Speltips
39 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Speltips
Hej!
En tråd där vi kan dela med oss av våra favoritspel. Skicka gärna med en bild från spelet eller skriv lite kort vad spelet handlar om.
Ett av mina favoritspel är Diner Dash. Det går ut på att man är Flo, som ska driva ett antal restauranger.
Från Diner Dash 1.
Jag har spelat Diner Dash 1, Diner Dash 2: Restaurant Rescue, Diner Dash 3: Flo on the go, Diner Dash 4: Hometown Hero. Det finns också ett som heter Wedding Dash.
Jag har haft fullversioner av 1-3 på gamla datorn där jag hade XP och spelat demoversioner av Hometown Hero och Wedding Dash. Har försökt hitta alla fem som torrents men inte lyckats. Har Diner Dash 1 tillsammans med "Together" som innebär att spelet bryts med jämna mellanrum för att visa en liten reklamfilm (det var ju gratis att ladda ner, så reklamen är väl priset man får betala) men efter kanske en månads spelande eller max två säger Vista att "failed to delete pfHarness.dll" när jag försöker starta spelet. Jag vet att fler har det felmeddelandet.
Kanske är det bara jag som är dålig på att hitta bra torrents, de torrents som finns går ofta inte att ladda ner för det är ingen som seedar (hmm, gör man inte det hela tiden i och med att man har bredband?) eller också varnar virusskyddet för trojaner. Alla spelen går dock att kika på och köpa här:
http://www.playfirst.com/game/dinerdash
Har ni nån sån där favorit som ni gärna återkommer till? Tipsa gärna.
Hälsningar
Lilla Gumman
En tråd där vi kan dela med oss av våra favoritspel. Skicka gärna med en bild från spelet eller skriv lite kort vad spelet handlar om.
Ett av mina favoritspel är Diner Dash. Det går ut på att man är Flo, som ska driva ett antal restauranger.
Från Diner Dash 1.
Jag har spelat Diner Dash 1, Diner Dash 2: Restaurant Rescue, Diner Dash 3: Flo on the go, Diner Dash 4: Hometown Hero. Det finns också ett som heter Wedding Dash.
Jag har haft fullversioner av 1-3 på gamla datorn där jag hade XP och spelat demoversioner av Hometown Hero och Wedding Dash. Har försökt hitta alla fem som torrents men inte lyckats. Har Diner Dash 1 tillsammans med "Together" som innebär att spelet bryts med jämna mellanrum för att visa en liten reklamfilm (det var ju gratis att ladda ner, så reklamen är väl priset man får betala) men efter kanske en månads spelande eller max två säger Vista att "failed to delete pfHarness.dll" när jag försöker starta spelet. Jag vet att fler har det felmeddelandet.
Kanske är det bara jag som är dålig på att hitta bra torrents, de torrents som finns går ofta inte att ladda ner för det är ingen som seedar (hmm, gör man inte det hela tiden i och med att man har bredband?) eller också varnar virusskyddet för trojaner. Alla spelen går dock att kika på och köpa här:
http://www.playfirst.com/game/dinerdash
Har ni nån sån där favorit som ni gärna återkommer till? Tipsa gärna.
Hälsningar
Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 15:12:46, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Kollat här: http://isohunt.com/torrents/?ihq=%22diner+dash%22
Såg i kommentarerna på ett annat ställe att de tre första måste spelas som admin i Vista.
Såg i kommentarerna på ett annat ställe att de tre första måste spelas som admin i Vista.
Senast redigerad av storskojaren 2011-05-04 15:12:46, redigerad totalt 1 gång.
- storskojaren
- Anslöt: 2008-03-09
World of Warcraft! Det har nog de flesta här inne åtminstone hört talats om.
http://www.postimage.org/aV2gUYii-8bbcf ... 71a5c2.jpg - Ibland är man hungrig.
http://www.postimage.org/aV2gV4MJ-8bbcf ... 71a5c2.jpg - Ibland är man uttråkad och farmar Blackrock Depths.
http://www.postimage.org/aV2gVhfr-8bbcf ... 71a5c2.jpg - En av mina gubbar med season 1 PvP-gear. Det är season 4 nu, så jag har slappat väldigt mycket.
