"JÄVLA SVERIGE"
18 inlägg
• Sida 1 av 1
"JÄVLA SVERIGE"
En upprörd Johan Glans säger det vi alla känner: "JÄVLA SVERIGE"
Gav mig ett skratt, och är så jävla sant.
Gav mig ett skratt, och är så jävla sant.
- Oliver Qvist
- Ny medlem
- Anslöt: 2014-05-03
JÄVLA SVERIGE
"...å då får man böter, för att man e arbetslös!"
Det nya baby-blå Reinfeldt-Sverige i ett nötskal
Det nya baby-blå Reinfeldt-Sverige i ett nötskal
JÄVLA SVERIGE
Får man strunta i hela byggnadsverket? Jag gör det, allt var ju ok när man var barn, på 60-talet!
- notwoodstock
- Anslöt: 2013-12-22
JÄVLA SVERIGE
Någon som kan sammanfatta vad videofilen säger?
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
JÄVLA SVERIGE
Det är något humorprogram på TV där en person fejkar ett utbrott och raljerar över hur dåligt allt är i Sverige.plåtmonster skrev:Någon som kan sammanfatta vad videofilen säger?
JÄVLA SVERIGE
plåtmonster skrev:Någon som kan sammanfatta vad videofilen säger?
Humorprogrammet heter "Parlamentet" och sänds på TV4. Vet dock inte om programmet är aktuell idag.
JÄVLA SVERIGE
Huggorm skrev:Det är något humorprogram* på TV där en person fejkar ett utbrott och raljerar över hur dåligt allt är i Sverige.
*Parlamentet. Typ det närmsta politiska programmet jag kommer..
Kortfattat så är klagar han väl från att det är kallt och mörk i "skitlandet" Sverige till att politiken är åt h-vete med ökad arbetslöshet för av avluta med att det är bisarrt att man skulle behöva böta för att vara arbetslös.
JÄVLA SVERIGE
Nästan favorit "alla kategorier":
https://sv.wikipedia.org/wiki/Javisst,_herr_minister
Javisst, herr minister (Yes Minister) är en brittisk satirisk TV-serie som sändes på BBC 2 1980-1984.
- notwoodstock
JÄVLA SVERIGE
skrattar åt sverige varje gånga jag får min könecheck. sen kollar jag börsen som går bra så gå jag och festar lite och funderar på en resa nånstans
Re: JÄVLA SVERIGE
notwoodstock skrev:Nästan favorit "alla kategorier":Javisst, herr minister (Yes Minister) är en brittisk satirisk TV-serie som sändes på BBC 2 1980-1984.
Oh, den såg jag som barn. Älskade den!
JÄVLA SVERIGE
stuck skrev:sen kollar jag börsen som går bra så gå jag och festar lite och funderar på en resa nånstans
Fast oftast behöver man mycket pengar eller vara väldigt aktiv för att börsen skall ge något?
- plåtmonster
JÄVLA SVERIGE
stuck skrev:skrattar åt sverige varje gånga jag får min könecheck. sen kollar jag börsen som går bra så gå jag och festar lite och funderar på en resa nånstans
stuck in Sweden?!
- notwoodstock
JÄVLA SVERIGE
Ja, en procents uppgång kräver ju mycket kapital för att det skall bli en god vinst. Skall man leva av det måste man nog ha åtskilliga miljoner att spela med för att kunna plocka ut en månadslön.plåtmonster skrev:stuck skrev:sen kollar jag börsen som går bra så gå jag och festar lite och funderar på en resa nånstans
Fast oftast behöver man mycket pengar eller vara väldigt aktiv för att börsen skall ge något?
JÄVLA SVERIGE
Om man skall få ut t.ex 8000 kr per måndad efter kapitalskatt och räknar det som 2% utav kapitalet samt en uppgång på 4% för att motverka inflationen behöver man 6 400 000 kr i sitt sparande.
- plåtmonster