Gör egen isglass, enkelt!
12 inlägg
• Sida 1 av 1
Låter bilden tala för sig själv.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- RainBowChild
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2013-07-12
Mm, berätta gärna sen om det blev bra.
- Kevlarsoul
- Anslöt: 2006-12-08
Det ska gå göra egen glass med mosad banan också, har aldrig testat själv dock
Sadistic skrev:Det ska gå göra egen glass med mosad banan också, har aldrig testat själv dock
Ja man ska frysa banan och sen köra den i mixer eller matberedare. Det ska räcka säger dom som vet.
Sadistic skrev:Det ska gå göra egen glass med mosad banan också, har aldrig testat själv dock
Det har jag. Jag har också gjort chokladglass på banan, kokosmjölk, kakao och en gnutta krossad vaniljstång som jag körde i matberedaren och la i plastsnapsglas. I med tandpetare och sedan in i frysen. Blev .
- Schmetterling
- Anslöt: 2012-08-18
Schmetterling skrev:Det har jag. Jag har också gjort chokladglass på banan, kokosmjölk, kakao och en gnutta krossad vaniljstång som jag körde i matberedaren och la i plastsnapsglas. I med tandpetare och sedan in i frysen. Blev .
Då ska man ju ha allt sånt hemma också.
- RainBowChild
- Förhandsgranskad
Låter mumsigt x3
får prova någon dag ! samt så borde det vara ett smart alternativ för att hålla råttorna nedkylda på sommaren ( att ge dom frusen banan )
får prova någon dag ! samt så borde det vara ett smart alternativ för att hålla råttorna nedkylda på sommaren ( att ge dom frusen banan )
Blev väldigt lyckat! Smakar som en lite sötare piggelin. Gillar man inte söta glassar kan man kanske ta hälften koncentrat och hälften vatten. Eller 60/40, 80/20.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- RainBowChild
- Förhandsgranskad
RainBowChild skrev:Schmetterling skrev:Det har jag. Jag har också gjort chokladglass på banan, kokosmjölk, kakao och en gnutta krossad vaniljstång som jag körde i matberedaren och la i plastsnapsglas. I med tandpetare och sedan in i frysen. Blev .
Då ska man ju ha allt sånt hemma också.
Om jag ska göra glass på ditt sätt måste jag ha ett litet juicepaket hemma…same difference.
- Schmetterling
- Anslöt: 2012-08-18
Schmetterling skrev:Om jag ska göra glass på ditt sätt måste jag ha ett litet juicepaket hemma…same difference.
Poängen var att göra glass av så FÅ saker som möjligt.
DIProgan skrev:En piggelin kostar väl ungefär som den där juicen. Bananen låter bättre.
Juicen var billigare än en piggelin och den är bra mycket större.
Det är inte alla som har en matberedare heller.
- RainBowChild
- Förhandsgranskad