Vad spelet går ut på? For the horde.
Finns inte alls mycket att göra nu förutom att farma guld till öppningen av Northrend.
Arthas. "The one true king"
WotLK In-Game Trailer ; http://www.youtube.com/watch?v=WF_1Pk_4UZk
Jag förväntar mig ett Cinematic Intro för WotLK under BlizzCon ( http://eu.blizzard.com/blizzcon/index.xml ) i Oktober. Jag hoppas på mer annonsering angående datum för release på både film och expansion.
The Burning Crusade Cinematic Intro ; http://www.youtube.com/watch?v=CafflnJxJAI
Blizzards team är sjukt duktiga på att göra cinematics. Uuuuuuh när orcen kommer hoppandes med askhandi, första gången jag såg det rös det ända in i benmärgen. Det är så sjukt fett.
http://www.postimage.org/aV2gUYii-8bbcf ... 71a5c2.jpg - Ibland är man hungrig.
http://www.postimage.org/aV2gV4MJ-8bbcf ... 71a5c2.jpg - Ibland är man uttråkad och farmar Blackrock Depths.
http://www.postimage.org/aV2gVhfr-8bbcf ... 71a5c2.jpg - En av mina gubbar med season 1 PvP-gear. Det är season 4 nu, så jag har slappat väldigt mycket.
Vad spelet går ut på? For the horde.
Finns inte alls mycket att göra nu förutom att farma guld till öppningen av Northrend.
Arthas. "The one true king"
WotLK In-Game Trailer ; http://www.youtube.com/watch?v=WF_1Pk_4UZk
Jag förväntar mig ett Cinematic Intro för WotLK under BlizzCon ( http://eu.blizzard.com/blizzcon/index.xml ) i Oktober. Jag hoppas på mer annonsering angående datum för release på både film och expansion.
The Burning Crusade Cinematic Intro ; http://www.youtube.com/watch?v=CafflnJxJAI
Blizzards team är sjukt duktiga på att göra cinematics. Uuuuuuh när orcen kommer hoppandes med askhandi, första gången jag såg det rös det ända in i benmärgen. Det är så sjukt fett.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 15:12:47, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Av de spel jag kört igenom är det nog Suikoden II som jag helst spelar om. Kom ut på slutet av 90-talet till gamla playstation. Det är idag ansett som en raritet då det inte tillverkades i särskilt många exemplar.
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 15:12:49, redigerad totalt 1 gång.
Bästa spelet någonsin är utan tvekan något av Civilizationspelen.
Andra kandidater är UFO och Final fantasy.
Just nu spelar jag mest Picross, Mario Kart DS och Tetris. Alla är tre väldigt bra spel.
Andra kandidater är UFO och Final fantasy.
Just nu spelar jag mest Picross, Mario Kart DS och Tetris. Alla är tre väldigt bra spel.
Senast redigerad av sssssm 2011-05-04 15:12:49, redigerad totalt 1 gång.
Hej!
Tack för speltips. Och tack Storskojaren för det om att jag måste spela som Admin. Jag tror jag är Admin redan men jag ska kolla.
Hälsningar
Lilla Gumman
Tack för speltips. Och tack Storskojaren för det om att jag måste spela som Admin. Jag tror jag är Admin redan men jag ska kolla.
Hälsningar
Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 15:12:49, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
Lilla Gumman skrev:Hej!
Hälsningar
Lilla Gumman
I thought being logged under an admin account should run the program as an admin. No.. you have to right click the icon and choose "Run as Admin" or go into the properties and check the "Run as Admin" option there. Then you have to click the nag screen, but it works.
Not sure if there is a way to eliminate the nag screen, but that isn't that big of a deal I suppose. It does work with Vista though.
Senast redigerad av storskojaren 2011-05-04 15:12:49, redigerad totalt 1 gång.
- storskojaren
- Anslöt: 2008-03-09
Hej!
