Religion
Religion
Parvlon skrev:Nja, faktiskt inte allt för då skulle inte folk bli räddade av Jesus. Eller menar du att det är Djävulen som bestämmer vilka som ska bli frälsta?elle skrev: Begränsad av vem ? Han gör precis vad han vill på jorden . Tror det finns ett syfte med det .
Det finns de som lyssnar på Jesus och det finns de som lyssnar på satan. Enkelt.
Spoiler: visa
Religion
Det är vad Gud sagt genom profeterna och Jesus nämnde också "den andra döden" i bibeln. Vill du ha en gulligullfarbror till Gud så får du vackert be honom förlåta dina synder först, precis som alla andra är tvungna till. Min Gud har skapat ALLT och har all rättighet att förstöra sina verk. Jesus är ingen religion. Han är den ENDA vägen till fadern, sanningen som kom ner till världen för att befria oss. Första han gjorde på korset var ju att förlåta en mördare så det finns goda chanser till att dina blir förlåtna också.RainBowChild skrev:"Vissa kommer vakna upp till evig skam" Din religion verkar gå ut på att skrämma folk.
Sol och måndyrkare har det funnits i alla tider. Allah är inte helt otroligt en fortsättning på arabernas dyrkan av "månguden" blandat med Muhammads tolkning av bibeln.
Faktiskt så varnar Gud för att tillbe solen i bibeln;
5 Mosebok 4
19 Och när du lyfter dina ögon upp till himmelen och ser solen, månen och stjärnorna, himmelens hela härskara, då må du icke heller låta förföra dig att tillbedja dem och tjäna dem; ty HERREN, din Gud, har givit dem åt alla folk under hela himmelen till deras del.
5 Mosebok 17 , 2 Kings 23:11 , Job 31:26, 2 Kings 17:16Spoiler: visa
men det är ett brinnande klot, skapat av den allsmäktige. Vilken nytta gör ditt hopp till solen när din kropp ligger i graven?Solen är allt jag behöver.
Religion
jag tror att allah ska till helvetet.elle skrev:Det finns de som lyssnar på Jesus och det finns de som lyssnar på satan. Enkelt.
SPOILER: DÖLJ
Jag tror inte alla blir frälsta.
Sen pratade Jesus om "den falska profeten" vars öde verkar varmt också.
Att det finns en ljus och en mörk ande som man följer i sitt liv tror jag med på. Men många av oss är blinda och har dålig hörsel tills Gud väljer att omskära våra hjärtan och öron och att det inte är omöjligt att alla utan den falske profeten kan bli frälsta.
Religion
Gud är alltid frälst, och Gud är allting och ingenting. Det är Gud som utgör kärnan i vår existens.
Däremot så är alla livsformer demoniska. Vi livnär oss på andras vilja, likt parasiter överlever vi endast om vi utnyttjar andra.
Frälsning är att få dö.
Deprimerad ännu? Det är jag.
Däremot så är alla livsformer demoniska. Vi livnär oss på andras vilja, likt parasiter överlever vi endast om vi utnyttjar andra.
Frälsning är att få dö.
Deprimerad ännu? Det är jag.
Religion
Micke skrev:Menar du att oskyldiga drabbas av Satans nycker (för du tror väl knappast på karma)? Vad vore syftet med det, och varför skulle Gud tillåta något sådant?
Ingen människa går säker . Alla måste prövas i sin tro . Satan är inte människans vän .
Var nyktra och vaksamma. Er fiende djävulen går omkring som ett rytande lejon och söker efter någon att sluka.
1 Petrus 5, 8
Religion
Parvlon skrev:i vilken av Martinus texter hittar du den teorin?
Det vet jag inte. Jag sitter ju normalt inte och letar upp svar i Martinus texter, utan går efter dom uppfattningar jag har. Men det finns stöd för det i hans verk, det finns det.
Micke skrev: Försynen pusslar ihop allting så att det blir som det ska.Parvlon skrev:låter som rena flummet för mig.
Det som är flummigt för en person kan framstå som klart och tydligt för en annan. Dock är det väl så att mycket av det jag skriver knappast kan framstå som rimligt för personer som inte själva studerat det tredje testamentet. Det blir mest en massa konstiga utsagor som inte får dom förklaringar som egentligen är nödvändiga för att göra dom rättvisa, tagna ur sitt sammanhang som dom är. Det är jag fullt medveten om.
Sen utgår ju du ifrån den gamla världsimpulsens kristendom och är fullständigt stängd för allt annat, så det är ju inte så att jag förväntar mig att du skall applådera det jag skriver precis. Ungefär som dom skriftlärde på Jesus tid som inte var öppna för några nya budskap.
Min Gud är allsmäktig. Fattar du vad han heter?
Jesus?...
Gud som jag ser det är varken en han eller en hon, då det här med han- och honkön är något som hör djurriket till, även om det följer med en bit upp i det s k riktiga människoriket, främst då den fysiska aspekten av det. Vi utvecklas alla mot "hen", skapade till Guds avbild.
Religion
Parvlon skrev:Vissa tror att livet på planeten är det enda som finns för oss, att det blir helt svart sen, men jag tror annorlunda.
Och vissa tror att livet på just denna planeten är det enda som Gud bryr sig om, och då i synnerhet människorna.
Ber man den högste om pengar så har man nog missförstått Jesus. Han sade att vi ska ge pengarna till dem de tillhör och syftade väl som jag kommer ihåg det på gubben som var inpräntat på myntet.
Brukar du ge dina pengar till kung Carl XVI Gustav?
Men jag håller med om att man inte kan räkna med att bli bönhörd om man ber om pengar till sig själv. Bönens kraft bygger på osjälviskhet, alltså på en vilja att hjälpa och glädja andra.
Religion
skänk en slant till kristna som är förföljda: https://ffmu.webconnex.com/rescuechristians
ser ni någon tiggare/fattig på gatan, ge en slant.
det är en plikt för varje kristen att hjälpa sina medmänniskor.
ser ni någon tiggare/fattig på gatan, ge en slant.
det är en plikt för varje kristen att hjälpa sina medmänniskor.
Religion
Micke skrev: Men jag håller med om att man inte kan räkna med att bli bönhörd om man ber om pengar till sig själv. Bönens kraft bygger på osjälviskhet, alltså på en vilja att hjälpa och glädja andra.
Lustigt . Jag har många ggr bett till Jesus om pengar till mig själv och Han hjälpte alltid .
Vem ska man be om hjälp om inte Honom direkt ????! Jag är 100 % övertygad att Han vill att vi ska be Honom om saker . Så gör jag iaf .
Religion
Parvlon skrev:Nån som läst Enoks bok och isåfall vad tycker ni?
Finns att köpa på adlibris :
http://www.adlibris.com/se/bok/enoks-bok-9789186215446
Religion
jag läser hellre på nätet eller laddar ner på hårddisken. Kan sitta hela dagen som fastklistrad i bibeln, judiska skrifer och även utombibliska evangelium. Det är enklare att söka sen när man behöver gå tillbaka för att kolla kopplingarna man gör också.elle skrev:Parvlon skrev:Nån som läst Enoks bok och isåfall vad tycker ni?
Finns att köpa på adlibris :
http://www.adlibris.com/se/bok/enoks-bok-9789186215446
Vet inte vilken översättning av "enoks bok" du har där men i en så finns det en som troligen är en liten Satan i. Det står att Enok skulle vara "son of man" men som du säkert förstår handlar det om Jesus.
jude [invärtes] då?Jag kallar mig inte kristen ...
Religion
Parvlon skrev:Ber man den högste om pengar så har man nog missförstått Jesus. Han sade att vi ska ge pengarna till dem de tillhör och syftade väl som jag kommer ihåg det på gubben som var inpräntat på myntet.
Det där var väl förresten ett svar från Jesus på frågan huruvida man skulle betala skatt eller inte? Det säger ju isåfall inget alls om att det skulle vara fel att ha pengar, inte heller säger det något om att det skulle vara fel att be Gud om pengar.
Religion
Vet inte om det är felciterat men enligt CNA "Catholic news agency" så vill påven att vi ska be till Helig ande, vid sidan av att be till Fadern eller Jesus.
Jag undrar om han missat att Gud är EN?
Han uppmanar även mammor att amma sina barn.
http://www.kuriren.nu/nyheter/paven-oke ... 67606.aspx
The Pope suggested that the Holy Spirit is “the Great Forgotten One in our prayers.” Christians often pray to Jesus and to God the Father, but not so frequently to the Holy Spirit.
Jag undrar om han missat att Gud är EN?
Han uppmanar även mammor att amma sina barn.
"Amma dem om de gråter för att de är hungriga"
Religion
Micke skrev:Påven försöker rensa upp i kardinalträsket.
http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/m ... t-brattom/
Franciskus i sin tur rensar nu ut Ratzingerfolket
I Le Nouvel Observateur finns ett initierat och genomarbetat reportage med rubriken ”Vem vill åt Fransiskus skinn?” Tidningen konstaterar att Franciskus är den mest älskade bland påvar.
Kanske det att han är den mest älskad bland påvar men jag älskar andra påvar ännu mer om man får säga det...men jag är en konstig katolik
Parvlon skrev:
Han uppmanar även mammor att amma sina barn."Amma dem om de gråter för att de är hungriga"
nej , inte väl göra det i kyrkan
Återgå till Intressanta intressen