Hur ska jag göra för att få kontakt med en tjej jag gillar?
28 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
stuck skrev:snuggelhund skrev:Moggy skrev:
Kaka söker maka...
Trasiga och oattraktiva kvinnor får nöja sig med AS-män...
Ja så är det. Man får ta det man får tag på om ingen annan vill ha en.
Om man jobbar hårt så går det..och då menar jag jobb som i att arbeta. Visar man framfötterna så kommer man bli efterfrågad.
Män skall bygga ett stabilt liv det är det som kvinnor söker. Även de som söker kortvarig "kärlek" finner byggande män attraktiva ,utav ren natur.
näe... NT kvinnors huvudet e konstruerat så att de behöver INTE trygghet och stabilitet. De behöver stabilitet&trygget i __man__ bara.
...hur kan ens någon man som bygger-jobbar ha tid för relation? Tidsmässig fråga ju.
Kostymhippie skrev:@h88nv: med din inställning kommer aldrig vi AS-män få någon vettig tjej utan bara trasiga och troligen ganska oattraktiva kvinnor.
Hade själv den inställningen förut och det ledde ingen vart.
Nej som sagt är kärlek att våga.
Det värsta som händer är att tjejen säger nej eller bara drar.
Sen är det förstås bra att vara medveten om att många tjejer leker, där säger jag inte emot dig, men det brukar utkristallisera sig så snart man försöker närma sig dem.
Jag ser att det e ömsesidig val eller hur, inte att "nöja sig med någon vad ingen annan vill ha"...
Det blir problem nog med NT-tjejers huvudet också.
Egentligen ideala sätet e EGEN TJEJ sådan som ENDAST DU vill ha henne, och ingen annan. Alla andra varianter vilka betyder att andra vill ha också henne, skapar problem.
Kostymhippie skrev:@h88nv: med din inställning kommer aldrig vi AS-män få någon vettig tjej utan bara trasiga och troligen ganska oattraktiva kvinnor.
Hade själv den inställningen förut och det ledde ingen vart.
Nej som sagt är kärlek att våga.
Det värsta som händer är att tjejen säger nej eller bara drar.
Sen är det förstås bra att vara medveten om att många tjejer leker, där säger jag inte emot dig, men det brukar utkristallisera sig så snart man försöker närma sig dem.
Det blir problem med NTs nog. Men om detta skrev jag redan i en annan tråd.
citate:
Grejen e egentligen ännu frustrerande att vad händer i NT tjejens huvudet: Efter 5-6 sekunder den tjejen mera analysera om status, position, pengar, och andra sådana yttre finesser. Dessutom inga tjejer har killvänner (du e INTE vän, du e KANDIDAT bara för pojkvän, men ALDRIG vän på sådant äkta sätet!). NT tjejens huvudet e byggd i sådana sätet att hon går INTE ut till promenad till någon kille om hon inte vill gå till sängen med honom. Inte hellre hon talar med kille om hon e inte intresserad. Och ändå därefter det e pengar som hon e intresserad också. Senäre, efter hon får sin "älskling" då ALLA hennes bästa kill-vänner slutar existerandet i hennes huvudet, oavsett hur bra vän var han.
NT tjej e vän endast med någon som hon håller till "reservkandidat" om hon e inte nöjd med nuvarande. Men om hon e i lycklig relation, då konstig nog hon glömmer ALLA andra killar i världen hur bra vänner som helst de var och inte ens kommer ihåg att gratulera de på födelsedagar (om de inte har någon maskinell påminnelse i någon facebook eller vadannatrörigt).
Dessutom, i sådana nätdejtsidor, man konstig nog ska acceptera kaotisk kommunikation att tjejer kan försvinna-avbryta när som helst utan att ens säga artig hejdå, jag e inte längre intresserad. Annat sätt sågt -- killar blir utsatt till grovt vårdslöshet och nästan misshandel i form av kommunikation.
Hejsan!
Jo IoI's (indication of interests) verkar du fått! Som jag ser det finns det inget att förlora! "hej (namn), vi borde träffas nån gång , jag är ledig (dag) vad sägs som en kopp kaffe?" Pang på, visa vad du vill och säg det rakt ut
Jo IoI's (indication of interests) verkar du fått! Som jag ser det finns det inget att förlora! "hej (namn), vi borde träffas nån gång , jag är ledig (dag) vad sägs som en kopp kaffe?" Pang på, visa vad du vill och säg det rakt ut
Återgå till Att leva som Aspergare