"Mina två liv" (dokumentärserie om bipolära)
5 inlägg
• Sida 1 av 1
Ytterligare en dokumentärserie om psykisk ohälsa fast denna gång om bipolaritet.
Personligen så uppskattar jag att flera diagnoser och funktionsnedsättningar har uppmärksammats i SVT, dessutom så tycker jag sådant kan vara rätt intressant så jag tänkte bara tipsa om programmet om någon annan skulle vara intresserad.
Första avsnittet sänds på 1:an den 26 maj, 21:00.
Personligen så uppskattar jag att flera diagnoser och funktionsnedsättningar har uppmärksammats i SVT, dessutom så tycker jag sådant kan vara rätt intressant så jag tänkte bara tipsa om programmet om någon annan skulle vara intresserad.
Första avsnittet sänds på 1:an den 26 maj, 21:00.
SVT - Mina två livSVT skrev:Bipolär sjukdom är en av de vanligaste psykiska sjukdomarna. Ändå har de flesta inte så stor kunskap om den. I dokumentärserien Mina två liv möter Ann Heberlein, som själv är bipolär, andra drabbade.
Jag vill berätta att vi finns - att det här är en allvarlig sjukdom som medför ett stort lidande, men en sjukdom som det är fullt möjligt att leva med. Fortfarande finns det mycket skam kring psykisk sjukdom. Jag tror att det handlar om en rädsla för svaghet. Vi lever i en tid och en kultur som hyllar styrka - men alla är svaga ibland. Det måste vi se och erkänna, säger Ann Heberlein.
Del två, är faktiskt (förvånansvärt nog) rätt nöjd med den har serien annars är det väldigt sällan jag kollar på SvT kanalerna.
Vad var fel på första tråden? mina-tva-liv-om-bipolaritet-kanner-ni-igen-er-t44799.html
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
colaflaska skrev:Vad var fel på första tråden? mina-tva-liv-om-bipolaritet-kanner-ni-igen-er-t44799.html
Inget, det var därför jag skrev i den..
Den du länkar till handlar väl snarare om likheterna mellan asperger och bipolaritet och inte programmet i sig.