personal tror inte på att jag är sjuk

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav yusuke20 » 2015-01-08 6:36:39

det är så här att mitt på natten vid kl 1 vaknades jag och kände mig mycket stel, har mycket verk i benen och huvudet, jag kändes dessutom svettig. jag kunde inte alls somna om

när jag talade med en personal så försökte han mäta mitt feber men batteriet tog slut och han kände på min panna och sa att jag inte hade feber, sen fick jag tala med den andra och hon sa att jag borde gå till skolan eftersom jag har lagt mig mycket sent på loven vilket stämmer och att jag aldrig har haft feber då dem känndes på det för tidigare.
hon säger också att jag är orolig men det är jag inte alls

så lyckades hon övertala mig att gå till skolan även om jag inte mår bra och hon sa att det kan hjälpa men det tror jag inte för jag har sällan känt mig så här dålig och jag la mig sent på sommarlovet men när jag började skolan så mådde jag frisk trots att jag la mig mycket sent

jag har berättat hur mycket värk jag har och att det känns mycket jobbigt men hon tycker fortfarande att jag borde gå till skolan

när jag bodde hemma hos pappa så kände han på mig när jag mådde illa och det visade sig att det var alltid feber som var resultatet

den enda som trodde jag inte var frisk var min kurator och syster

jag vet inte var dem har fått för sig att jag spelar sjuk för jag har oroat mig för mycket men jag säger faktiskt sanning. hur är det att jag skolkar?

om man mår dåligt så att man inte klarar av skolan så har man rätt att vara hemma, jag tycker det är jobbigt när folk inte tar mig på allvar
yusuke20

Anslöt: 2014-01-19

Inläggav plåtmonster » 2015-01-08 10:09:00

Äter du medicin? slarvar med mat eller sömn?

Om du läser på gymnasiet så får du helt enkelt sjukanmäla dig och stanna hemma. I annat fall är det väl FK som hanterar sådant här.
Du har fyllt 18 så du har rätt att agera som egen individ.
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav matterik » 2015-01-08 11:23:00

Folk har olika definitioner av vad sjuk är. Vissa säger att man måste ha typ 38 grader för att vara sjuk.

Men jag tycker du ska ha rätt att vara hemma om du mår dåligt. Det funkar inte att pressa folk och ta ifrån dem deras rättigheter som individer.

Vissa anser till exempel att man blir frisk genom fysisk aktivitet. Andra anser att man blir frisk genom vila.

Att aktivera kroppen ökar blodcirkulationen vilket kan ha en positiv effekt på hälsan ibland.

Du kan helt enkelt vägra att samarbeta med dem och stanna hemma när du mår dåligt. Det kallas civil olydnad. Du begår inget brott vad jag vet då.
matterik
Förhandsgranskad

Anslöt: 2010-01-17

Återgå till Aspergare och vården

Logga in