Thunderbird tappat alla inställningar, mail och allt
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Jättekul, jag startade Thunderbird och alla mail och konton är borta. Efter lite letande hittar jag alla filer och mappar, men hur kopplas de till Thunderbird igen, och vad kan ha hänt?
Jag har adresser och sådant till kunder som betalat och som jag ska skicka till idag men nu inte kan. Tydligen går det inte att ha info på en dator alls, det kan alltid försvinna så man kan lika gärna vara pappersmanuell.
Jag vet inte vad som hänt, jag såg ingen uppdatering igår (men det KAN ju ha varit en som jag missade), däremot att datorn stannade tvärt när jag stängde av den eftersom batteriet som saknar plastklackar för att hållas i läge (de har gått av), hade glappat ur läge och när jag drog ur routersladden så dog bara datorn. Det har hänt förr och aldrig varit några problem dock.
Hur får jag idiotprogrammet att fatta att mapparna i Thunderbirdfolderna är de som ska användas?
Och kan jag återställa hela datorn och få tillbaka tro?
Jag har adresser och sådant till kunder som betalat och som jag ska skicka till idag men nu inte kan. Tydligen går det inte att ha info på en dator alls, det kan alltid försvinna så man kan lika gärna vara pappersmanuell.
Jag vet inte vad som hänt, jag såg ingen uppdatering igår (men det KAN ju ha varit en som jag missade), däremot att datorn stannade tvärt när jag stängde av den eftersom batteriet som saknar plastklackar för att hållas i läge (de har gått av), hade glappat ur läge och när jag drog ur routersladden så dog bara datorn. Det har hänt förr och aldrig varit några problem dock.
Hur får jag idiotprogrammet att fatta att mapparna i Thunderbirdfolderna är de som ska användas?
Och kan jag återställa hela datorn och få tillbaka tro?
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Kolla igenom konfigurationen.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Fanns inget konstigt där. Jag hittade hjälp till slut via sökning, och återställde en fil till gårdagen. Sedan funkade det perfekt.
Jag följde denna: https://support.mozilla.org/en-US/questions/988192
Jag följde denna: https://support.mozilla.org/en-US/questions/988192
- Bror Duktig
Re: Thunderbird tappat alla inställningar, mail och allt
Jag sparar för säkerhets skull alla mail på servern även efter att jag hämtat dem. Då kan jag alltid hämta om dem...
Det blir överfullt rätt fort när jag gör så. Bara vissa vill jag spara. Kanske kan jag ställa in att den tar bort när jag tar bort. Så försvinner inte de viktiga.
- Bror Duktig
Eller så plockar man hem ett program som laddar ner alla email via IMAP/SSL.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23