Bra dataspel för aspisar??
63 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: bra dataspel för aspisar??
WoW <3!!
Där Lärde jag mig bli social, fick många bra "kompisar" som jag själv kunde välja när jag ville prata med. Slutat spela nu för spelet blev mitt allt o jag kunde o ville inget annat än att spela =( men grymt bra spel!!
Där Lärde jag mig bli social, fick många bra "kompisar" som jag själv kunde välja när jag ville prata med. Slutat spela nu för spelet blev mitt allt o jag kunde o ville inget annat än att spela =( men grymt bra spel!!
Jag spelade WoW ett par månader men eftersom jag bara körde själv var det inget vidare tycker jag. Försökte spela med några internetvänner ett par gånger men det var ju sjukt jobbigt att inte komma ifrån varandra hela tiden. Fina miljöer dock.
Harvest Moon är rätt så roligt, ifall man tycker om att leka bonde. Sims 3 är också ett spel jag rekommenderar om man verkligen gillar att sitta timmar och bara bygga hus, eller spela ut livet du önskar du hade med en av dina karaktärer.
- PelleVångman
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-01-06
WoW är jävligt kul då de bygger på stor kunskap om sin klass och sin spec. Dessutom även erfarenhet och kunskap om fighterna (oavsett pve taktik på bossar, eller pvp mot olika klasser).
Även strategispel tror jag passar oss.
Även strategispel tror jag passar oss.
spelade också wow i många år förut. Håller med marxisten, det fanns mycket att grotta ner sig i där, och man hade hela tiden nya mål o sikta mot samt skojiga personer o spela med. Fast för eller senare blir wow bara upprepning av samma sak om o om igen...
RudeBoySt skrev:spelade också wow i många år förut. Håller med marxisten, det fanns mycket att grotta ner sig i där, och man hade hela tiden nya mål o sikta mot samt skojiga personer o spela med. Fast för eller senare blir wow bara upprepning av samma sak om o om igen...
Beror på hur hardcore du är. Nu har de ju kommit en ny raid, Firelands så nu blir det till att geara och lära sin nya bossar.
bra dataspel för aspisar??
earlydayminer skrev:Tycker inte om grafiken som finns i t ex Rollercoaster 3; "bubbelgrafiken" som jag kallar det. Finns i Sims och t ex Nintendo Wii. Däremot den mer simpla grafiken som till t ex Rollercoaster 2. Den är trevlig att bygga med!
En lista med Tycoon Games!
---
Landscaping (om du tycker om det):
http://landscaping-software-review.toptenreviews.com/
är den där screenshoten tagen från sim city 2000?
det liknar exakt som det spelet
yusuke20 skrev:earlydayminer skrev:Tycker inte om grafiken som finns i t ex Rollercoaster 3; "bubbelgrafiken" som jag kallar det. Finns i Sims och t ex Nintendo Wii. Däremot den mer simpla grafiken som till t ex Rollercoaster 2. Den är trevlig att bygga med!
En lista med Tycoon Games!
---
Landscaping (om du tycker om det):
http://landscaping-software-review.toptenreviews.com/
är den där screenshoten tagen från sim city 2000?
det liknar exakt som det spelet
Nepp den är tagen från Rollercoaster Tycoon 1
Re: Sv: bra dataspel för aspisar??
Vet inte hur det är med andra. Själv spelar jag Starcraft 2 för utmaning och Diablo 3 för avkoppling.
Gillar Diablo II:LOD. Har varvat det på Normal. Kör Nightmare nu med sorceress. Annars har Torchlight 1 och 2 intresserat mig fast jag inte haft spelen själv. Jag gillar Garry's MOD(sandbox spel). Man bestämmer själv hur mycket skrämd man vill bli(av headcrabs, antlion guards och trebenta maskin-bio-monster + moddar som går att installera)
En aspie vän älskar strategispel. T.ex Civilization och Crusader Kings II. Jag i mindre grad. Jag kan gilla action som Awesomenauts och Little Inferno. Aquaria tråkar ut mig för det mesta, varvat det 1 gång.
En aspie vän älskar strategispel. T.ex Civilization och Crusader Kings II. Jag i mindre grad. Jag kan gilla action som Awesomenauts och Little Inferno. Aquaria tråkar ut mig för det mesta, varvat det 1 gång.
- Tor_och_i2p
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-08-11
Finns många intressanta saker att spela på datorn..
Och tidsfördriv..
- Kod: Markera allt
long some_function();
/* int */ other_function();
/* int */ calling_function()
{
long test1;
register /* int */ test2;
test1 = some_function();
if (test1 > 0)
test2 = 0;
else
test2 = other_function();
return test2;
}
- Kod: Markera allt
org $00100000 ;Start at 00100000
00100000 strtolower public
00100000 CE56 0000 link a6,#0 ;Set up stack frame
00100004 206E 0004 movea 4(a6),a0 ;A0 = src, from stack
00100008 226E 0008 movea 8(a6),a1 ;A1 = dst, from stack
0010000C 1018 loop move.b (a0)+,d0 ;Load D0 from (src)
0010000E 0C00 0041 cmpi #'A',d0 ;If D0 < 'A',
00100012 650A blo copy ;skip
Och tidsfördriv..
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Dark Souls, väldigt intensivt, krävande och frustrerande spel, man misslyckas mer än vad man lyckas, men det är en oslagbar känsla när man väl listar ut hur man dödar en boss. Länge sen jag gottade ner mig i ett spel så mycket.
Nu prövar jag ett nytt mmorpg, WildStar, mycket humor och utmaning, inte helt ovanligt att man får spö av vanliga mobs och får sig ett skratt när spelet skämtar om hur värdelös man är.
Nu prövar jag ett nytt mmorpg, WildStar, mycket humor och utmaning, inte helt ovanligt att man får spö av vanliga mobs och får sig ett skratt när spelet skämtar om hur värdelös man är.
Dataspel "Delver" (Roguelike)
För er datanördar som gillar rpg/roguelikes.
Lagom svårighetsgrad, procedural generation, old school grafik.
http://www.delvergame.com/
Video från den populäre "paulsoaresjr"
Lagom svårighetsgrad, procedural generation, old school grafik.
http://www.delvergame.com/
Video från den populäre "paulsoaresjr"
- RainBowChild
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2013-07-12