Hur har ni det med kärleken?
antonius skrev:Ni då som har kärlek, hur ofta sexar ni? inget bullshit med trippelorgasmer utan ärligt?
Trippelorgasmer = bullshit?!
Beror helt på hur jag mår. 2-3 gånger i veckan kanske, det blir ju en jävla skillnad efter några månader när det inte är nytt längre och man vänjer sig vid att kunna ha sex när man vill typ. I början knullar man som kaniner.
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
cocos skrev:Testat nätdejting? Många tjejer tar första initiativ där.
Det där kan jag absolut inte hålla med om. Min erfarenhet är väldigt motsatt på denna fronten och det brukar vara extremt sällsynt att tjejer tar kontakt med mig på dejtingsidor eller nätet i allmänhet.
Hadraniel skrev:cocos skrev:Testat nätdejting? Många tjejer tar första initiativ där.
Det där kan jag absolut inte hålla med om. Min erfarenhet är väldigt motsatt på denna fronten och det brukar vara extremt sällsynt att tjejer tar kontakt med mig på dejtingsidor eller nätet i allmänhet.
Talar i alla fall från min erfarenhet. Jag fick 20-30 flirtmeddelanden från tjejer under 2 månader. Men visst hänger det mycket på utseende och presentation.
cocos skrev:Hadraniel skrev:cocos skrev:Testat nätdejting? Många tjejer tar första initiativ där.
Talar i alla fall från min erfarenhet. Jag fick 20-30 flirtmeddelanden från tjejer under 2 månader. Men visst hänger det mycket på utseende och presentation.
Jo, jag kör ju inte på någon reklampresentation där jag försöker framstå som världens mest framgångsrika människa som är hypersocial samt älskar massa saker som jag inte gör egentligen. Däremot brukar jag ge en ärlig och positiv presentation där jag berättar lite om hur jag tänker i en del viktiga frågor och vad jag tycker är väsentligt hos människor som jag vill umgås eller inleda en relation tillsamans med. Så har jag väl ungefär medelmåttigt utseende som jag har förstått det hela så någon fotomodell är jag inte heller. Det händer ibland att personer tar kontakt för att de tycker jag har en så intressant presentation, men det blir väl bara någon gång ibland med cirka 1-2 års mellanrum eller så om jag är aktiv på dejtingsidor vilket jag inte är längre. Fast i och för sig sållar jag nog bort nästan hela urvalet genom att göra klart att pengar och materiella ting samt social status inte är något jag tycker är viktigt eller prioriterar här i livet.
Hadraniel skrev:cocos skrev:Hadraniel skrev:Det där kan jag absolut inte hålla med om. Min erfarenhet är väldigt motsatt på denna fronten och det brukar vara extremt sällsynt att tjejer tar kontakt med mig på dejtingsidor eller nätet i allmänhet.
Jo, jag kör ju inte på någon reklampresentation där jag försöker framstå som världens mest framgångsrika människa som är hypersocial samt älskar massa saker som jag inte gör egentligen. Däremot brukar jag ge en ärlig och positiv presentation där jag berättar lite om hur jag tänker i en del viktiga frågor och vad jag tycker är väsentligt hos människor som jag vill umgås eller inleda en relation tillsamans med. Så har jag väl ungefär medelmåttigt utseende som jag har förstått det hela så någon fotomodell är jag inte heller. Det händer ibland att personer tar kontakt för att de tycker jag har en så intressant presentation, men det blir väl bara någon gång ibland med cirka 1-2 års mellanrum eller så om jag är aktiv på dejtingsidor vilket jag inte är längre. Fast i och för sig sållar jag nog bort nästan hela urvalet genom att göra klart att pengar och materiella ting samt social status inte är något jag tycker är viktigt eller prioriterar här i livet.
Jag tycker personligen att man bör passa sig för att låta alltför kravfylld. Många har lågt självförtroende och vågar kanske inte ta kontakt med dig. Eller så finner dem dig hård och tråkig. Det viktigaste tycker jag att det finns intresse av personen i fråga. Livsfrågor och djupare åsikter och synpunkter kommer långt senare.
Man måste visa att man är tillgänglig och öppen för kontakt.
cocos skrev:Hadraniel skrev:cocos skrev:
Jag tycker personligen att man bör passa sig för att låta alltför kravfylld. Många har lågt självförtroende och vågar kanske inte ta kontakt med dig. Eller så finner dem dig hård och tråkig. Det viktigaste tycker jag att det finns intresse av personen i fråga. Livsfrågor och djupare åsikter och synpunkter kommer långt senare.
