De med drag av Asperger
29 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
De med drag av Asperger
Jag läste det i boken "Drunkna inte i dina känslor"
Men
Fejka engagemang, det låter inte som Asperger. Inte heller kunna vilseleda andra med gester. Omöjligt att kunna genomföra det, skulle inte klara det utan att det ser totalt falskt ut. Alla skulle gapskratta
Men jag har nog mycket Asperger också...
Men
Fejka engagemang, det låter inte som Asperger. Inte heller kunna vilseleda andra med gester. Omöjligt att kunna genomföra det, skulle inte klara det utan att det ser totalt falskt ut. Alla skulle gapskratta
Men jag har nog mycket Asperger också...
De med drag av Asperger
Jag har några vänner med PTSD och fast vi borde vara olika i grunden så är vi väldigt lika på vissa saker. Jag borde försöka utveckla det men det skulle kunna bli väldigt långt. Men jag antar att vissa med HSP blivit sådana pga bakgrund. På liknande sätt.
De flesta med HSP tror jag dock "bara" är en grupp av introverta. Kanske inte exakt introvert på alla sätt men att lätt bli överstimulerad, att ha mindre filter, till världen och sina egna känslor.
Nu började jag tänka på hur man skulle funka som extrovert aspergare... hm... intressant.
De flesta med HSP tror jag dock "bara" är en grupp av introverta. Kanske inte exakt introvert på alla sätt men att lätt bli överstimulerad, att ha mindre filter, till världen och sina egna känslor.
Nu började jag tänka på hur man skulle funka som extrovert aspergare... hm... intressant.
De med drag av Asperger
Jag vet inte om jag skulle kvalificera för en diagnos men jag stämmer in väldigt mycket på en stor del av kriterierna. Däremot har jag väldigt lite av dom där kärndragen. Svårigheter med socialt samspel definitivt men jag har inga svårigheter att stå i centrum och jag kan bara jobba i sociala yrken. Jag har heller ingenting av den där rutinbundenheten.
De med drag av Asperger
Personer älskar generaliseringar.
Nuff said.
Nuff said.
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
De med drag av Asperger
Nimoy skrev:jag kan bara jobba i sociala yrken
Det är väl ett drag av specialintresse? (eller kompetens)
Hundralappen skrev:Personer älskar generaliseringar.
Jag har hört att människor med en finne på näsan has aschpärgher hela bunten. Visst är det så? va? va? va?
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Återgå till Övriga Aspergerfrågor