Hemmaträningstips
5 inlägg
• Sida 1 av 1
Hemmaträningstips
Bli en hemmaträningstipsare och tipsa om träning man kan göra hemma.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Hemmaträningstips
Jag gillar att göra sumosqauts 
Känns ordentligt i låren efter en stund.
Kan även använda en vikt till, gärna kettlebell.
Sen så älskar jag ju mitt träningshjul.

Hm.. Utfall är riktigt bra också.
Såklart bäst med vikter i händerna men funkar även utan.

Känns ordentligt i låren efter en stund.
Kan även använda en vikt till, gärna kettlebell.
Sen så älskar jag ju mitt träningshjul.

Hm.. Utfall är riktigt bra också.
Såklart bäst med vikter i händerna men funkar även utan.

- Kevlarsoul
- Anslöt: 2006-12-08
Hemmaträningstips
Höftlyft är en annan favvo.
Men ska man göra liggande övningar är det bra med bra underlag. Helst träningsmatta. Kan gå på en säng men ta då bort kuddarna.

Men ska man göra liggande övningar är det bra med bra underlag. Helst träningsmatta. Kan gå på en säng men ta då bort kuddarna.

- Kevlarsoul
- Anslöt: 2006-12-08
Hemmaträningstips
Omvända crunches! Om man gör sit-ups varje dag så går det ganska snabbt tills man klarar av flera hundra. Då är det bra att byta till något som ger mer motstånd för att fortsätta bli starkare.
Du ligger på rygg, som stöd håller du tag i något vid huvudet (som en en tung vikt) eller håller armarna längsmed kroppen mot liggytan, lyfter benen ca 100 grader, håller benen still och lyfter rumpan så högt du kan, sedan ner igen och repetera.

Efter detta är det bra att träna sido-musklerna för magen också med sido-crunches. Du sitter på rumpan, lutar både torson och benen upp från ytan, håller i något tungt som du inte tappar taget av vid bröstet, och vrider torson från ena sidan till den andra i ganska snabba rörelser.

Du ligger på rygg, som stöd håller du tag i något vid huvudet (som en en tung vikt) eller håller armarna längsmed kroppen mot liggytan, lyfter benen ca 100 grader, håller benen still och lyfter rumpan så högt du kan, sedan ner igen och repetera.

Efter detta är det bra att träna sido-musklerna för magen också med sido-crunches. Du sitter på rumpan, lutar både torson och benen upp från ytan, håller i något tungt som du inte tappar taget av vid bröstet, och vrider torson från ena sidan till den andra i ganska snabba rörelser.