Man måste visa att man är tillgänglig och öppen för kontakt.
Så jag får i princip inte skriva något alls av vikt i min presentation utan måste utsätta mig för allt extremt plågsamt som lärakännandefasen brukar innebära bara för att ens kunna få reda på om personen är en av de ganska få som inte har helt oacceptabla värderingar här i livet i mina ögon? Skulle ju aldrig stå ut med någon som tycker att det är värt att slita ihjäl sig för att ha massa lyxprylar att skryta med, anser att omgivningens åsikt är extremt viktig eller som hela tiden måste omge sig av massa folk så då är det väl vettigt att nämna det någonstans även om man givietvis gör det utan att låta bitter och tänker noga på hur man formulerar det hela.
Tror faktiskt jag står över i så fall för obehaget och den enorma mängd energi det skulle ta att hitta någon det funkar med på det sättet är ju inte värd det helvetet det innebär.
Jag har varit sambo och sedan gift, när det inte fungerade mer lade jag ner.
Jag har inte haft något intresse för kärlek efter det helt enkelt.
Jag har inte haft något intresse för kärlek efter det helt enkelt.
Dåligt. Är inte helt säker på varför.
- CarolusRex
- Anslöt: 2014-01-27
Re: Hur har ni det med kärleken?
Dåligt. Förstår mig inte på det motsatta könet, en stor gåta för mig.
Hadraniel skrev:Tror faktiskt jag står över i så fall för obehaget och den enorma mängd energi det skulle ta att hitta någon det funkar med på det sättet är ju inte värd det helvetet det innebär.
Det gör du rätt i. Det är ingen mening att förställa sig för att få tag i en NT-typ, och sedan se alltihop rasa ihop som ett korthus när man går in i väggen av utmattning. Totalt meningslöst.
Det är alltid kvalite som räknas när det gäller relationer, och det är bättre med en bra matchning per år än dussintals per månad som man inte passar med. Om man inte vill skryta med hur åtråvärd man är förstås, eller är ute efter korta relationer.
emorjon2 skrev:till skillnad från andra killar så vill inte jag "ta första initiativet" eller med andra ord, ragga tjejer. det nästan äcklar mig hur enkelt tjejer verkar ha det som kan välja och vraka bland killar, medan vi killar får kämpa som ett as för att ens ha en tjej.
Det finns en intressant parallell till arbetsmarknaden här
Killar = arbetstagare: "Det är omöjligt att få en tjej/ett jobb, det är jag som alltid måste ta första steget och alla bara dissar mig. Tjejerna/arbetsgivarna kan bara välja och vraka. Det räcker inte att vara en bra person, man måste kunna sälja sig. "
Personligen tror jag det skulle vara bättre om man kollektivt bestämde sig för att byta roller både på partnermarknaden och arbetsmarknaden. Att det från och med nu är tjejens/arbetsgivarens ansvar att leta upp den person som uppfyller deras kriterier. Tjejerna börjar ragga och vi gör om arbetsförmedlingen till en arbetarförmedling.
Vad gäller min partner-status: Jo, jag har en partner, som jag träffade på internet pga gemensamma intressen, och som inte bor i Sverige. Vi har aldrig setts IRL. Jag tycker på sätt och vis det är ganska skönt och har lite halv-ångest för hur det skulle fungera att bo tillsammans. Vi är visserligen nördar båda två, men jag behöver MYCKET egentid. Alltså verkligen JÄTTEMYCKET. Jag mår bäst när jag får vara ensam större delen av dagen.
Det är för mkt missriktad kärlek här i världen tycker jag, tycker kärleken behöver sig ett lyft, kärlek ska inte handla om äganderätt tycker jag!
Kärlek är vad allt handlar om, det är motorn.
Jag är kär i skogen, det har jag alltid varit och i ödmjukheten och skönheten.
Kärlek är vad allt handlar om, det är motorn.
Jag är kär i skogen, det har jag alltid varit och i ödmjukheten och skönheten.
- Vaniljflickan
- Anslöt: 2011-02-01
Kärlek och känslor kopplade ihop med det är ett stort frågetecken. Jag har varit tillsammans med min kille i några år nu och jag skulle bli ledsen om han försvann, han är min vän. Jag har haft tur och han har också asperger precis som jag så vi är väldigt lika. Jag har varit tillsammans med "vanliga" killar och då har jag alltid blivit missförstådd vilket lett till massa konflikter. Vi har sex ibland men min kille är okej med att jag träffar andra just för sex, eftersom jag redan har en kille så vet han att jag inte letar efter en annan och lämnar honom.
- AmandaPanda
- Anslöt: 2015-03-27
AmandaPanda skrev:Vi har sex ibland men min kille är okej med att jag träffar andra just för sex, eftersom jag redan har en kille så vet han att jag inte letar efter en annan och lämnar honom.
Det låter som ett väldigt frigjort förhållande, många skulle nog fördöma det men jag har inte ngt mot hur folk lever, har total avsaknad av homofobi t ex, men en sak kan man undra om det är ömsesidigt för er båda jag menar om din kille träffar andra, så ser du då alltså det som helt ok? Som jag sagt tidigare så måste människor gör hur de vill bara man inte sårar eller gör illa någon. Tack, för att du beskrev erat förhållande...
cocos skrev:Livsfrågor och djupare åsikter och synpunkter kommer långt senare.
Kan man inte reda ut de djupare delarna direkt så har man ju bäddat för att bli lämnad och sviken.
Fan ta folk som inte bara kan bestämma sig och sen stå för det.
AmandaPanda skrev:Vi har sex ibland men min kille är okej med att jag träffar andra just för sex, eftersom jag redan har en kille så vet han att jag inte letar efter en annan och lämnar honom.
Wow, det där är lite sjukt skulle jag tycka. Hade känt mig extremt äcklig av att ha sex med min tjej som kanske dagen innan blivit knullad i analen av någon annan och fått någon STD.
Usch.
Alien
Man behöver inte skriva allt vad man tänker. Det är onödigt att beskriva så grafiskt vad ett inlägg fick dig att fantisera om. Tänk på dessa forumregler:
Du får ett påpekande för detta. Meddelas även via pm.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Man behöver inte skriva allt vad man tänker. Det är onödigt att beskriva så grafiskt vad ett inlägg fick dig att fantisera om. Tänk på dessa forumregler:
• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.
• ta hänsyn till att andra kan uppfatta saker annorlunda än du själv.
Du får ett påpekande för detta. Meddelas även via pm.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Det låter som ett väldigt frigjort förhållande, många skulle nog fördöma det men jag har inte ngt mot hur folk lever, har total avsaknad av homofobi t ex, men en sak kan man undra om det är ömsesidigt för er båda jag menar om din kille träffar andra, så ser du då alltså det som helt ok? Som jag sagt tidigare så måste människor gör hur de vill bara man inte sårar eller gör illa någon. Tack, för att du beskrev erat förhållande...
Vi har stark vänskap, ställer alltid upp för varandra och vårat förhållande är väldigt seriöst. Sex är något annat, som att gå på bio, det kan man göra med vänner. Självklart är det ömsesidigt, det viktiga är att man inte vill ha ett förhållande med någon annan. Vi båda är säkra med varandra att det alltid är vi två oavsätt.
- AmandaPanda
- Anslöt: 2015-03-27
nallen skrev:cocos skrev:Livsfrågor och djupare åsikter och synpunkter kommer långt senare.
Kan man inte reda ut de djupare delarna direkt så har man ju bäddat för att bli lämnad och sviken.
Absolut. Men för många neurotyper (och en del aspies oxå), så är relationer något man har i en lång serie utan att någonsin bestämma sig för någon.
cocos skrev:AmandaPanda skrev:Vi har sex ibland men min kille är okej med att jag träffar andra just för sex, eftersom jag redan har en kille så vet han att jag inte letar efter en annan och lämnar honom.
Wow, det där är lite sjukt skulle jag tycka. Hade känt mig extremt äcklig av att ha sex med min tjej som kanske dagen innan blivit knullad i analen av någon annan och fått någon STD.
Usch.
Jag tycker det låter lite som polyamorösitet. Tycker det är helt okej. Mycket mer ok än seriemonogami som jag tycker är riktigt äckligt och vidrigt.
Varför är polyamorösitet okej men seriemonogami äckligt?
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
plåtmonster skrev:Varför är polyamorösitet okej men seriemonogami äckligt?
Undrar jag med? Enda skillnaden är väl att seriemonogamen alltid avslutar senaste förhållandet?
Senast redigerad av antonius 2015-03-28 15:51:24, redigerad totalt 1 gång.
Jag undrar detsamma. I och för sig handlar polyamorösitet enbart om känslor och ej sex.
Det bästa vore ju om man kunde ha ett regelbundet sexliv utan att behöva krångla med att ha en massa känslor inblandat.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor