Om mitt liv som aspergare

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Jonmpa » 2015-03-02 1:11:38

Mitt riktiga namn är: Johnny Bengt Åke Nilsson
Och jag bor i Vårberg, Flyttade hemifrån: 2014 1 september och det var en väldigt stor frihet
Det som var tråkigt var att min pappas redan sargade av mitt slösaktiga leverne skulle bli än mer sargad, För i samband med att jag flyttade hemifrån började jag fullkomligt okontrollerat tokshoppa: Filmer, Musikfiler, En laptop med mera
Nu har jag dock en bra fungerande stark vänskap med en tjej som jag uppskattar och tycker om för den hon är bit för bit, Vi träffades på lärvux 2012 på hemkunskapskurs där och det sa klick för mig direkt kände jag
Jag dras väldigt lätt till söta och trevliga och glada tjejer det har jag alltid gjort faktiskt, Är de dessutom humoristiska, Goa och sexiga ja då är det full pott i min värld med allt vad det innebär så att säga
Mina intressen är: Dansbandsmusik, Sjunga, Fota båtar, Fota dansband, Fota platser med mera...
Favoritband: Claes Lövgrens, Drifters, Hedins, Matz Bladhs och Fernandoz med flera
Sjunger det mesta inom dansbandsgenren: Countryinspirerade låtar, Rock och renodlade dansbandslåtar
Förebild är nog: Claes Lövgren och Lasse Eriksson tidigare sångare i dansbandet Cavalkad och Mats Bergmans
Min sysselsättning är på Bring i Vårberg som praktikant under Misa Bondegatans regi
Jag trivs bra där, De är snälla och trevliga mest gillar jag sorteringschefen: Gustav som jag fått nära samarbete med och kommer bäst överrens med, Platschefen har ett något i mina ögon: Oförstående, Dåligt indivividuell anpassad framtoning, Oförstående för att man råkar glömma meddela sen ankomst med mera, Men nu verkar det börja funka bättre och bättre han heter: Urban.
Familj boende i Sätra: Mamma Inger och pappa Gunnar som jag besöker en gång i månaden ungefär inte mer, Det räcker för mig för pappa kommer hit och kollar läget och ringer och kollar läget några gånger per vecka, Handlar och kommer med varor jag behöver, Frågar vad jag saknar i kylen med mera, Mamma hade haft svårt att acceptera det faktum att jag hade först troligen Infantil autism efter psykologutlåtande på Huddinge sjukhus psykavdelning 1990 ungefär samt aspergers syndrom efter omprövning av min troligaste diagnos 1996 från psykutbildad kompetent personal Kjell på Örbyhemmet där jag bodde bland andra barn som hade olika svårighetsgrader att bo hemma 1993-1997, Att veta vilken diagnos jag har är viktigt för mig för jag vill veta vilket fack jag tillhör så att säga, Allt i mitt liv vill jag kunna stoppa i fasta och bestämda fack, Jag har anlag för att ha koncentrationssvårigheter med sådant jag inte har tillräckligt starkt intresse för såsom att komma ihåg viktiga saker som ingår i vardagen, Som är del i reseutrustning och så vidare, Däremot minns jag lätt oftast när en bra orkester kommer så att jag kan gå och lyssna på dom när jag får chans att göra roliga saker helt enkelt, Jag har kontrollbehov såtillvida att jag vill ha koll på när bussar eller tåg går från en plats där jag befinner mig när jag ska förflytta mig exempelvis, Har haft svårt att sköta dagliga rutiner såsom: Hygien med mera, Men försöker träna att bli bättre och bättre på det, Jag har även efter min mor troligen haft lätt för att bli nervös om inte allt stämmer tillexempel om en kompis jag stämt träff med ej dyker upp eller meddelar sig tydligt om förhinder etc.
Jonmpa

Anslöt: 2011-02-04

Inläggav Jonmpa » 2015-03-02 2:08:57

Glömde skriva att jag idag är 29 år och född 1985-08-25
Jonmpa

Anslöt: 2011-02-04

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in