Lider du av depression och vill testa TMS?
7 inlägg
• Sida 1 av 1
För de som är intresserade av att prova annan behandling av depression än läkemedelsbehandling finns möjligheten att delta i en vetenskaplig studie där man stimulerar hjärnan med magnetfält. Mer information om behandlingen och studien samt hur man anmäler sig finns här:
SLL - Vetenskaplig studie om TMS
Lider du av depression och vill prova transkraniell magnetstimulering (TMS)?
Transkraniell magnetstimulering är en ny metod för behandling av depression. Metoden innebär att hjärnan stimuleras med ett magnetfält.
...
Ett alternativ kanske är transcranial direct-current stimulation (tDCS) ?
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Intressant, hade gärna varit med men nu känner jag mig inte deprimerad längre...
Zima33 skrev:...nu känner jag mig inte deprimerad längre...
Det låter ju bra, ja hade jag varit deprimerad själv så hade jag nog också tyckt att det hade varit intressant att delta men framförallt angeläget.
Zima33 skrev:Intressant, hade gärna varit med men nu känner jag mig inte deprimerad längre...
Men så kan du ju inte göra nu när vi har en sådan bra metod..
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
plåtmonster skrev:Zima33 skrev:Intressant, hade gärna varit med men nu känner jag mig inte deprimerad längre...
Men så kan du ju inte göra nu när vi har en sådan bra metod..
Jag kan ta Nozinan i några veckor så blir jag deprimerad och får starkare självmordstankar, sen kan jag vara med i studien.
I dokumentären Att må psykiskt dåligt som har sänts i SVT Kunskapskanalen så får man bl.a. se hur TMS fungerar vid behandling av anorexi.
Återgå till Aspergare och vården