Dataspel/datorspel
77 inlägg
• Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Dataspel/datorspel
Jag älskar att spela dataspel framför allt World of Warcraft. Jag undrar om det finns fler som spelar Wow? Eller om ni har tips på andra roliga dataspel?
Dataspel
jag har slutat med dataspel nu för att jag tycker det är ansvarslöst, speciellt när man som jag inte klarar av studier eller arbete på 100%.
Har spelat wow, annars skulle jag rekommendera
Skjutspel: Renegade command and conquerer
Dota: antingen warcraft 3, heroes of newerth, DotA 2, eller det där småbarnsspelet "LOL" har inte kört det själv men det är ju populärt.
Spel som liknar WoW: Runescape är helt ok också.
Detta är mina favoritspel iaf, men det har mycket att göra med att mina kompisar spelade dem, så gjorde jag det med, har inte nån större överblick/testat på en massa spel.
Har spelat wow, annars skulle jag rekommendera
Skjutspel: Renegade command and conquerer
Dota: antingen warcraft 3, heroes of newerth, DotA 2, eller det där småbarnsspelet "LOL" har inte kört det själv men det är ju populärt.
Spel som liknar WoW: Runescape är helt ok också.
Detta är mina favoritspel iaf, men det har mycket att göra med att mina kompisar spelade dem, så gjorde jag det med, har inte nån större överblick/testat på en massa spel.
Dataspel
uppskattat spel av typen mmorpgs..
wow
star wars
guild wars
warhammer online
Jag pvpar nästan enbart i den här typen av spel, jag tycker om att utmana 'personer' o inte npcs o miljöer if that makes sense..
Warhammer finns inte mer, var bland den bästa pvpn jag varit med om, star wars är det nog mkt det estetisk scifi upplägget jag dras till...
Överväger då o då att gå tillbaka till wow, men upplever grafiken rätt så föråldrad
wow
star wars
guild wars
warhammer online
Jag pvpar nästan enbart i den här typen av spel, jag tycker om att utmana 'personer' o inte npcs o miljöer if that makes sense..
Warhammer finns inte mer, var bland den bästa pvpn jag varit med om, star wars är det nog mkt det estetisk scifi upplägget jag dras till...
Överväger då o då att gå tillbaka till wow, men upplever grafiken rätt så föråldrad
- Skindancer
- Anslöt: 2014-11-30
Dataspel
Skindancer skrev:uppskattat spel av typen mmorpgs..
wow
star wars
guild wars
warhammer online
Jag Pvpar också. Tycker det blir mer utmaning. Inte heller min grej att köra raids och slåss mot datan. Grafiken har blivit bättre dock. Jag gillar känslan eftersom jag började spela det när det kom ut, när jag var 14. Idag är jag 25. Tycker inte att nyare spel har samma känsla som wow, det känns som det är något som fattas och att det blir någon form av B spel. Men kanske är för att jag är van med Wow också. Däremot så gillar jag också när det är bra graffe helt klart. Skulle va kul att spela Wow men också något annat spel som jag tycker är bra.
Warhammer provade jag lite och tyckde det var rätt nice. Det som är synd med Wow är att det handlar så mycket om class/gear och inte skills.
Du borde börja med Wow igen.
Dataspel
Spelar lite allt möjligt ..
World of Warcraft
Battlefield 4
The Long Dark
Tycoon-spelen
Town of Salem
Football Manager
Planetside 2
..... bland annat .. men inte hela tiden
Du kan ju kolla här på Steams sida och se om du hittar något bland dom populäraste gratisspelen.
Det finns ungefär 17 sidor att kolla igenom! sen är det bara att ladda hem och lira! =)
http://store.steampowered.com/genre/Fre ... MostPlayed
World of Warcraft
Battlefield 4
The Long Dark
Tycoon-spelen
Town of Salem
Football Manager
Planetside 2
Du kan ju kolla här på Steams sida och se om du hittar något bland dom populäraste gratisspelen.
Det finns ungefär 17 sidor att kolla igenom! sen är det bara att ladda hem och lira! =)
Dataspel
Har haft mina mer el mindre maniska sf mk tekken perioder, meeeen den sortens spel sitter jag helst o pratar strunt med vänner runt faktiskt, turas om o spelas på konsol.
'Hängde' på Vashj då jag spelade WoW, shadowpriest-rogue var nog det jag spelade mest. Hann med lite Death Knight också innan jag slutade.
'Hängde' på Vashj då jag spelade WoW, shadowpriest-rogue var nog det jag spelade mest. Hann med lite Death Knight också innan jag slutade.
- Skindancer
Dataspel
wildwing skrev:Runescape är helt ok också
Har spelat Runescape från och till i snart 10år! Har de flesta element man kan önska. Samma vy och snarlik grafik som första Diablo. Dessutom helt gratis fast spelvärlden blir begränsad!
- Bredochbutter
- Anslöt: 2014-10-30
Dataspel
kullan skrev:Med min pojkvän spelar jag Rift ( påminner om WOW)
lång tid/segt innan man kommer till end game? Kan du uttala dig något om pvpn i Rift?
- Skindancer
Dataspel
Skindancer skrev:kullan skrev:Med min pojkvän spelar jag Rift ( påminner om WOW)
lång tid/segt innan man kommer till end game? Kan du uttala dig något om pvpn i Rift?
Jag spelar inte PVP. Det roar mig inte. Jag har levlat upp till level 65 med den jag nått längst med. Det finns bara 65 levlar tills vidare. Hur lång tid man behöver på sig beror ju på hur mycket man spelar, Jag spelar kanske max 3 timmar / kväll och det tog 3 veckor för mig som är cacuealplayer att nå från level 60 - 65.
Dataspel
@Kullan ok tack för infon
Så.. just nu lutar det åt att smygspela wow lite.
Så.. just nu lutar det åt att smygspela wow lite.
- Skindancer
Dataspel
kullan skrev:Skindancer skrev:kullan skrev:Med min pojkvän spelar jag Rift ( påminner om WOW)
Jag spelar inte PVP. Det roar mig inte. Jag har levlat upp till level 65 med den jag nått längst med. Det finns bara 65 levlar tills vidare. Hur lång tid man behöver på sig beror ju på hur mycket man spelar, Jag spelar kanske max 3 timmar / kväll och det tog 3 veckor för mig som är cacuealplayer att nå från level 60 - 65.
När jag spelade Rift förut så levlade jag 60-65 på runt 8 timmar, och går väl att ta sej från 1-60 på kanske 15 timmar eller nått ifall man är effektiv. Gick att levla 1-60 på runt 6-7 timmar innan de ändrade på en sak för ett halvår sen. Men pvpn är medelmåttig och oftast väldigt obalanserad, och har tröttnat på mmorpgs rent generellt numera.
Dataspel
Cyan skrev:När jag spelade Rift förut så levlade jag 60-65 på runt 8 timmar, och går väl att ta sej från 1-60 på kanske 15 timmar eller nått ifall man är effektiv. Gick att levla 1-60 på runt 6-7 timmar innan de ändrade på en sak för ett halvår sen. Men pvpn är medelmåttig och oftast väldigt obalanserad, och har tröttnat på mmorpgs rent generellt numera.
Jag anser det funkar bra. Har inte mycket att klaga på. Det enda de har strul med är att det buggar på vissa delar av det nyaste området.
Dataspel
Spelar bara quake live just nu, och väldigt lite.. föredrar att kolla på komediserier som south park, family guy, simpsons osv... ingen story då blir jag uppslukad
Quake live har jag mycket prestationsångest kring, så spelar det sparsamt medans jag mediterar och repterar mantrat: "jag behöver inte vara bäst"
Quake live har jag mycket prestationsångest kring, så spelar det sparsamt medans jag mediterar och repterar mantrat: "jag behöver inte vara bäst"
Dataspel
Hettan skrev:Spelar bara quake live just nu, och väldigt lite.. föredrar att kolla på komediserier som south park, family guy, simpsons osv... ingen story då blir jag uppslukad
Du får börja hänga på http://esreality.com/ där Quake Live communityn hänger nu för tiden, jag är gärna med och spelar nån dag är inte heller så jätteduktig dock
Dataspel
alixha skrev:Spelar lite allt möjligt ..
World of Warcraft
Battlefield 4
The Long Dark
Tycoon-spelen
Town of Salem
Football Manager
Planetside 2
Omg! Tycoon-spelen för en verkligen tillbaks
Spelade Transport Tycoon som en besatt när man var yngre. Finns även en portning för Windows (openTTD) som man kan spela i multiplayer. Kan varmt rekommendera!
Dataspel
Jag älskar dataspel och gör även mods till spel samt försöker göra egna, men det ska vara single-player RPG (jag pratar gärna om spel, men inte medan jag spelar) där man skapar sin egen karaktär, annars är det inte intressant. Så det jag framför allt spelar är Elder Scrolls, Dragon Age och Mass Effect. (Blir glad för tips om andra sådana spel! Har testat Fallout: New Vegas men fastnade inte för den världen.) Spelar också ibland kreativa spel ex. Spore eller Sims.
Dragon Age: Origins spelar jag om flera gånger trots att jag kan det utantill, eftersom jag vill ha en karaktär av varje sort, ex. en manlig magiker som är alv, en kvinnlig magiker som är alv, en manlig magiker som är människa, en kvinnlig osv. osv. De ska ha olika utseenden allihop också.
Dragon Age: Origins spelar jag om flera gånger trots att jag kan det utantill, eftersom jag vill ha en karaktär av varje sort, ex. en manlig magiker som är alv, en kvinnlig magiker som är alv, en manlig magiker som är människa, en kvinnlig osv. osv. De ska ha olika utseenden allihop också.
Återgå till Intressanta intressen