Fråga angående reklamation av grafikkort (970)
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Fråga angående reklamation av grafikkort (970)
Jag köpte två gtx 970 tidigt i december och har haft ganska skärande 'coil whine' när jag spelar men har inte vågat/orkat kontakta kompletts support för att de ändå funkade som de skulle. Men nu visar det sig att korten inte utnyttjar minnet som annonserat.
Jag vill reklamera korten å byta dem mot ett 980 + pengar men jag vet inte hur jag ska skriva till komplett eller ens om jag har rätt till reklamation/retur.
Vad ska jag göra? Rädd att bli nekad för att jag skrivit något konstigt.
Inte van att skriva på forum eller svenska så ursäkta ifall allt ser konstigt ut.
http://www.pcper.com/news/Graphics-Card ... e-Concerns
http://www.pcper.com/reviews/Graphics-C ... ns-GTX-970
Jag vill reklamera korten å byta dem mot ett 980 + pengar men jag vet inte hur jag ska skriva till komplett eller ens om jag har rätt till reklamation/retur.
Vad ska jag göra? Rädd att bli nekad för att jag skrivit något konstigt.
Inte van att skriva på forum eller svenska så ursäkta ifall allt ser konstigt ut.
http://www.pcper.com/news/Graphics-Card ... e-Concerns
http://www.pcper.com/reviews/Graphics-C ... ns-GTX-970
Fråga angående reklamation av grafikkort (970)
"Produkten fungerar inte som specifierat pga minnesfel och missljud. Begär härmed hävning av köpet och pengara tillbaks eller ett 980 som ersättning."
Om du har råd kan du ju alltid klämma till med: "Har uppdragit åt min advokat att hantera detta ärende om ni har fler frågor."
"Med vänliga hälsningar /Gobbers"
(eller så kan man dra till med "Minnet på mitt 970 fungerar inte korrekt. Vill ha tillbaks pengarna!")
Om du har råd kan du ju alltid klämma till med: "Har uppdragit åt min advokat att hantera detta ärende om ni har fler frågor."
"Med vänliga hälsningar /Gobbers"
(eller så kan man dra till med "Minnet på mitt 970 fungerar inte korrekt. Vill ha tillbaks pengarna!")
- plåtmonster
- Inlägg: 15480
- Anslöt: 2010-03-23
- Ort: Nära havet
Fråga angående reklamation av grafikkort (970)
Enligt konsumentlagen så har man rätt att reklamera om produkten inte gör det den ska enligt specifikationerna för den så hänvisa till dessa specifikationer när du reklamerar.