Får jag ragga deltagare till uppsatser och arbeten?
7 inlägg
• Sida 1 av 1
Hej!
Det var ett antal år sedan jag var aktiv senast - mycket som har hänt sedan dess. Undrar nu om det går bra att lägga ut en tråd där jag söker deltagare till en forskningsstudie? Ämnet är informatik och resultatet kommer att presenteras i en uppsats. Allt är givetvis knutet till en svensk högskola.
Det var ett antal år sedan jag var aktiv senast - mycket som har hänt sedan dess. Undrar nu om det går bra att lägga ut en tråd där jag söker deltagare till en forskningsstudie? Ämnet är informatik och resultatet kommer att presenteras i en uppsats. Allt är givetvis knutet till en svensk högskola.
Räkna med stor misstänksamhet. Det brukar alltid dyka upp ifrågasättande för att en del tror att alla som vill ha deras engagemang är ute efter att sko sig, göra något dumt osv. så förklara gärna i detalj allt som det handlar om. Inte säkert all misstänksamhet försvinner för det men man kan inte hjälpa alla med sina issues.
Misstänksamheten gäller i högre grad för nya medlemmar som inte skrivit här förut, biologic tillhör knappast den kategorin.
Var det syftet med den här forumtråden? Att besvara en enda simpel fråga?
- Grapefrukt
- Anslöt: 2014-10-04
Grapefrukt skrev:Var det syftet med den här forumtråden? Att besvara en enda simpel fråga?
Ja.
Jag kan tänka mig att ställa upp i alla fall.
- Grapefrukt
- Anslöt: 2014-10-04
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter