viss paralell
Vad fan är det du syftar på nu? Är du homofob också? Inte konstigt att du inte ens kan behålla en utvecklingsstörd brud din jävla fitta.
Jag är inte feminist, däremot är du misogyn och full med skit. Vad förväntar du dig när du startar en tråd, att alla ska hålla med dig om att kvinnor är små prinsessor och sen sjunger ni dansbandslåtar och kramas? Väx upp för fan!
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
Håller iofs om att romantiska komedier inte speglar verkligheten. De är rosa drömmar, och det gäller för manusförfattarna att variera konceptet "boy meets girl", diverse hinder uppstår men slutet är alltid att de gifter sig el iaf blir ihop.
Men målgruppen för romantiska komedier är ju inte män utan just kvinnor. Medan män förutsätts föredra actionfilmer ( ) och porrfilmer. De filmerna är ju inte heller särskilt verklighetstrogna.
Har skrivit om just romantiska komedier i denna tråd: romantiska-komedier-t38560.html
Får känslan av att nuförtiden är både män och kvinnor så cyniska att de hånskrattar åt romantik. Men sådana filmer görs ju fortfarande, vilka ser dem? Kanske tjejer i nedre tonåren och deras mammor och mormödrar.
Annars är en ett vanligt tema i dessa filmer just den cyniske hjälten (el hjältinnan) som blivit desillusionerad och därför ägnar sig enbart åt ONS. Givetvis drabbas hen av kärleken iaf.
Men målgruppen för romantiska komedier är ju inte män utan just kvinnor. Medan män förutsätts föredra actionfilmer ( ) och porrfilmer. De filmerna är ju inte heller särskilt verklighetstrogna.
Har skrivit om just romantiska komedier i denna tråd: romantiska-komedier-t38560.html
Får känslan av att nuförtiden är både män och kvinnor så cyniska att de hånskrattar åt romantik. Men sådana filmer görs ju fortfarande, vilka ser dem? Kanske tjejer i nedre tonåren och deras mammor och mormödrar.
Annars är en ett vanligt tema i dessa filmer just den cyniske hjälten (el hjältinnan) som blivit desillusionerad och därför ägnar sig enbart åt ONS. Givetvis drabbas hen av kärleken iaf.
Jonmpa skrev:Det ser inte bättre ut i denna hårda och kalla värld av idag
Och förr i tiden var världen rosenskimrande vacker, oskuldsfull och rättvis som en saga menar du?
Alla människor var godhjärtade, snälla och ärliga?
Nej knappast.
-Dags att bli vuxen så sparka ut Disney och dansbandstexterna från ditt medvetande och deala med verkligheten sådan den är istället för att fantisera ihop en massa jolm.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
JA jo visst dansbandskulturen ser inte ut som min far var ung och träffade min mor på sällskapsdans, Jag vet det och den tiden får man aldrig tillbaka, Jag är bara mogen för min ålder och tycker en hel del var bättre förr, Då barn redan ifrån början fick lära sig vad som var rätt och fel, Då fanns inte kriminalitet och syntes inte likaväl iallafall som idag, Moral och uppfostran har mina föräldrar lärt mig är vikitgt och att det är bättre att vara skötsam och rökfri än att strunta i om det finns rökallergiker i närheten eller dricker och dricker, Det får de gärna göra, Men inte så att de bryter regler och lagar, Alla har ett ansvar i samhället att hålla sig inom lagar och förordningar och bemöta andra som man själv vill bli bemött, Ja tyck du vad du vill, Men förakta icke de som vill ha lite ordning i samhället och inte tycker att det är otrevligt med könsord framförallt på ett forum för alla med AS utan en tanke på att vissa inte vill höra såna ord och jag har aldrig svurit till dig eller varit otrevlig eller använt otrevliga eller fula ord till dig, Du har dina värderingar och åsikter, Jag har mina, Det behöver vi inte bråka om du har ingen rätt att försöka få mig tycka att du har rätt, Vartenda ord du skrivit har tydligt visat att du ser inget positivt i något jag skriver alls du svär och gör personliga påhopp
Jonmpa skrev:JA jo visst dansbandskulturen ser inte ut som min far var ung och träffade min mor på sällskapsdans, Jag vet det och den tiden får man aldrig tillbaka, Jag är bara mogen för min ålder och tycker en hel del var bättre förr, Då barn redan ifrån början fick lära sig vad som var rätt och fel, Då fanns inte kriminalitet och syntes inte likaväl iallafall som idag, Moral och uppfostran har mina föräldrar lärt mig är vikitgt och att det är bättre att vara skötsam och rökfri än att strunta i om det finns rökallergiker i närheten eller dricker och dricker, Det får de gärna göra, Men inte så att de bryter regler och lagar, Alla har ett ansvar i samhället att hålla sig inom lagar och förordningar och bemöta andra som man själv vill bli bemött, Ja tyck du vad du vill, Men förakta icke de som vill ha lite ordning i samhället och inte tycker att det är otrevligt med könsord framförallt på ett forum för alla med AS utan en tanke på att vissa inte vill höra såna ord och jag har aldrig svurit till dig eller varit otrevlig eller använt otrevliga eller fula ord till dig, Du har dina värderingar och åsikter, Jag har mina, Det behöver vi inte bråka om du har ingen rätt att försöka få mig tycka att du har rätt, Vartenda ord du skrivit har tydligt visat att du ser inget positivt i något jag skriver alls du svär och gör personliga påhopp
Du framstår snarare som ganska naiv och omogen i ditt sätt att tänka och resonera.
Lite pojkscout sådär, väldigt rudis.
-Fanns det inte kriminalitet förr??
Det här är ett diskussionsforum, alla kan inte vara överens.
Man ger och får respons...det är inte fråga om personpåhopp, inte från min sida.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2015-08-03 0:26:43, redigerad totalt 2 gånger.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Jonmpa skrev:JA jo visst dansbandskulturen ser inte ut som min far var ung och träffade min mor på sällskapsdans, Jag vet det och den tiden får man aldrig tillbaka, Jag är bara mogen för min ålder och tycker en hel del var bättre förr, Då barn redan ifrån början fick lära sig vad som var rätt och fel, Då fanns inte kriminalitet och syntes inte likaväl iallafall som idag
Du borde lyssna på den här låten.
https://youtube.com/watch?v=kODOHodMqck
Nostalgia for an age
That never existed
All the stars had a pretty face
Children and negroes knew their place
Blocks of happy families
With Moms and Dads all in love
Or are these wholesome memories
Really from reruns on TV
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
KrigarSjäl skrev:Jonmpa skrev:JA jo visst dansbandskulturen ser inte ut som min far var ung och träffade min mor på sällskapsdans, Jag vet det och den tiden får man aldrig tillbaka, Jag är bara mogen för min ålder och tycker en hel del var bättre förr, Då barn redan ifrån början fick lära sig vad som var rätt och fel, Då fanns inte kriminalitet och syntes inte likaväl iallafall som idag, Moral och uppfostran har mina föräldrar lärt mig är vikitgt och att det är bättre att vara skötsam och rökfri än att strunta i om det finns rökallergiker i närheten eller dricker och dricker, Det får de gärna göra, Men inte så att de bryter regler och lagar, Alla har ett ansvar i samhället att hålla sig inom lagar och förordningar och bemöta andra som man själv vill bli bemött, Ja tyck du vad du vill, Men förakta icke de som vill ha lite ordning i samhället och inte tycker att det är otrevligt med könsord framförallt på ett forum för alla med AS utan en tanke på att vissa inte vill höra såna ord och jag har aldrig svurit till dig eller varit otrevlig eller använt otrevliga eller fula ord till dig, Du har dina värderingar och åsikter, Jag har mina, Det behöver vi inte bråka om du har ingen rätt att försöka få mig tycka att du har rätt, Vartenda ord du skrivit har tydligt visat att du ser inget positivt i något jag skriver alls du svär och gör personliga påhopp
Du framstår snarare som ganska naiv och omogen i ditt sätt att tänka och resonera.
Lite pojkscout sådär, väldigt rudis.
-Fanns det inte kriminalitet förr??
Det här är ett diskussionsforum, alla kan inte vara överens.
Man ger och får respons...det är inte fråga om personpåhopp, inte från min sida.
Ursäkta då, Jag menar i samma utsträckning och iallfall märktes den inte lika mycket, Ok jag insåg inte att detta är ett diskussionsforum där man får tåla vad som helst, Jag menade inte dig, Jag menade en annan som inte gjort annat än gå på som en ångvält, Ett hövligt språk och lite nätetikett kunde väl ändå vara befogat, Inte könsord och svordomar om vartannat, Jag blev provocerad, Jag har AS precis som ni andra, Men skillnaden är att jag har en benägenhet att vara psykiskt svag, Har ofta känt att jag vill avsluta mitt liv och sådana hemska saker
Och tar lätt åt mig av allting, Suger åt mig som en svamp av kritik, Jag beklagar men sån är jag
Om du är väldigt känslig för svordomar och diskussioner är det vanskligt att vistas på nätet överhuvudtaget.
Mitt tips är att du funderar på din forumsnärvaro samt tar ansvar för ditt mående genom att inte utsätta dig för mer än du orkar med.
Andra forumiter kan inte göras ansvariga för ditt mående för att vi diskuterar i trådar du startat.
Mitt tips är att du funderar på din forumsnärvaro samt tar ansvar för ditt mående genom att inte utsätta dig för mer än du orkar med.
Andra forumiter kan inte göras ansvariga för ditt mående för att vi diskuterar i trådar du startat.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2015-08-03 0:53:32, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Förmodligen grundat i min urdåliga barndom, En mamma som inte fanns där när jag behövde och en pappa som jag tycker om visserligen, Men jag har varit rädd för min egen mamma, Hon har beskyllt mig för massa saker jag inte gjort kommit och huttat med mattpiskaren när jag var redan livrädd, Sett henne som en psykopat, Därav har jag blivit rädd, Nervös, Lättskrämd, Mörkrädd, Flygrödd, Getingrädd och sådana saker är min tanke om min bakgrund, Jag fick inte den kärlek jag behövde från min mor därför söker jag den i vuxen ålder kärlek trygghet och närhet och ömhet
Jonmpa skrev:Förmodligen grundat i min urdåliga barndom, En mamma som inte fanns där när jag behövde och en pappa som jag tycker om visserligen, Men jag har varit rädd för min egen mamma, Hon har beskyllt mig för massa saker jag inte gjort kommit och huttat med mattpiskaren när jag var redan livrädd, Sett henne som en psykopat, Därav har jag blivit rädd, Nervös, Lättskrämd, Mörkrädd, Flygrödd, Getingrädd och sådana saker är min tanke om min bakgrund, Jag fick inte den kärlek jag behövde från min mor därför söker jag den i vuxen ålder kärlek trygghet och närhet och ömhet
Ett annat tips är att inte vara alltför privat på offentliga forum.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
* Barn psykades för i tiden till att följa regler, reglerna följdes och en del gick sönder innuti.
* Kriminaliteten har ökat i mängd och grovhet. Men om man kikar på t.ex mordfrekvens så är den ganska konstant sedan 350 år tillbaks om jag minns diagrammen rätt. Det är mycket skev politik och transnationell kriminalitet som orsakat de värre fallen. Samt media som bara skriver när det värmer upplagan.
* Moral handlade mycket förr om tyckanden som blivit norm snarare än om rätt och fel.
* Rökandet och drickandet har gått ner har jag för mig. Istället har det polariserats så att vissa använder detta mer och andra mycket mindre.
* Kunskapskällorna förr var: Lobotomerad skola, omedvetna vuxna, begränsade bibliotek och statstelevision.
* Dans och krogmiljön höll ett stenhårt monopol på vart umgängeskontakt fick tas på ett socialt accepterat sätt.
* Förståelsen för avvikelser i beteenden vart väl skrattretande.
osv..
Det var kanske annorlunda och mer ordnat för alla var rätt isolerade om man inte hade fysisk kontakt. Istället finns det fler möjligheter i dagsläget men priset är en ökad takt och komplexitet. Men sållar man hårt och tänker till så går det att hantera.
@Jonmpa, Tips: Bryt kontakten med mamma och andra personer om de fortfarande konsekvent får dig att må dåligt. Bygg ett liv med konstruktiva aktiviteter som är oberoende av människor och ha sedan kontakt med de personer som tillför dig något. Och sök kärleken utanför norden. Det sociala klimatet här har delvis tappat en hel del sans. Lägg inte känslor i kontakt med personer du saknar långvarig positiv fysisk kontakt med.
* Kriminaliteten har ökat i mängd och grovhet. Men om man kikar på t.ex mordfrekvens så är den ganska konstant sedan 350 år tillbaks om jag minns diagrammen rätt. Det är mycket skev politik och transnationell kriminalitet som orsakat de värre fallen. Samt media som bara skriver när det värmer upplagan.
* Moral handlade mycket förr om tyckanden som blivit norm snarare än om rätt och fel.
* Rökandet och drickandet har gått ner har jag för mig. Istället har det polariserats så att vissa använder detta mer och andra mycket mindre.
* Kunskapskällorna förr var: Lobotomerad skola, omedvetna vuxna, begränsade bibliotek och statstelevision.
* Dans och krogmiljön höll ett stenhårt monopol på vart umgängeskontakt fick tas på ett socialt accepterat sätt.
osv..
Det var kanske annorlunda och mer ordnat för alla var rätt isolerade om man inte hade fysisk kontakt. Istället finns det fler möjligheter i dagsläget men priset är en ökad takt och komplexitet. Men sållar man hårt och tänker till så går det att hantera.
@Jonmpa, Tips: Bryt kontakten med mamma och andra personer om de fortfarande konsekvent får dig att må dåligt. Bygg ett liv med konstruktiva aktiviteter som är oberoende av människor och ha sedan kontakt med de personer som tillför dig något. Och sök kärleken utanför norden. Det sociala klimatet här har delvis tappat en hel del sans. Lägg inte känslor i kontakt med personer du saknar långvarig positiv fysisk kontakt med.
Senast redigerad av plåtmonster 2015-08-03 1:01:18, redigerad totalt 1 gång.
- plåtmonster
29 snart 30 jag är efter i utvecklingen, Jag har aldrig gjort som andra barn, Jag höll mig för mig själv som liten, Jag var jätteblyg för tjejer tills jag var typ 18 år, Jag är glad att jag därefter blivit mera utåtriktad och vågar skriva mina tankar och lämna ut mig själv som jag gör ibland, Det krävs ett visst mod till detbardamu skrev:Hur gammal är du?
Ok! Men jag har ingenting att skämmas för, Jag berättar gärna om varför jag är den jag är, Det är barndomen som styr vuxenlivet har jag fått lära migKrigarSjäl skrev:Jonmpa skrev:Förmodligen grundat i min urdåliga barndom, En mamma som inte fanns där när jag behövde och en pappa som jag tycker om visserligen, Men jag har varit rädd för min egen mamma, Hon har beskyllt mig för massa saker jag inte gjort kommit och huttat med mattpiskaren när jag var redan livrädd, Sett henne som en psykopat, Därav har jag blivit rädd, Nervös, Lättskrämd, Mörkrädd, Flygrödd, Getingrädd och sådana saker är min tanke om min bakgrund, Jag fick inte den kärlek jag behövde från min mor därför söker jag den i vuxen ålder kärlek trygghet och närhet och ömhet
Ett annat tips är att inte vara alltför privat på offentliga forum.
Mycket intressant läsning dettaplåtmonster skrev:* Barn psykades för i tiden till att följa regler, reglerna följdes och en del gick sönder innuti.
osv..
plåtmonster skrev:* Moral handlade mycket förr om tyckanden som blivit norm snarare än om rätt och fel.
Det har inte ändrats med andra ord. Bara vad man ska tycka om.
bardamu skrev:Det har inte ändrats med andra ord. Bara vad man ska tycka om.
Tyckanden och moral är numera under ständigt ifrågasättande så det finns en mycket bättre inkluderings och förkastningsprocess.
Jonmpa skrev:Ok! Men jag har ingenting att skämmas för, Jag berättar gärna om varför jag är den jag är, Det är barndomen som styr vuxenlivet har jag fått lära mig
Problemet är att det inte är du som bestämmer vad man skall skämmas för eller kan bli föremål för negativa omdömen. Det är precis lika aningslöst som de som säger att de inget har att dölja. Det är inte de själva som bestämmer vad som behöver döljas och det är mycket svårt att bedömma vad som kommer att behöva döljas i framtiden.
Det finns många fula fiskar på alla ställen. Dock är de flesta rätt spåniga. Men du behöver heller inte underlätta för dessa.
En del stör sig nog på bristen att våga ta ståndpunkt och inte be om ursäkt för din existens. Samt att en något naiv inställning till kärleksrelationer och vad de innehåller. Så tipset där är nog att fundera över vilka delar i livet du inte kan undvara och sedan stå för dessa. Om man t.ex gillar LEGO och tycker att det är en viktig sak för att man t.ex behöver snabbt kunna bygga prototyper så behöver man inte basunera ut det men om någon har ogrundade konstant negativa synpunkter ber man de att försvinna eller gilla läget. Att andra människor är knepiga är en sak men man kan iaf för egen del ha som eget ideal att undvika det.
Kanske det också är värt att ifrågasätta lärdomarna från barndomen. De man omgav sig med då är inte nödvändligtvis de klyftigaste och mest insiktsfulla och omvärlden ändrar sig med tiden. Du kan alltid fundera på vad som skulle hända om du gör på rakt motsatt sätt? eller vilka fler sätt det finns att agera på? vad är det som man inte har tänkt på alls? stämmer den verklighetsmodell man har? om den gör det så blir världen förutsägbar. Så man måste alltid jämföra sina föreställningar med vad verkligheten faktiskt visar så att man är i fas med densamma i förståelse och kan agera effektivt. Om man tror saker som visar sig inte stämma med hur det faktiskt fungerar så beror det på att man missförstått något.
- plåtmonster
brutit kontakt med mamma har jag gjort och jag tror fortfarande att kvinnan jag fann på Lärvux är ett bevis att det finns kvinnor även för såna som jag SEn kan det ju hända att hon kommer tillbaka till mig och att vi kan börja om på ny kulaplåtmonster skrev:* Barn psykades för i tiden till att följa regler, reglerna följdes och en del gick sönder innuti.
osv..
Vad hindrar dig från att ta direktkontakt med denna kvinna på lärvux? Om hennes föräldrar misstycker.. tja tough shit för dom.
- plåtmonster
Det gör jag men hennes närmaste vuxna har försökt tvinga henne inte besvara över hela sommaren iallafallplåtmonster skrev:Vad hindrar dig från att ta direktkontakt med denna kvinna på lärvux? Om hennes föräldrar misstycker.. tja tough shit för dom.
Bor hon hos föräldrarna även när hon pluggar på lärvux?
- plåtmonster
Återgå till Att leva som Aspergare