Tack, Storskojaren! Nu fattade jag precis, en ruta att klicka i!
Nu fungerar det som det ska! Tack igen!
Hälsningar
Lilla Gumman
Tack, Storskojaren! Nu fattade jag precis, en ruta att klicka i!
Nu fungerar det som det ska! Tack igen!
Hälsningar
Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 15:12:49, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
The Neverhood!
Här är någon med smak.
x-com apocalypse är också en gammal goding som håller än.
Senast redigerad av Brillmongot 2011-05-04 15:12:49, redigerad totalt 1 gång.
- Brillmongot
- Anslöt: 2008-05-26
Passar på att tipsa om ett gratis spel som finns att ladda hem, Steel Panthers: World at War. Ganska avancerat turordningsbaserat strategispel som utspelas under andra världskriget.
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 15:12:50, redigerad totalt 1 gång.
sssssm skrev:Bästa spelet någonsin är utan tvekan något av Civilizationspelen.
Jag blandar alltid ihop det med Diplomacy (vilket är konstigt, eftersom Diplomacy är ett av mina favoritspel).
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 15:12:50, redigerad totalt 1 gång.
Hej!
Jag har hittat fullversionen av Diner Dash: Hometown Hero. Men programmet stänger av sig självt ibland på grund av något fel. Så Vista gillar det inte, trots att jag kör som Administratör. Men det funkar en stund i alla fall.
Och Diner Dash 1 fungerar hela tiden.
Hälsningar
Lilla Gumman
Jag har hittat fullversionen av Diner Dash: Hometown Hero. Men programmet stänger av sig självt ibland på grund av något fel. Så Vista gillar det inte, trots att jag kör som Administratör. Men det funkar en stund i alla fall.
Och Diner Dash 1 fungerar hela tiden.
Hälsningar
Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 15:12:50, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
Schack, Mahjong, Patiens är mina favoritspel (i praktiken nära på de enda spel jag spelar när jag sitter vid min dator, bortsett från sådana där spel där man ska skjuta ner/skjuta sönder en massa bollar i olika färger, med en kanon). För då är det jag som får bestämma när saker på skärmen ska röra sig och när de ska vara stilla. Gränsen för vad jag klarar av går vid Betapet... om vi bara är tre som spelar. Och vid spel typ Tetris.
Andra sorters spel gör mig bara stressad, på grund av alla mönster som ändras, blippande ljud och alla snabba rörelser. Usch.
Andra sorters spel gör mig bara stressad, på grund av alla mönster som ändras, blippande ljud och alla snabba rörelser. Usch.
Senast redigerad av geocache 2011-05-04 15:12:50, redigerad totalt 1 gång.
Hej!
Efter max ett par minuter får jag ett meddelande som talar om att Diner Dash: Hometown Hero har slutat att fungera. Så jag hinner inte spela en bana ens, innan det slutar att fungera. Trist.
Hälsningar
Lilla Gumman
Efter max ett par minuter får jag ett meddelande som talar om att Diner Dash: Hometown Hero har slutat att fungera. Så jag hinner inte spela en bana ens, innan det slutar att fungera. Trist.
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
Det är mycket just därför jag inte laddar hem "en massa" spel till min dator... Chess Titans och Mahjong Titans som var installerade på min dator när jag handlade den och som jag spelar nästan dagligen fungerar klockrent varenda gång jag spelar de spelen.
Senast redigerad av geocache 2011-05-04 15:12:50, redigerad totalt 1 gång.
Hej!
Diner Dash: Hometown Hero slutar att fungera på bana 8. När jag har ställt blommor på alla bord, fyllt alla platser, tagit upp beställningar och serverat alla mat, då stängs programmet ner. Jag kan låta programmet stå hur länge som helst utan att det stängs ner. Men så fort jag gett gästerna mat stängs det ner. Vad kan det bero på?
Tips?
