Evert Bäckström som Everett Backstrom på TV3 "Backstrom"

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Alien » 2015-02-10 2:47:28

Har ni sett den serien? Vad gillar ni den?
Han är elak. Okänslig. Otränad och lika social kompentent som en rabiessmittad hund. Han är dessutom polis och trots alla sina brister förvånansvärt bra på att lösa de mest komplicerade brott. Och att följa Everett Backstrom är lika underhållande som det är obehagligt att träffa honom. Nu har Leif G.W. Perssons miljonsäljande böcker om den extremt ocharmige Evert Bäckström blivit amerikansk tvserie.
http://www.tv3.se/backstrom

Det är Rainn Wilson (som tidigare spelat i amerikanska The Office) som spelar Backstrom.

Läste på imdb att det bara var en dr House som polis. Jag hade lust att svara att karaktären Evert Bäckström skapades av Leif GW Persson och att han säkert var inspirerad av verkliga poliser han mött. Men jag är inte medlem på imdb (man måste uppge sitt telefonnummer för det), så jag kan inte delta i debatten.

Jag har för övrigt inte läst böckerna om Evert Bäckström men sett honom i TV-serier. Den amerikanske verkar nästan lika otrevlig men en smartare polis.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav KrigarSjäl » 2015-02-10 2:57:43

GW har inte sneglat på Dr House vid skapandet av karaktären nej.

Serien känns som en vanlig amerikansk dussinserie. De amerikanska tv-makarna har gjort det till nåt typiskt amerikanskt.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2015-02-10 3:04:36, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav antonius » 2015-02-10 3:04:31

Alien skrev:Jag har för övrigt inte läst böckerna om Evert Bäckström men sett honom i TV-serier. Den amerikanske verkar nästan lika otrevlig men en smartare polis.

I böckerna är han lika hemsk som i serierna men det är tydligare där att karaktären naturligtvis är hopsatt av flera existenser som LGWP förmodligen haft "nöjet" att stifta bekantskap med, till vår lycka att få ta del av, men man blir mörkrädd om det faktiskt går omkring "aina" med den attityden... :-)063
antonius

Anslöt: 2012-12-06

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in