Det sa BOOM; 1 år efter diagnos kom hopplösheten

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav H2SO4 » 2015-07-13 19:53:56

1. Acceptans
2. Lär dig hantera dina problem, hitta ev medicinering på kort sikt eller lång sikt.
3. Hitta en meningsfull trygg vardag + intressen.

Hoppas det går bra för dig. Det tog över 5 år för mig att acceptera min diagnos.
H2SO4
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2014-07-09

Inläggav plåtmonster » 2015-07-14 1:24:01

Fretshi skrev:Kom på att det kansje också kan vara bra att inte gå ner på heltidssjukskrivning direkt, kanske att du kan jobba lite mindre istället, du verkar ju dessutom trivas på jobbet då kan det vara dumt att sluta helt.

Mot det skulle jag nog väga in att kunna koppla bort en ständigt återkommande energitjuv. Det finns inget givet val men det är något att överväga.
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav Crow_ » 2015-07-17 6:42:23

plåtmonster skrev:
Fretshi skrev:Kom på att det kansje också kan vara bra att inte gå ner på heltidssjukskrivning direkt, kanske att du kan jobba lite mindre istället, du verkar ju dessutom trivas på jobbet då kan det vara dumt att sluta helt.

Mot det skulle jag nog väga in att kunna koppla bort en ständigt återkommande energitjuv. Det finns inget givet val men det är något att överväga.

Hade jag inte redan totalt kraschat så hade det absolut varit bästa lösningen; att prata med chefen och se om jag inte kunde jobba lite mindre!
Det fungerade ju bra de veckor jag hade tre pass eller sådär, men när det var uppe i fem pass/veckan blev det totalkaos.

I Måndags åkte jag in till psyk, blev kvar till tisdagen.
Blev beordrad att inte jobba och min dos stämningsstab. höjdes. Idag ska jag till ordinarie läkaren och även be om något för sömnen. Från att ALDRIG sovit dåligt får jag numer kanske fem timmars sömn om natten varvat med att jag vaknar x antal gånger. Låter kanske inte så farligt med tanke på hur knasig sömn en hel del har här men jag BEHÖVER mina 8-9 timmar för att fungera.
Crow_

Anslöt: 2012-08-07

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in