Hälsningar
Lilla Gumman
Diner Dash: Hometown Hero slutar att fungera på bana 8. När jag har ställt blommor på alla bord, fyllt alla platser, tagit upp beställningar och serverat alla mat, då stängs programmet ner. Jag kan låta programmet stå hur länge som helst utan att det stängs ner. Men så fort jag gett gästerna mat stängs det ner. Vad kan det bero på?
Tips?
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
Final Fantasy VII.
Final Fantasy VII - Dirge of Cerberus.
Final Fantasy VII - Crisis Core.
Finns även en film (Advent Children) och en kortfilm (Last Order).
Det är dom absoluta favoriterna.
Final Fantasy VII - Dirge of Cerberus.
Final Fantasy VII - Crisis Core.
Finns även en film (Advent Children) och en kortfilm (Last Order).
Det är dom absoluta favoriterna.
Senast redigerad av Pontus 2011-05-04 15:12:50, redigerad totalt 1 gång.
hej jag har (också) lite (Mycket) speltips:
Civilization 4
Jazz Jackrabbit 2
Sonic (vilket som helst)
Super Mario (dom flesta)
Tony Hawk (Alla)
Urban Terror (Gratis CS klon)
Bomberman (Vilken som helst går bra)
Grand Theft Auto (också vilken som helst)
Super Smash Bros (alla är bra)
Diablo 2
Return To Castle Wolfenstein
Doom (alla)
Barbie Super Model till sega genesis (lite pinsamt men så dåligt gjort så det är roligt)
Quake (ännu ett till sjutar spel)
Zelda (ALLA!!!!1)
ja du vill ni att jag ska forsätta? okej ska ske!
Super Crazy Guitar Maniacs Deluxe (alla)
men Guitar Hero duger också
Guild Wars
SNK VS Capcom Card Captors Clash (båda)
Wario Ware (dom är kul)
Megaman (Alla)
Megaman X (Alla)
Megaman and Bass
Megaman Battle Network (hela den serien också)
Megaman Starforce (ojdå varför skrev jag inte bara megaman)
Fable: The Lost Chapters
Halo (alla)
Tetris
Lostwinds
Kirby (ALLA!!)
Pokémon (rättså kul)
Oddworld (också rättså kul)
Nja ska jag sluta nej
Tails Of Phantasia (tror dom andra också är roliga)
Asphalt: Urban GT 2
Donkey Kong (några få)
Wonderboy
Lostmagic
Harvest Moon
The Elder Scrolls (alla)
Virtua Cop
Worms
Liero Xtreme (Worms klon)
Splatterhouse
Road Rash
Lufia
Earthbound
Metroid
Troddlers
Oj det blev många men det kommer fler
Contra
Metal Slug
Cacoma Knight
Tuff E Nuff
Mortal Kombat
Rayman
Golden Sun
Pac-Man
Breath Of Fire
Oj har någon verkligen läst igenom alla?
Megaman Zero
Shining Soul
Crash Bandicoot
Spyro
Generally
Castlevania
Turrican
Sparkster
Star Fox
Duck Hunt
Megaman Legends
Ape Escape
Tekken 3
Bust A Move
Grandia
Company Of Heroes
Columms
Ragdoll Masters
Nej nu börjar jag få slut så varsågoda
oj det vart många
Civilization 4
Jazz Jackrabbit 2
Sonic (vilket som helst)
Super Mario (dom flesta)
Tony Hawk (Alla)
Urban Terror (Gratis CS klon)
Bomberman (Vilken som helst går bra)
Grand Theft Auto (också vilken som helst)
Super Smash Bros (alla är bra)
Diablo 2
Return To Castle Wolfenstein
Doom (alla)
Barbie Super Model till sega genesis (lite pinsamt men så dåligt gjort så det är roligt)
Quake (ännu ett till sjutar spel)
Zelda (ALLA!!!!1)
ja du vill ni att jag ska forsätta? okej ska ske!
Super Crazy Guitar Maniacs Deluxe (alla)
men Guitar Hero duger också
Guild Wars
SNK VS Capcom Card Captors Clash (båda)
Wario Ware (dom är kul)
Megaman (Alla)
Megaman X (Alla)
Megaman and Bass
Megaman Battle Network (hela den serien också)
Megaman Starforce (ojdå varför skrev jag inte bara megaman)
Fable: The Lost Chapters
Halo (alla)
Tetris
Lostwinds
Kirby (ALLA!!)
