Problem med redigering i Drive.

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Lilla Gumman » 2015-01-25 9:47:35

När jag satt och skrev i Drive, fick jag plötsligen problem. När jag skulle redigera texten, blev det väldigt konstigt. Svårt att förklara, men jag ska försöka. Har råkat ut för detta förut, inte i Drive dock.

När jag ska klicka för att flytta musen, hamnar markören ibland ovanpå bokstaven till höger, istället för mitt emellan bokstäverna. Det gör det svårt att skriva och redigera. Även då markören hamnar mellan bokstäver, blir det inte rätt bokstäver suddade. Jag testar med orden jag skrivit: "på grund av". Jag ställer markören mellan n och d. Jag klickar på delete, och vill ha bort d:et så att det blir: "på grun av". Istället blir det: "på grundav". Alltså, testing, testing, men ingt funkar.

Blev det begripligt? Jag har råkat ut för det förut, och då var det bara nån inställning eller så har jag för mig. Som jag inte hittar nu, typiskt nog.

Markören ser extra lång ut. Det märks, att nu är det konstigt här. Fast ibland fungerar det faktiskt att radera rätt bokstav och skriva ny.
Lilla Gumman

Anslöt: 2007-08-01

Inläggav Lilla Gumman » 2015-01-25 9:58:34

Det hjälpte att stänga alla dokument, stänga Chrome och starta om Chrome. Men varför blir det så där? Det är inte första gången ... och ja, det har hänt på andra datorer än denna och inte bara i Chrome utan även i andra textprogram.
Lilla Gumman

Re: Problem med redigering i Drive.

Inläggav kullan » 2015-01-25 10:53:18

Det kan ha med datormusen att göra. När musen börjar bli uttjänt hoppar markören lite som den vill. Att precicera vilken bokstav som ska bort blir därmed krångligt. Jag har samma problem fast det kvittar om jag är i webbläsaren eller bara på skrivbordet. För mig har det alltid varit problem i datormusen.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Re: Problem med redigering i Drive.

Inläggav Zirre » 2015-01-25 11:07:13

Det är skönt att redigering i Google Drive sparas automatiskt. :D
Zirre

Anslöt: 2009-12-08

Inläggav Miche » 2015-01-25 11:22:19

kullan skrev:Det kan ha med datormusen att göra. När musen börjar bli uttjänt hoppar markören lite som den vill. Att precicera vilken bokstav som ska bort blir därmed krångligt. Jag har samma problem fast det kvittar om jag är i webbläsaren eller bara på skrivbordet. För mig har det alltid varit problem i datormusen.
Jag tycker att det låter som ett helt annat problem som LG beskriver.

Jag har konstiga erfarenheter av när Chrome (eller andra program) har varit igång länge, helt plötsligt händer det konstigheter och det enda som hjälper är att starta om programmet.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav Lilla Gumman » 2015-01-25 22:20:25

Miche skrev:
kullan skrev:Det kan ha med datormusen att göra. När musen börjar bli uttjänt hoppar markören lite som den vill. Att precicera vilken bokstav som ska bort blir därmed krångligt. Jag har samma problem fast det kvittar om jag är i webbläsaren eller bara på skrivbordet. För mig har det alltid varit problem i datormusen.
Jag tycker att det låter som ett helt annat problem som LG beskriver.

Jag har konstiga erfarenheter av när Chrome (eller andra program) har varit igång länge, helt plötsligt händer det konstigheter och det enda som hjälper är att starta om programmet.

Rätt, musen krånglar inte. Det var just i Drive det inte fungerade, den gången. Efter omstart av webbläsaren fungerade det igen.
Lilla Gumman

Återgå till IT-forum

Logga in