Tele2:s avgifter rimliga?
26 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Jag har sedan maj känt mig mer el mindre lurad av Tele2. Dom va billiga när jag tecknade abonnemang men nu sen maj..raka motsatsen.
D drar 199 kr i mån för mobilt bredband och 474 kr för mobiltelefoni i dagsläget.
Vilka operatörer har ni valt? Hur gör man rent tekniskt när man byter operatör? Många här e helduktiga på IT så...Hjälp!
D drar 199 kr i mån för mobilt bredband och 474 kr för mobiltelefoni i dagsläget.
Vilka operatörer har ni valt? Hur gör man rent tekniskt när man byter operatör? Många här e helduktiga på IT så...Hjälp!
Mina fakturor på mobil och bredband landar därikring dina siffror är, och har annat bolag.
Däremot elräkningen har jag fått ner rejält. Konsumentel som jag ska byta till nästa år har inga fasta månads eller årskostnader, och elpriset motsvaras av marknadens lägsta men dom lägger på 0,55öre på varje KWH. Så sparar nog in ca. 1100kr per år då.
Senast redigerad av Pikachu 2014-12-18 19:33:44, redigerad totalt 1 gång.
Men Tele2 har ju precis gjort om hela sin struktur. Jag har fått ner mina kostnader sedan dess. Har det alltså ökat för dig?
Finns betydligt billigare alternativ men det beror på hur mycket du ringer och hur mycket trafik du använder.
Kör du bara mobilt bredband, inget fast bredband?
Ringer du mycket?
Ringer du mycket?
Vilka ska man välja om man nöjer sig med låg bredbandshastighet(telia nu) och redan har halebop(ej refill)?Moggy skrev:Finns betydligt billigare alternativ men det beror på hur mycket du ringer och hur mycket trafik du använder.
Ringer du mycket?
Till mobilen har jag halebop Rubbet och det kostar 298:- / mån
Till bredband via fibernätet har jag Bahnhof och det koster 782:- / för 3 mån jag har 10 GB
Mobilt bredband till surfplattan har jag Telia och det kostar 218:- / mån. I den avgiften ingår även avbetalning för surfplattan.
Till bredband via fibernätet har jag Bahnhof och det koster 782:- / för 3 mån jag har 10 GB
Mobilt bredband till surfplattan har jag Telia och det kostar 218:- / mån. I den avgiften ingår även avbetalning för surfplattan.
rojona skrev:Men Tele2 har ju precis gjort om hela sin struktur. Jag har fått ner mina kostnader sedan dess. Har det alltså ökat för dig?
Ja, sen maj iaf.
Moggy skrev:Finns betydligt billigare alternativ men det beror på hur mycket du ringer och hur mycket trafik du använder.
Ringer du mycket?
Jag har nog mobilt bredband
Nej, jag ringer inte mkt. Inte alls som genomsnittssvensken, d e jag absolut övertygad om. Kanske 7 samtal per vecka. Smsar en del, men e övertygad om att "alla andra" också gör d betydligt mer än vad jag gör i dagsläget.
Pikachu skrev:Moggy? Har du nåt bra tips som hjälper en ekonomiskt?
Alltså...det är rätt komplicerat att hitta det bästa. Beror helt på vad man gör med abbet. Jag har ett pottabb och det passar mig. Ringer inte så mycket och surfar på mobilen via mitt wifi.
Faktorer att ta hänsyn till:
Hur mycket ringer du?
Mycket SMS?
hur mycket behöver du surfa på mobilen via 3g/4g?
Moggy skrev:Nej, jag ringer inte mkt. Inte alls som genomsnittssvensken, d e jag absolut övertygad om. Kanske 7 samtal per vecka. Smsar en del, men e övertygad om att "alla andra" också gör d betydligt mer än vad jag gör i dagsläget.
474:- låter på tok för mycket för telefoni då. Du borde klara dig med med max 200:-.
Vad har du mobilt bredband till? Smartphone? Surfplatta?
Moggy skrev:Moggy skrev:Nej, jag ringer inte mkt. Inte alls som genomsnittssvensken, d e jag absolut övertygad om. Kanske 7 samtal per vecka. Smsar en del, men e övertygad om att "alla andra" också gör d betydligt mer än vad jag gör i dagsläget.
474:- låter på tok för mycket för telefoni då. Du borde klara dig med med max 200:-.
Vad har du mobilt bredband till? Smartphone? Surfplatta?
Hmm.. till min dator.. Jag kanske har fast bredband ändå?
Tycker Tele2 är riktiga skojare. Bäst att undvika de helt.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Jag ringer 1 till max två ggr. per dag. Smsar 1 gång per vecka och surfar inte på mobilen. Tipz?Moggy skrev:Pikachu skrev:Moggy? Har du nåt bra tips som hjälper en ekonomiskt?
Alltså...det är rätt komplicerat att hitta det bästa. Beror helt på vad man gör med abbet. Jag har ett pottabb och det passar mig. Ringer inte så mycket och surfar på mobilen via mitt wifi.
Faktorer att ta hänsyn till:
Hur mycket ringer du?
Mycket SMS?
hur mycket behöver du surfa på mobilen via 3g/4g?
Re: Tele2:s avgifter rimliga?
Jag har kontantkort hos Telia. Funkar utmärkt. För en knapp hundralapp i månaden får jag 100 min samtal, 500 sms och 0,5 GB surf. Det räcker gott eftersom jag har fast bredband hemma. Det kostar för övrigt omkring 300 per månad.
Tack för infon, ska kolla upp det för ett eventuellt byteTitti skrev:Jag har kontantkort hos Telia. Funkar utmärkt. För en knapp hundralapp i månaden får jag 100 min samtal, 500 sms och 0,5 GB surf. Det räcker gott eftersom jag har fast bredband hemma. Det kostar för övrigt omkring 300 per månad.
Kolla prisjakt.Pikachu skrev:Moggy? Har du nåt bra tips som hjälper en ekonomiskt?
Tele2 har slopat bindningstiden, slopat surfbegränsningen efter att internetdata tagit slut, sänkt antal gb men bibehållna priser. Jag skulle inte teckna ett Tele2 mobilt bredband ens om någon annan betalade åt mig.
Ett billigt alternativ är universal telecom och Alltele, de använder Telia å Telenors nät.
Ett billigt alternativ är universal telecom och Alltele, de använder Telia å Telenors nät.
Titti skrev:Jag har kontantkort hos Telia. Funkar utmärkt. För en knapp hundralapp i månaden får jag 100 min samtal, 500 sms och 0,5 GB surf. Det räcker gott eftersom jag har fast bredband hemma. Det kostar för övrigt omkring 300 per månad.
Det är ju billigare än halebop hallå som jag har nu. Vad heter kortet?
Re: Tele2:s avgifter rimliga?
Zima33 skrev:Titti skrev:Jag har kontantkort hos Telia. Funkar utmärkt. För en knapp hundralapp i månaden får jag 100 min samtal, 500 sms och 0,5 GB surf. Det räcker gott eftersom jag har fast bredband hemma. Det kostar för övrigt omkring 300 per månad.
Det är ju billigare än halebop hallå som jag har nu. Vad heter kortet?
Telia Refill. Laddningen heter Refill Månadskort.