Pokémon (rättså kul)
Oddworld (också rättså kul)
Nja ska jag sluta nej
Tails Of Phantasia (tror dom andra också är roliga)
Asphalt: Urban GT 2
Donkey Kong (några få)
Wonderboy
Lostmagic
Harvest Moon
The Elder Scrolls (alla)
Virtua Cop
Worms
Liero Xtreme (Worms klon)
Splatterhouse
Road Rash
Lufia
Earthbound
Metroid
Troddlers
Oj det blev många men det kommer fler
Contra
Metal Slug
Cacoma Knight
Tuff E Nuff
Mortal Kombat
Rayman
Golden Sun
Pac-Man
Breath Of Fire
Oj har någon verkligen läst igenom alla?
Megaman Zero
Shining Soul
Crash Bandicoot
Spyro
Generally
Castlevania
Turrican
Sparkster
Star Fox
Duck Hunt
Megaman Legends
Ape Escape
Tekken 3
Bust A Move
Grandia
Company Of Heroes
Columms
Ragdoll Masters
Nej nu börjar jag få slut så varsågoda
oj det vart många
Senast redigerad av gurra991 2011-05-04 15:12:50, redigerad totalt 1 gång.
Morrowind
Vampire, the Masquerade: Bloodlines
Phantasy Star 2,3,4
Fallout 1,2
Exile/Avernum 1->
Geneforge 1->
Tomb Raider 1->
Knights of the Old Republic 1,2
Curse of Monkey Island
MS Röj ;D
Vampire, the Masquerade: Bloodlines
Phantasy Star 2,3,4
Fallout 1,2
Exile/Avernum 1->
Geneforge 1->
Tomb Raider 1->
Knights of the Old Republic 1,2
Curse of Monkey Island
MS Röj ;D
Senast redigerad av Mördarsnigel 2011-05-04 15:12:50, redigerad totalt 1 gång.
- Mördarsnigel
- Anslöt: 2007-11-30
Mina spelfavoriter är:
Lands of Lore (RPG-spel i underjordisk och ovanjordmiljö )
Backpacker ( ett rese-äventyr med olika frågor under resans gång )
Trainz ( ett tåg-simulator med en stor satsning på upplevelse och tillgång till att köra flera sorters lok+ olika scenarios.
World of Warcraft (RPG )
Leisure Suit Larry ( alla delar )
Police Quest ( del 1 och 2 )
Kings Quest ( alla delar , mkt lättsam och roligt simplare äventyrs-spel med enkel grafik=klassiker)
Jump Jet ( spel till..mm. Atari eller Amiga, där man flyger hangarbaserat Jump-Jet flyg, enkel grafik men mkt kul flygsim ).
Othello ( stimulerande "tänka-spel" där man vänder svart eller vit bricka och erövrar motståndarens brickor= flest svart eller vit bricka vinner )
Ace of Aces ( C64.Spela mot varann i flygluftstrider med jetplan ! ! )
Ace2 ( C64, oxå flygsimulator )
Silent Service ( Atari. ubåts-sim, med enorm upplevelse i, har suttit i åtskilliga veckor eller månader med denna intressanta ubåts.sim )
Det var några bidrag ifrån mig.
Lands of Lore (RPG-spel i underjordisk och ovanjordmiljö )
Backpacker ( ett rese-äventyr med olika frågor under resans gång )
Trainz ( ett tåg-simulator med en stor satsning på upplevelse och tillgång till att köra flera sorters lok+ olika scenarios.
World of Warcraft (RPG )
Leisure Suit Larry ( alla delar )
Police Quest ( del 1 och 2 )
Kings Quest ( alla delar , mkt lättsam och roligt simplare äventyrs-spel med enkel grafik=klassiker)
Jump Jet ( spel till..mm. Atari eller Amiga, där man flyger hangarbaserat Jump-Jet flyg, enkel grafik men mkt kul flygsim ).
