Utredning om man har selektiv mutism. Hur?
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Hej på er!
Jag har sökt här i forumet men inte hittat det som gärna vill ha svar på, så jag undrar om ni kan hjälpa till?
Jag går hos en psykolog på Habiliteringen och när jag var där förra veckan så frågade jag honom efter kanske 1-2 års funderande om han kunde göra en utredning på mig, eftersom det står på deras hemsida att psykologerna där på Hab kan göra sånt vid behov. Jag vill göra en utredning om jag har Selektiv Mutism.
Men nej, tydligen gör dom inte utredningar där enligt honom, vilket jag tycker är lite konstigt eftersom det står på hemsidan.
Men vem vet, det kan ju stå fel.
Men som rubriken lyder: Hur får man en utredning om man tror man har Selektiv Mutism när man är vuxen?
Så är det någon här inne som har Selektiv Mutism som gärna vill dela med sig eller någon annan som vet får ni jättegärna svara!
Mvh Fia91
Jag har sökt här i forumet men inte hittat det som gärna vill ha svar på, så jag undrar om ni kan hjälpa till?
Jag går hos en psykolog på Habiliteringen och när jag var där förra veckan så frågade jag honom efter kanske 1-2 års funderande om han kunde göra en utredning på mig, eftersom det står på deras hemsida att psykologerna där på Hab kan göra sånt vid behov. Jag vill göra en utredning om jag har Selektiv Mutism.
Men nej, tydligen gör dom inte utredningar där enligt honom, vilket jag tycker är lite konstigt eftersom det står på hemsidan.
Men vem vet, det kan ju stå fel.
Men som rubriken lyder: Hur får man en utredning om man tror man har Selektiv Mutism när man är vuxen?
Så är det någon här inne som har Selektiv Mutism som gärna vill dela med sig eller någon annan som vet får ni jättegärna svara!
Mvh Fia91
Du skulle väl kunna fråga honom om han skulle kunna kontakta någon annan då som gör utredningar? Annars kan du ju alltid testa "Mina Vårdkontakter", där går det att skriva ett brev till sin Vårdcentral om sina funderingar och så får man se vad dom kan göra.
Puzzle skrev:Du skulle väl kunna fråga honom om han skulle kunna kontakta någon annan då som gör utredningar? Annars kan du ju alltid testa "Mina Vårdkontakter", där går det att skriva ett brev till sin Vårdcentral om sina funderingar och så får man se vad dom kan göra.
Jo, jag kom att tänka på det att jag kan ju fråga honom efter jag hade skickat iväg frågan..
Men tack för ditt svar, Puzzle!
Återgå till Aspergare och vården