Talsvårigheter?
31 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
95% av det jag säger är rent ytligt kallprat som inte betyder ett skit. Står ofta och nickar och säger instämmande ljud som "a", "jo" etc. Något som jag tänkt på är att om man har asperger så går det lättare att samtala med en annan människa om man medvetet använder kroppspråket mycket. T.ex: le, gestikulera med händerna. Då har jag märkt att man får lättare att koncentrera på vad den andre säger.
Senast redigerad av johan 2011-05-04 10:29:13, redigerad totalt 1 gång.
Folk säger ibland att jag är sävlig. Det stämmer nog ofta. Även mina utredare tyckte det. Jag drar ofta på svaren och svarar ofta omständligt, mån om att bli förstådd.
Pratar för fort händer att jag gör, jag kan dras med av andra. Ibland kan det t.o.m. gå över i stammande.
Pratar för fort händer att jag gör, jag kan dras med av andra. Ibland kan det t.o.m. gå över i stammande.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 10:29:13, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Ni säger att det här är en sida för Asperger, men å andra sidan är alla välkomna och frågan var inte ställd till "ickeverbala" autister. Varför ens ställa frågan?
Jag har stora problem att formulera mer än ett ord, en mening kan vara omöjlig ibland. Nej, har inte Asperger. Vill inte ha det heller. Tillägg i journalen, selektiv mutism. Inte riktigt så enkelt. Det sitter mer än att jag bara inte vill prata. Låter nog som ett miffo när jag försöker prata, platsar inte in här.
OT: Tack för LSS som kan den pedagogiska biten. Blir hellre "klappad på huvudet" som ni säger än att inte förstå något alls.
Jag har stora problem att formulera mer än ett ord, en mening kan vara omöjlig ibland. Nej, har inte Asperger. Vill inte ha det heller. Tillägg i journalen, selektiv mutism. Inte riktigt så enkelt. Det sitter mer än att jag bara inte vill prata. Låter nog som ett miffo när jag försöker prata, platsar inte in här.
OT: Tack för LSS som kan den pedagogiska biten. Blir hellre "klappad på huvudet" som ni säger än att inte förstå något alls.
Senast redigerad av shibedibato 2011-05-04 10:29:13, redigerad totalt 1 gång.
- shibedibato
- Anslöt: 2009-06-21
Jag är inte helt säker vilket alternativ jag ska välja.. Ibland har jag fysiska problem med talet, det blir som om jag inte har kontroll över musklerna och det går alldeles för fort- orden flyter bara ihop. Då hör jag inte ens vad jag själv säger.
När jag blir ledsen spänner strupen sig så mycket att jag inte kan prata.
Ibland "tappar jag tråden", då kan orden komma i helt fel ordning och vara grammatiskt inkorrekta, det blir också liten stunds mellanrum mellan orden då.
Har svårt att prata med folk jag inte känner, och ibland även med dem.. På sistone har jag suttit helt stum rätt ofta.
Har en blandning av de flesta alternativen känns det som..
När jag blir ledsen spänner strupen sig så mycket att jag inte kan prata.
Ibland "tappar jag tråden", då kan orden komma i helt fel ordning och vara grammatiskt inkorrekta, det blir också liten stunds mellanrum mellan orden då.
Har svårt att prata med folk jag inte känner, och ibland även med dem.. På sistone har jag suttit helt stum rätt ofta.
Har en blandning av de flesta alternativen känns det som..
Senast redigerad av NoteToSelf 2011-05-04 10:29:13, redigerad totalt 1 gång.
- NoteToSelf
- Anslöt: 2010-09-22
Återgå till Aspergare och vården