Othello ( stimulerande "tänka-spel" där man vänder svart eller vit bricka och erövrar motståndarens brickor= flest svart eller vit bricka vinner )
Ace of Aces ( C64.Spela mot varann i flygluftstrider med jetplan ! ! )
Ace2 ( C64, oxå flygsimulator )
Silent Service ( Atari. ubåts-sim, med enorm upplevelse i, har suttit i åtskilliga veckor eller månader med denna intressanta ubåts.sim )
Det var några bidrag ifrån mig.
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 15:12:50, redigerad totalt 1 gång.
Mina favorit-spel
Tyckte det var så intressant med spel-tråden så jag lägger in några till:
*Red alert ( RPG-spel, med snygg grafik och lätt användarvänlighet. Många speltimmar erbjuds )
*1942 ( flygspel med äldre flyg )
*Legacy ( äventyrs-spel med bra grafik )
*Flight Simulator ( flyg-spel. Välj bland åtskilliga passagerarflygplan, lägg sedan till vilken landningsbana du utgår ifrån, mycket välgjort ! ! )
*World of Warcraft ( Blizzard ) ( ..trevligt RPGspel i ovanifrån-perspektiv)
*Ultima Underworld ( en sagolikt spännande och rolig underjordiskt spel, utforska grottor, leta efter nycklar, slåss mot skelett= fantastiskt intressant och fängslande : ) spel )
*Arena ( ett rätt så trevligt spel åt Fantasy-hållet )
*Medal of Honour (combat-spel )
*Fields of Fire ( hoppas det fick pris, ett oslagbart spännande strategi-spel till C64 ! ! ! )
*Lands of lore ( Äventyr?+RPG.Har spelat väldigt mycket! )
*Little Computer People ( en trevlig ide då du skall styra en gubbe som skall äta frukost, se på teve, dricka vatten samt gå och sova, såna här spel växer inte på trän.. (C64. 80-tal )
* The Last Ninja ( karate-spel, med fantastiskt mysig kinesisk musik. Atari..eller Amiga ( har jag för mig )
*Command and Conquer ( Uppföljare till Red Alert : . PC)
*Duke Nukem ( trevligt plattforms-spel. PC-diskett )
*Boulder-Dash ( oxå trevligt spel )
*Red alert ( RPG-spel, med snygg grafik och lätt användarvänlighet. Många speltimmar erbjuds )
*1942 ( flygspel med äldre flyg )
*Legacy ( äventyrs-spel med bra grafik )
*Flight Simulator ( flyg-spel. Välj bland åtskilliga passagerarflygplan, lägg sedan till vilken landningsbana du utgår ifrån, mycket välgjort ! ! )
*World of Warcraft ( Blizzard ) ( ..trevligt RPGspel i ovanifrån-perspektiv)
*Ultima Underworld ( en sagolikt spännande och rolig underjordiskt spel, utforska grottor, leta efter nycklar, slåss mot skelett= fantastiskt intressant och fängslande : ) spel )
*Arena ( ett rätt så trevligt spel åt Fantasy-hållet )
*Medal of Honour (combat-spel )
*Fields of Fire ( hoppas det fick pris, ett oslagbart spännande strategi-spel till C64 ! ! ! )
*Lands of lore ( Äventyr?+RPG.Har spelat väldigt mycket! )
*Little Computer People ( en trevlig ide då du skall styra en gubbe som skall äta frukost, se på teve, dricka vatten samt gå och sova, såna här spel växer inte på trän.. (C64. 80-tal )
* The Last Ninja ( karate-spel, med fantastiskt mysig kinesisk musik. Atari..eller Amiga ( har jag för mig )
*Command and Conquer ( Uppföljare till Red Alert : . PC)
*Duke Nukem ( trevligt plattforms-spel. PC-diskett )
*Boulder-Dash ( oxå trevligt spel )
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 15:12:50, redigerad totalt 1 gång.
Varför skriver du med binde-streck?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 15:12:50, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10