Undersökning. Med vilka trivs du?
12 inlägg
• Sida 1 av 1
Kanske lite grovhugget, men ändå...
I vilket sälskap trivs du bäst...
I vilket sälskap trivs du bäst...
Vad gäller ytliga kontakter finner jag allt sällskap ungefär likadant, medan det i övrigt inte spelar någon roll. Gillar inte stereotypiska genus särskilt, men föredrar det manliga om jag måste välja. Annars gillar jag nog det sällskap som har förmåga att se bortom sociala konstruktioner och som är sant mot sig själv. Lite originella karaktärer så att skriva.
Dubbelnördar och förvuxna scouter som luktar intorkad svett och har fastnat i en fantasivärld orkar jag inte med.
Har svårt för alltför tama och mjäkiga människor.
Det gäller för både män och kvinnor, om vi ska prata platoniskt umgänge.
Har svårt för alltför tama och mjäkiga människor.
Det gäller för både män och kvinnor, om vi ska prata platoniskt umgänge.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Svårt att säga, det beror på situationen. På nätet spelar det ingen roll, det är likvärdigt. I verkligheten har jag oftast lättast för att umgås med män, det är lättare för mig att förstå hur de fungerar och hur de kommer reagera om man säger något eller gör något. Dessutom slipper man den "spänning" som kan uppstå mellan en man och en kvinna som bedömer varandra utifrån ett kärleksperspektiv. Sedan finns det förstås mängder med kvinnor som är värda den lilla extra mödan som det innebär att umgås med dom. Och när man väl lärt känna henne är det ingen skillnad mot att umgås med män, förutom att man måste försöka komma ihåg vilken sort skämt man berättar
Re: Undersökning. Med vilka trivs du?
Har alltid föredragit att umgås med killar/män (undantaget är mina döttrar).
Kön spelar ingen större roll för min det utan det handlar väl snarare om att man ska vara likasinnade. Män måste man vara lite uppmärksammare på om dom verkar intresserade utan att våga säga något.
Jag klickade för alterrnativet "Jag är man och trivs bäst med kvinnor" ("missförstå mig rätt nu ).
Jag är kvinna och trivs bäst i kvinnligt sällskap.
Har något lättare för att känna mig bekväm och prata mer i kvinnligt sällskap.
Har något lättare för att känna mig bekväm och prata mer i kvinnligt sällskap.
Jag är kvinna och trivs bäst med män. Jag har lättare att umgås med män helt enkelt. Även på kompisnivå.
Jag trivs inte med jättefeminina eller machomän. Det är viktigare än deras biologiska kön.
Återgå till Barn och föräldraskap