Hur många av er bor i Vetlanda eller skapligt nära?
23 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag flyttade från stockholm till vetlanda i mitten på september för att slippa stressen och dom ändå onödiga gamla vänskaperna som inget betydde.
Mänsklig kontakt överhuvudtaget saknas däremot lite smått, och det är i stort sett bara andra aspies jag vill träffa eftersom jag både träffat och samtalat med väldigt få likasinnade! Fick min diagnos för 2 år sedan och vet fortfarande inte alltför mycket om det hela, men jag är glad att jag inte är som alla andra!
Kan inte göra annat än hoppas att några av er finns i närheten, så jag gör väl ett test här. Håller tummarna!
Mänsklig kontakt överhuvudtaget saknas däremot lite smått, och det är i stort sett bara andra aspies jag vill träffa eftersom jag både träffat och samtalat med väldigt få likasinnade! Fick min diagnos för 2 år sedan och vet fortfarande inte alltför mycket om det hela, men jag är glad att jag inte är som alla andra!
Kan inte göra annat än hoppas att några av er finns i närheten, så jag gör väl ett test här. Håller tummarna!
ja dedär enstaka rödljuset vid eksjö var ju det första jag råkade ut för förstås =) fast mcdonken har jag inte hittat till än.
jag är mycket nöjd med flytten eftersom man slipper all stress, stök och annan form av liv som stockholm är känt för. kämpar med att försöka lära mig bli mer social, så vi får väl se hur det hela slutar =>
jag är mycket nöjd med flytten eftersom man slipper all stress, stök och annan form av liv som stockholm är känt för. kämpar med att försöka lära mig bli mer social, så vi får väl se hur det hela slutar =>
Vanheden skrev:jag bor 4 mil från vetlanda, i värnamo!
Måste väl vara mer än fyra mil mellan Värnamo och Vetlanda? Bor själv ungefär mittemellan, i Vrigstad. Har för mig att det är runt 3,5 mil till båda ställena.
- LordGarithos
- Anslöt: 2012-09-21
kan vara 8, har en tendens att blanda ihop det med ljungby då jag brukar vara på båda ställena
Hej! God fortsättning!
19/2 drar jag igång en studiecirkel på ABF om hur vi som föräldrar o anhöriga kan hjälpa våra NPF-barn/ungdomar. Vet ni någon som skulle vilja gå denna så kan man anmäla sig på ABFs hemsida, det är gratis
Tanken är att deltagarna ska kunna diskutera tankar o känslor, problematik o lösningar, vad för hjälp man kan få av samhället, skolans ansvar m.m.
Hoppas någon kommer
Kram Annelie
19/2 drar jag igång en studiecirkel på ABF om hur vi som föräldrar o anhöriga kan hjälpa våra NPF-barn/ungdomar. Vet ni någon som skulle vilja gå denna så kan man anmäla sig på ABFs hemsida, det är gratis
Tanken är att deltagarna ska kunna diskutera tankar o känslor, problematik o lösningar, vad för hjälp man kan få av samhället, skolans ansvar m.m.
Hoppas någon kommer
Kram Annelie
Bor i Jönköping, vilket är skapligt nära Vetlanda
- DefinitivtInteAnonym
- Anslöt: 2009-11-29
Jag är ny här och har inte varit med på någon träff än, men jag bor i Växjö och är gärna med på träffar.
Jag vill gärna träffa andra som har Aspergers. Undrar om det kan finnas något intresse av fler att ses? Är själv 40+ och har nyligen fått mina diagnoser Adhd och Aspergers....inte riktigt landat i detta.
Autism & Aspergerföreningen Jönköpings län
Årsmöte i Jönköping 15 mars
http://www.autism.se/districtDefault.asp?nodeid=34420
Årsmöte i Jönköping 15 mars
http://www.autism.se/districtDefault.asp?nodeid=34420
Jag bor i Vetlanda sedan 2 år ungefär. Känner nästan inget folk här som om någon vill hitta på något får ni gärna hojta till.
Jag ordnar asperger-träff i Jönköping torsdag 23/4.
Ni är mycket välkomna att anmäla er, ni som vill träffa andra.
Info: http://aspi.se/a/2015/infoblad_20150423_traffar.pdf
Jag skall lägga upp trådar här om mina träffar, när jag hinner.
Ni är mycket välkomna att anmäla er, ni som vill träffa andra.
Info: http://aspi.se/a/2015/infoblad_20150423_traffar.pdf
Jag skall lägga upp trådar här om mina träffar, när jag hinner.
- TORatANDET
- Anslöt: 2006-06-30
Om det blir nån träff i sommar skulle jag kunna komma kanske då jag brukar vara i Småland på somrarna, visserligen en bit från Vetlanda, men inte så förfärligt många ,in ändå
- ullstrumpan
- Anslöt: 2011-11-27