Gated community för folk med Asperger?
33 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Huggorm skrev:Åtminstone i vissa delstater måste ju sexbrottslingar berätta för sina grannar vad de blivit dömda för så jag tror de får svårt att bo i en gated community där alla vet om det.kiddie skrev:Har själv ingen lust att bo i bur.
Det har funnits sådana statsdelar i USA där det funnits pedofiler och mördare. Man slipper kanske småkriminella men de farligare kan hur lätt som helst bo därinne. Falsk trygghet.
I USA finns ju ett samhälle för sexförbrytare, har gjorts en film om den: Pervert Park http://www.imdb.com/title/tt4074304/
Då gör vi en gated community av det stället, men sätter låset på utsidan.Zima33 skrev:I USA finns ju ett samhälle för sexförbrytare, har gjorts en film om den: Pervert Park http://www.imdb.com/title/tt4074304/
Re: Gated community för folk med Asperger?
Med tanke på att du där kan hamna i sexförbrytarregister för att du, när du var typ 17 år gammal hade sex med din 15-åriga flickvän så ska vi nog inte utgå från att det nödvändigtvis måste handla om gravt kriminella.
Huggorm skrev:Dom har faktiskt varit på besök hos mig också, trots att bor mitt ute i skogen. Men åtminstone dessa två var trevliga och inte påstridiga så det löste sig utan vilda bestartahlia skrev:Som tur är varnar mina direkt. De skrämde väck Jehovas vittnen innan de ens hann ringa på dörrklockan.
Jag har aldrig upplevt individer från Jehovas vittnen som otrevliga eller påstridiga, jag brukar också ta emot det de vill erbjuda, något häfte eller broschyr, och tala om för dem att jag redan är troende.
Re: Gated community för folk med Asperger?
Personligen blir jag aldrig av med dem. Jag är alldeles för snäll för att säga ifrån så de gånger jag hamnat i dörröppningen med dem har det dröjt över en timme innan de äntligen avviker.
tahlia skrev:Personligen blir jag aldrig av med dem.
Kanske för att du är ateist?
tahlia skrev:Jag är alldeles för snäll för att säga ifrån så de gånger jag hamnat i dörröppningen med dem har det dröjt över en timme innan de äntligen avviker.
Du kan ju ta tillfället i akt och passa på att diskutera religion och livsfrågor med dem?
Har inget emot Jehovas vittnen, men det har varit en äldre man som kommit 3-4ggr till min dörr trots att man tackat nej gradvis mera passivt aggressivt. Sista gången var man halvberusad och rödögd när man halvskrek:-Jag har ju avböjt flera gånger, försök att fatta att jag inte är intresserad. Sedan dess har det varit lungt .
Till mig har det varit två kvinnor som kommit, både där jag bor nu och på ett annat ställe där jag bodde ett tag. Inte samma kvinnor då utan två olika par. Båda gångerna var det en yngre, kanske i 20-årsåldern och en äldre som var 50+. Båda gångerna var det den yngre som pratade medan den äldre höll sig i bakgrunden. Jag funderar på att det var en medveten strategi att låta den unga prata, som om de trodde att hon skulle ha större chans att lyckas övertala mig.
Pikachu skrev:Har inget emot Jehovas vittnen, men det har varit en äldre man som kommit 3-4ggr till min dörr trots att man tackat nej gradvis mera passivt aggressivt. Sista gången var man halvberusad och rödögd när man halvskrek:-Jag har ju avböjt flera gånger, försök att fatta att jag inte är intresserad. Sedan dess har det varit lungt .
Jag har ju tänkt att om det skulle komma representanter från exempelvis vänsterpartiet eller Fi och ringa på dörren så skulle jag ta tillfället i akt och diskutera bl.a. feminism, könsmaktsordning, jämställdhet och fördelningspolitik med dem. Hittills har det dock inte hänt att jag fått besök av representanter från varken vänsterpartiet eller Feministiskt initiativ, ej heller socialdemokraterna eller miljöpartiet har hälsat på. De enda politiska representanter som kom i höstas innan valet och ringde på var från moderaterna så det blev ingen diskussion eller något långt samtal. Undrar om politiska partier på något sätt har koll på hur man röstar trots "valhemligheten"?
Återgå till Att leva som Aspergare