Vad är värst, om folk kommer för tidigt eller för sent?
56 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Det är väl snarare regel än undantag att jag själv brukar komma för sent, känner mig aldrig stressad och tycker heller inte det är hela världen att folk får vänta... Med den inställningen tycker jag det är ok om andra också kommer för sent. Med det sagt får folk gärna inte vara för tidiga.
För mig personligen så upplever jag det som obehagligt när folk kommer tidigare än planerat. Det känns som att min värld rubbas och är i gungning och det tar lite tid att smälta det faktum att det inte blev som jag hade föreställt mig att situationen skulle bli.
Är alltid ute tidigare, beräknar alltid för element som kan göra att den tid det tar från punkt A till B tar längre tid än den skulle. Dvs man skall räkna med att vara sen, så man kommer i tid.
Ifall någon är sen, då kan jag ställa in det jag-vi tänkt, tycker det är respektlöst att vara sen, och slöseri med tid.
Ifall någon är sen, då kan jag ställa in det jag-vi tänkt, tycker det är respektlöst att vara sen, och slöseri med tid.
- Skindancer
- Anslöt: 2014-11-30
Jag tycker det är värst om folk kommer för tidigt ( kanske inte är klar ) , likasom kommer för sent men eh...nä jag säger sent xD.
Hvis en kommer for tidlig til et møte klokkeslett pling, så liker en vel gjerne at møtende part har kommet enda tidligere kanskje. Ja, og hvis en kommer for sent, så liker en vel gjerne at møtende part kommer enda senere kanskje.
Hvis en kommer for tidlig til et møte klokkeslett pling, så liker en vel gjerne at møtende part har kommet enda tidligere kanskje. Ja, og hvis en kommer for sent, så liker en vel gjerne at møtende part kommer enda senere kanskje.
Senast redigerad av River 2014-12-15 17:55:54, redigerad totalt 2 gånger.
Mens hvis de møtende parter kommer nøyaktig likt, enten det er for tidlig eller for sent, så er det jo uavgjort og greit da.
För sent.
Folk som slösar med andras tid förstår jag inte.
Folk som slösar med andras tid förstår jag inte.
Denne tråden får mej at tenka på något Lili Von Shtupp sa för lenga sen, om det at komma för tidligt eller för sent:
I've been with thousands of men
Again and again
They promise the moon
They`re always coming and going and going and coming...
and always too soon!
I've been with thousands of men
Again and again
They promise the moon
They`re always coming and going and going and coming...
and always too soon!
- Jeopardy Lane
- Inaktiv
- Anslöt: 2014-02-23
Återgå till Övriga Aspergerfrågor