TV-serier jag rekommenderar
TV-serier
Mycket bra första avsnitt och serien heter Mr Robot. Handlar om en smart kille med stora sociala svårigheter.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mr._Robot_(TV_series)
https://en.wikipedia.org/wiki/Mr._Robot_(TV_series)
TV-serier
Sense8 av Wachowskis. Bra serie om åtta människor med sammanlänkade sinnesupplevelser.
Lite klichéer förstås, men på det stora hela bra med flera olika personligheter. Hetero, bi, gey och transpersoner som känner varandras upplevelser. Spännande!
Måste säga att skådespelerskan Jamie Clayton i serien, ser väldigt bra ut som kvinna. Jag har ingen aning om hur såg ut som man dock.
Lite klichéer förstås, men på det stora hela bra med flera olika personligheter. Hetero, bi, gey och transpersoner som känner varandras upplevelser. Spännande!
Måste säga att skådespelerskan Jamie Clayton i serien, ser väldigt bra ut som kvinna. Jag har ingen aning om hur såg ut som man dock.
TV-serier
Ganapati skrev:Sense8 av Wachowskis. Bra serie om åtta människor med sammanlänkade sinnesupplevelser.
Tittade på den nyligen. Intressant serie. Vackert prodecerat, fantastiskt filmat och bra ljud. Påminner lite om Game of Thrones sett till ljud och bild. Lite av 4400 sett till story. Långsam story, poetiskt och filosofiskt. Ser verkligen frem emot S02 och se vart storyn är på väg. Kan bli nåt bra men kan lika gärna balla ur som Wachowskis produktioner har en tendens att göra. Kan bli lite för mycket filosofiskt grubbel och lustiga meta-associationer och en story som inte håller hela vägen. Cloud Atlas var så och det är uppenbart att dom tog mycket från Cloud Atlas när Sesne8 skapdes.
Blev inte riktigt klok på om alla karaktärerna lever i samma värld? Fick till och från för mig att några lever i parallella världar som är olika, verkade som nån ibland möte sig själv i den parallella världen. En version som lever ett lyckat liv och en version som lever ett mindre lyckat liv.
TV-serier
Masterchef Australia
Världens i särklass bästa masterchef och matlagningsprogram.
60 + avsnitt i varje säsong fyllda av matlagningsglädje, tävlingslusta och känslor.
Min absoluta favoritserie alla kategorier. Den är fullständigt fantastisk.
Världens i särklass bästa masterchef och matlagningsprogram.
60 + avsnitt i varje säsong fyllda av matlagningsglädje, tävlingslusta och känslor.
Min absoluta favoritserie alla kategorier. Den är fullständigt fantastisk.
- snuggelhund
- Anslöt: 2010-07-16
TV-serier
Världens bästa komediserier (brittiska givetvis):
Svarte orm.
Peep Show.
Svarte orm.
Peep Show.
- snuggelhund
- Anslöt: 2010-07-16
TV-serier
The Vicar of Dibley (Ett herrans liv) är en brittisk sitcom serie som sändes mellan 1994 och 2007 i Storbritannien.
Många härliga karaktärer och en Dawn French i högform.
Tycker den är underbart rolig.
Kan varmt rekommendera den.
http://www.imdb.com/title/tt0108981/
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Vicar_of_Dibley
Många härliga karaktärer och en Dawn French i högform.
Tycker den är underbart rolig.
Kan varmt rekommendera den.
http://www.imdb.com/title/tt0108981/
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Vicar_of_Dibley
TV-serier
Andra säsongen utav True Detective har börjat, helt klart sevärd fast skiljer sig märkbart från första säsongen.
Game Of Thrones har jag följt kan ju säga att femte säsongen avviker väldigt mycket från boken. Eller ibland kändes det som att jag tittade på någon helt annan TV-serie. Dessutom har dom fått tillgång till material som inte är publicerat ännu. Så känns som att dom har avslöjat lite väl mycket.
Game Of Thrones har jag följt kan ju säga att femte säsongen avviker väldigt mycket från boken. Eller ibland kändes det som att jag tittade på någon helt annan TV-serie. Dessutom har dom fått tillgång till material som inte är publicerat ännu. Så känns som att dom har avslöjat lite väl mycket.
TV-serier
Beast Hunter/Beast Man kan också vara rätt spännande. Pat Spain (som för övrigt har en rätt rolig dialekt med övertydliga "r") försöker bevisa existensen av märkliga, okända varelser. Han lyckas väl i för sig aldrig men det kan vara intressant att veta vart och vad folk tror det finns för odjur.
TV-serier
Har börjat att titta på Ascension. Såg precis första avsnittet gillar den som fan. Dessutom är skådisen som spelar Number Six med.
http://www.imdb.com/title/tt3696720/
http://www.imdb.com/title/tt3696720/
TV-serier
Alias skrev:Andra säsongen utav True Detective har börjat, helt klart sevärd fast skiljer sig märkbart från första säsongen.
Femte säsongen av GOT var en fet besvikelse. Dorne var bara pinsamt, Briennes story också. Lämgtar till sjätte boken, lär inte se sjätte säsongen förrns den kommer ut.
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
TV-serier
Black mirror säsong 2 (finns totalt två säsonger á 3 avsnitt var plus ett julavsnitt tror jag) visas på svt nu såg jag. En brittisk serie av charlie brooker (satiriker). Är fristående avsnitt, det genomgående temat av de avsnitt jag sett är dystopisk nära framtid och tekologi och mediekonsumtion, mycket intressanta premisser och smart genomförande.
TV-serier
salrip skrev:Black mirror säsong 2 (finns totalt två säsonger á 3 avsnitt var plus ett julavsnitt tror jag) visas på svt nu såg jag. En brittisk serie av charlie brooker (satiriker). Är fristående avsnitt, det genomgående temat av de avsnitt jag sett är dystopisk nära framtid och tekologi och mediekonsumtion, mycket intressanta premisser och smart genomförande.
Bra som fan den där serien. Blev glatt överraskad när jag tittade på den.
TV-serier
colaflaska skrev:Alias skrev:Andra säsongen utav True Detective har börjat, helt klart sevärd fast skiljer sig märkbart från första säsongen.
Femte säsongen av GOT var en fet besvikelse. Dorne var bara pinsamt, Briennes story också. Lämgtar till sjätte boken, lär inte se sjätte säsongen förrns den kommer ut.
Jag kommer att hänga på låset till bokaffären eller snarare som så att jag beställer den från Adlibris eller liknande ställe.
Re: TV-serier
slackern skrev:
Jag kommer att hänga på låset till bokaffären eller snarare som så att jag beställer den från Adlibris eller liknande ställe.
Där är du ju!
Undrade vars du blev av.
TV-serier
tahlia skrev:slackern skrev:
Där är du ju!
Jap kände att jag behövde en paus.
Dessutom ska jag göra en autism utredning som börjar någonting mellan augusti och september. Min psykiatriker föreslog en autism utredning och tyckte att jag har rätt till en. Så efter att psykiatrin har tjatat om autistiska drag och nu att jag har rätt till en utredning går det inte längre att stoppa huvudet i sanden.
Men tack antar jag tolkade ditt svar som positivt.
TV-serier
slackern skrev:Jap kände att jag behövde en paus.
You and me both brother.
slackern skrev:Så efter att psykiatrin har tjatat om autistiska drag och nu att jag har rätt till en utredning går det inte längre att stoppa huvudet i sanden.
Bli en officiell medlem i autism-gänget.
slackern skrev:Men tack antar jag tolkade ditt svar som positivt.
Japp, du har varit saknad.