Saker som gör mig lugn.
27 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Saker som gör mig lugn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sturm%E2%8 ... lle_theory
^ såna artiklar. Jag kan sitta en hel dag och klicka mig fram och tillbaka, upp och ner. Sitter där med 18 tabs i firefox och djupandas. Det är som valium för mig. Det närmaste andlighet jag kan komma tror jag. Nu kan jag inte särskilt mycket matematik, men tillräckligt förstår jag för att uppskatta den enorma tankemöda som ligger bakom såna här teoribyggen.
Det är översinnligt vackert och samtidigt väldigt nördigt och djupt mänskligt. Det fungerar. Man kan bygga stabila, tjusiga, funktionella och inspirerande saker av det (kvantmekanik, signalteori mm.). Några faktiska människoapor av kött och blod har försakat allt och suttit med pannan i djupa veck i 30 år för att få reda på detta.
Aaaaaaah.
^ såna artiklar. Jag kan sitta en hel dag och klicka mig fram och tillbaka, upp och ner. Sitter där med 18 tabs i firefox och djupandas. Det är som valium för mig. Det närmaste andlighet jag kan komma tror jag. Nu kan jag inte särskilt mycket matematik, men tillräckligt förstår jag för att uppskatta den enorma tankemöda som ligger bakom såna här teoribyggen.
Det är översinnligt vackert och samtidigt väldigt nördigt och djupt mänskligt. Det fungerar. Man kan bygga stabila, tjusiga, funktionella och inspirerande saker av det (kvantmekanik, signalteori mm.). Några faktiska människoapor av kött och blod har försakat allt och suttit med pannan i djupa veck i 30 år för att få reda på detta.
Aaaaaaah.
- HandOfGod137
- Anslöt: 2014-12-06
Saker som gör mig lugn.
Lös pusslet http://aitrui.com
Massvis med växter gör mig lugn
Jag söker efter en växt som växer snabbt
Saker som gör mig lugn.
Hundratals av sådana sidor kan jag läsa dagligen ---> http://en.wikipedia.org/wiki/Alfalfa
Saker som gör mig lugn.
P1
http://sverigesradio.se/p1 - men hellre i den klassiska Etern än på www.
http://sverigesradio.se/p1 - men hellre i den klassiska Etern än på www.
- hearnothing
- Inaktiv
- Anslöt: 2014-12-02
Saker som gör mig lugn.
Klappa katter, lyssna på lugn musik, läsa böcker jag har läst 100 gånger förut men aldrig tröttnar på, koppla av med en kopp kaffe, bada badkar.
Saker som gör mig lugn.
Tycker badkaret om att bada?Kahlokatt skrev:bada badkar
Jag blir lugn av att lösa problem, det kan vara saker som gnagt länge men det är skönt att hitta en lösning.
Saker som gör mig lugn.
Att vara i den levande Gudens händer. Lustigt med tanke på TS val av nick.
HandOfGod137
HandOfGod137
Saker som gör mig lugn.
Jag blir lugn av att gå och "skrota" på bibblan, sitta ned med en hög intressanta böcker och försvinna bort för ett tag. Underbart. Bibliotek är min oas.
Att besöka tysta, lugna kyrkorum kan också göra mig lugn.
Att besöka tysta, lugna kyrkorum kan också göra mig lugn.
Saker som gör mig lugn.
Böcker, rätt musik (varierar beroende på dagsform och varför jag behöver lugna ner mig), Babylon 5, mina bakgrundsbilder på datorn, gå ut, inse att jag kommit dit jag skulle, rita, duscha eller se på någon film.
Saker som gör mig lugn.
Tycker som flera andra här att musik är bra för att göra en lugn, skönt att varva ner till efter en stressig dag eller bara när man ska softa till det. Blir även lugn av att kolla på diverse serier och sitcoms, fast man redan sett många av avsnitten hundra gånger
Saker som gör mig lugn.
Ett svalt, prydligt, tyst rum. Tänk munkcell.
En bra bok.
Te. Tobak.
Sprit.
En bra bok.
Te. Tobak.
Sprit.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Saker som gör mig lugn.
Olika saker att göra med idioterna som plågat mig genom mitt erbarmliga skitliv
Känslan efter en bra utlösning
Endorfinkicken efter ett bra träningspass
Känslan efter en bra utlösning
Endorfinkicken efter ett bra träningspass
Senast redigerad av antonius 2015-02-20 21:16:28, redigerad totalt 1 gång.
Saker som gör mig lugn.
Musik.
Läsa Tintin. (För tankarna till barndomen.)
World of Warcraft.
Min säng.
Frisk luft.
Ordning och reda.
Läsa Tintin. (För tankarna till barndomen.)
World of Warcraft.
Min säng.
Frisk luft.
Ordning och reda.
Senast redigerad av CarolusRex 2015-02-20 21:17:40, redigerad totalt 1 gång.
- CarolusRex
- Anslöt: 2014-01-27
Saker som gör mig lugn.
Tystnad, ordning och reda. Att få ordning på saker.
Att vara ensam och följa mitt "inre program", haha.
Att vara ensam och följa mitt "inre program", haha.
- napoleon78
- Anslöt: 2014-10-13
Saker som gör mig lugn.
Röka en fet och sen bara ligga i sängen och stirra gör mig lugn.
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
Saker som gör mig lugn.
plåtmonster skrev:Typ knark?
Var frågan riktad till mig? Ja, jag menade cannabis. Helst grönt. Blir så jävla kåt av brunt och det är inte lugnande om man är ensam.
- colaflaska
Saker som gör mig lugn.
colaflaska skrev:Blir så jävla kåt av brunt
Hur fungerar det där? har aldrig hört någon sådan effekt av cannabis innan. Amfetamin skall visst ge effekten att man är kär i alla. (har dock aldrig rört knark övh själv)
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Saker som gör mig lugn.
Musiklyssnande på skivor ger mig ro i själen. Lite beroende på vad det är för musik, så klart. Musiklyssnande på datorer och liknande apparatur stressar mig snarare.
colaflaska skrev:Röka en fet
- hearnothing
- Inaktiv
- Anslöt: 2014-12-02
Saker som gör mig lugn.
plåtmonster skrev:colaflaska skrev:Blir så jävla kåt av brunt
Hur fungerar det där? har aldrig hört någon sådan effekt av cannabis innan. Amfetamin skall visst ge effekten att man är kär i alla. (har dock aldrig rört knark övh själv)
Ingen aning. Blir så för en del, olika effekter som med allt annat. Träffat några som också blivit sjukt kåta samtidigt som jag känt folk som tappar sexlusten totalt när de är höga.
hearnothing skrev:colaflaska skrev:Röka en fet
Har inte rökt någonting, varken tobak eller cannabis, sedan i juni om det gör dig nöjd.
- colaflaska
Saker som gör mig lugn.
-Hehe, jag behöver inga bruna substanser för att bli kåt...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Återgå till Intressanta intressen