Att snoka runt hemma hos andra?

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav kiddie » 2015-03-21 18:36:31

Nej, jag märker om det är en liten detalj som är annorlunda.
kiddie
Inaktiv

Anslöt: 2013-02-23

Inläggav antonius » 2015-03-21 19:51:00

Snokade lite hos en bekant, lyckade riva ner en låda i deras sovrum, som var full av "vuxenleksaker", vart rädd och ramlade på en gardin som jag lyckade naturligtvis riva ner, så när jag låg där bland dildosar och jockstraps kom deras 10åriga son in tillsamans med sina kompisar, de fotade mig och la ut mig på insta, så nu är mitt förhållande med den familjen lite frostigt, man ska inte snoka i andras grejor... :oops:
antonius

Anslöt: 2012-12-06

Inläggav Wine » 2015-03-21 20:38:22

antonius skrev:Snokade lite hos en bekant, lyckade riva ner en låda i deras sovrum, som var full av "vuxenleksaker", vart rädd och ramlade på en gardin som jag lyckade naturligtvis riva ner, så när jag låg där bland dildosar och jockstraps kom deras 10åriga son in tillsamans med sina kompisar, de fotade mig och la ut mig på insta, så nu är mitt förhållande med den familjen lite frostigt, man ska inte snoka i andras grejor... :oops:

:-)002

Kom att tänka på herr Papphammar eller Mr Bean när jag läste ditt inlägg.
Wine
Förhandsgranskad

Anslöt: 2010-12-21

Inläggav Moggy » 2015-03-21 20:48:07

antonius skrev:Snokade lite hos en bekant, lyckade riva ner en låda i deras sovrum, som var full av "vuxenleksaker", vart rädd och ramlade på en gardin som jag lyckade naturligtvis riva ner, så när jag låg där bland dildosar och jockstraps kom deras 10åriga son in tillsamans med sina kompisar, de fotade mig och la ut mig på insta, så nu är mitt förhållande med den familjen lite frostigt, man ska inte snoka i andras grejor... :oops:

Nu tror jag du skojar lite.
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav antonius » 2015-03-21 20:56:22

Wine skrev:Kom att tänka på herr Papphammar eller Mr Bean när jag läste ditt inlägg.

Precis, eller Peter Sellers...

Moggy skrev:Nu tror jag du skojar lite.

Japp, men erkänn att det vore en höjdare, BAZINGA... :-)018
antonius

Inläggav Zima33 » 2015-03-21 21:07:51

antonius skrev:
Moggy skrev:Nu tror jag du skojar lite.

Japp, men erkänn att det vore en höjdare, BAZINGA... :-)018

Man ska inte ljuga... :-)056
Zima33

Anslöt: 2011-05-09

Inläggav antonius » 2015-03-21 22:08:59

Zima33 skrev:Man ska inte ljuga...

...eller snoka :-)005
antonius

Inläggav Puzzle » 2015-03-22 0:21:26

Skulle aldrig falla mig in, har till och med svårt för att rota i skåp hos andra när jag blir förmanad, som exempel om dom boende skulle be mig ta fram något och ge mig en detaljerad beskrivning var objektet ligger.
Puzzle

Anslöt: 2014-05-28

Inläggav Lispington » 2015-03-22 1:03:03

Mitt ointresse av andra människor utsträcker sig även till deras skåp, garderober och andra stängda utrymmen. Dessutom har jag inte tid att ränna runt i andras bostäder och rota igenom deras tillhörigheter, jag har fullt upp med att snoka omkring hemma hos mig själv i jakt på alla papper och prylar som plägar gömma sig mellan varven.
Lispington
Inaktiv

Anslöt: 2015-01-16

Inläggav colaflaska » 2015-03-22 16:33:09

KrigarSjäl skrev:Man snokar inte i andra skåp nej. Man snokar inte överhuvudtaget.

Att läsa titlar i folks bokhylla är en annan sak...bokhyllor står ju framme.
Sen är böcker alltid en bra conversation starter.

Jag är inte intresserad av elektronik och hifi så det är böckerna som hamnar i min blickpunkt.

En bokhylla säger mer om någon än deras badrumsskåp. Alla badrumsskåp jag har tittat i har haft samma saker typ. Bokhyllor däremot, de kan berätta mycket.

När jag och min bästa vän bodde ihop gillade jag att öppna hennes badrumsskåp (det fanns två så vi hade varsitt) eftersom det alltid luktade så gott där. Men inte för att snoka, det luktade bara så jävla gott.
colaflaska

Anslöt: 2012-04-20

Inläggav Zima33 » 2015-03-23 11:22:10

antonius skrev:
Zima33 skrev:Man ska inte ljuga...

...eller snoka :-)005

:oops:
Zima33

Anslöt: 2011-05-09

Inläggav Wine » 2015-04-24 11:46:14

Vad är ok att göra när man är gäst, en läsare undrar:

DN - Etikettfrågan - Gästhjälp?

Min dotter började bli hungrig så jag gjorde en macka åt henne och värdparets två barn när jag ändå var igång. Här gjorde jag förmodligen tabbe nummer ett då jag kanske blev lite väl hemtam och inte frågade först om jag kunde göra mackor åt barnen.
När jag gjort mackor så tog jag rena glas ur diskmaskinen till barnen. Fortsatte sedan att plocka ut ur diskmaskinen. Mamman kom då bort till mig och sa i ett skarpt tonfall att jag inte skulle tömma diskmaskinen. Jag svarade då att det gör jag så gärna. (Slutade ta ut disk.) Till svar fick jag ”nej, gör inte det!” i ett mycket otrevligt tonfall.

Magdalena Ribbing svarar på frågan om det är ok att gäster tar sig friheter som att plocka ur diskmaskinen och ställa in disken i köksskåp, öppna kylskåpet och hämta saker och att exempelvis göra i ordning en macka när de är hemma hos någon:

Det borde vara, och är för många, självklart att inte gå ut i någon annans kök och tillreda något, dra ut lådor, öppna kylskåp osv. Det handlar om integritet, det kan finnas saker i skåp och kylskåp som man inte vill att andra ska se eller bara vara oordning – eller ordning – som man inte har lust att visa upp. Detta måste den som bor där själv få bestämma. Som gäst kan man alltid fråga, vänligt och inte insisterande, om man får hjälpa till. Är man hemma hos mycket nära vänner kan man ta egna initiativ men bara om man redan och säkert vet att det är okej. Min uppfattning är att man även då ska fråga först.

Tömma någon annans diskmaskin är likaså olämpligt. Du visste inte hur och var värdpersonen ville ha sin disk, kanske den skulle vara kvar i diskmaskinen?

Allt det du gjorde hade du vänligt kunnat fråga om och fått ett svar, ja tack eller nej tack!

Skulle aldrig falla mig in att plocka ur någons diskmaskin, plocka in disk eller annat i skåp, öppna kylskåpet eller göra i ordning en macka hemma hos någon annan utan att man blivit ombedd att göra detta. Däremot är det något jag själv upplevt och sett att andra har gjort då de varit hemma hos andra.
Wine
Förhandsgranskad

Anslöt: 2010-12-21

Inläggav cocos » 2015-04-24 13:08:05

Nu har jag väldigt sällan gäster hos mig men då jag har det är jag lite orolig ibland. Det kan vara känsliga brev, medicinförpackningar osv som man inte vill att andra ska se.

Jag själv skulle aldrig få för mig att snoka eller titta runt på specifika saker hos någon annan av ren respekt. Sedan är väl inte jag speciellt nyfiken av mig.
cocos
Inaktiv

Anslöt: 2014-01-20

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in