Vattenvarelser
57 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Vattenvarelser
Jag bloggar om spännande och konstiga vattenlevande djur på www.veckansvattenvarelse.se. Mina favoritvattendjur är bläckfiskar och sjögurkor. Det finns många fantastiska djuphavsfiskar också, och bönsyrseräkan är otrolig.
Vilka vattenlevande djur tycker du bäst om?
Vilka vattenlevande djur tycker du bäst om?
Vattenvarelser
MsTibbs skrev:Näbbdjur
Åh, näbbdjur. De är så bra. Hur vattenlevande är de? Är de mest på land eller hur gör de?
Vattenvarelser
Laika skrev:MsTibbs skrev:Näbbdjur
Åh, näbbdjur. De är så bra. Hur vattenlevande är de? Är de mest på land eller hur gör de?
Vet inte. De är väl typ som bäver lever nära/i vatten. Vet inte så mycket om dem, mer än att de är ihopsatta av en massa delar som inte ser ut att höra ihop. Typ samma som jag.
Vattenvarelser
MsTibbs skrev:Laika skrev:MsTibbs skrev:Näbbdjur
Vet inte. De är väl typ som bäver lever nära/i vatten. Vet inte så mycket om dem, mer än att de är ihopsatta av en massa delar som inte ser ut att höra ihop. Typ samma som jag.
Det är ungefär vad jag vet också. Igenkänningsfaktorn är stor. Är det fusk att presentera näbbdjur på en blogg om vattenvarelser? De lever ju delvis i vatten. (Ibland är det väldigt svårt att dra en gräns mellan vattendjur och icke-vattendjur.)
Vattenvarelser
Näcken är ju högt på listan. Tycker dom flesta fisk och andra saker är interessanta.
- Jeopardy Lane
- Inaktiv
- Anslöt: 2014-02-23
Vattenvarelser
Plecostomus. Dom förtjänar lite uppmerksamhet.
- Jeopardy Lane
- Inaktiv
Vattenvarelser
Jag älskar djuphavsdjur, speciellt de som har bioluminiscens. Gillar också sillkungar.
I övrigt gillar jag narvalar, sälar och sjökor.
I övrigt gillar jag narvalar, sälar och sjökor.
Vattenvarelser
Om jag blev tvungen att välja en favoritt vattenvarelse, så tror jag det blir dom här. Oter. Dom är ju så gulliga, man blir i gott humör av dom.
Senast redigerad av Jeopardy Lane 2015-01-08 22:53:56, redigerad totalt 2 gånger.
- Jeopardy Lane
- Inaktiv
Vattenvarelser
Späckhuggare
Haj
Havssköldpadda
Manet
Havsanemon
Överlag så finns det så otroligt många häftiga, roliga och fascinerande vattenvarelser men dom ovan dök upp direkt i huvudet så det måste vara mina favoriter!
Haj
Havssköldpadda
Manet
Havsanemon
Överlag så finns det så otroligt många häftiga, roliga och fascinerande vattenvarelser men dom ovan dök upp direkt i huvudet så det måste vara mina favoriter!
Vattenvarelser
Sälar är trevliga, särskilt de söta vithåriga ungarna.
Senast redigerad av Kanin 2015-01-08 23:15:14, redigerad totalt 1 gång.
Vattenvarelser
Kevlarsoul skrev:Såååå söt
Jaa, dom är verkligen så fina, det gör mig bara så sorgsen att deras naturliga habitat i México, håller på att försvinna så de finns snart inte naturligt, utan födds upp i fångenskap...
Vattenvarelser
Robert D. Ballard. Han har tillbringat mer tid i vatten enn en delfin.
- Jeopardy Lane
- Inaktiv
Återgå till Intressanta intressen