Medlemsforum
115 inlägg
• Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kvasir skrev:Något speciellt medlemsskap behövs väl inte eftersom det är tänkt att vanliga forumregler ska gälla, och hetsiga diskussioner á la NFD inte kommer vara tillåtna. En extra regel bör dock finnas om att inte citera och kanske inte heller referera inlägg i denna avdelning i de öppna avdelningarna.
Hmm... i alla fall jag gillar tanken med speciellt medlemsskap. Det gör det lite mer privat. Man kan inte bara regga en användare och hoppa in och läsa. Eller jag kanske missuppfattade dig nu?
Senast redigerad av Nilale 2011-05-04 14:58:44, redigerad totalt 1 gång.
Har faktiskt inte tänkt på uppdelningen mellan forumavdelningar förrän jag fick skit för att jag bad nån att dämpa tonen eller vad jag nu protesterade emot. För mig är det befängt, allmän hyfs tycker jag man kan förvänta sig överallt.
Men det är bra att ni påminner om det här, för kanske jag skulle vara mer återhållsam i helöppna avdelningar. Glömmer hela tiden att vem som helst utifrån kan läsa... TACK alltså, för påminnelsen!
Men det är bra att ni påminner om det här, för kanske jag skulle vara mer återhållsam i helöppna avdelningar. Glömmer hela tiden att vem som helst utifrån kan läsa... TACK alltså, för påminnelsen!
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 14:58:44, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Nilale skrev:Kvasir skrev:Något speciellt medlemsskap behövs väl inte eftersom det är tänkt att vanliga forumregler ska gälla, och hetsiga diskussioner á la NFD inte kommer vara tillåtna. En extra regel bör dock finnas om att inte citera och kanske inte heller referera inlägg i denna avdelning i de öppna avdelningarna.
Hmm... i alla fall jag gillar tanken med speciellt medlemsskap. Det gör det lite mer privat. Man kan inte bara regga en användare och hoppa in och läsa. Eller jag kanske missuppfattade dig nu?
Jag tycker absolut att särskilt medlemskap ska krävas, som i NFD. Annars faller hela vitsen med avdelningen. Bara insynsskydd känns som för litet och otydligt, alldeles för lätt översnubblat, incitament att skapa den önskade stämningen.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 14:58:44, redigerad totalt 1 gång.
Nilale skrev:Kvasir skrev:Något speciellt medlemsskap behövs väl inte eftersom det är tänkt att vanliga forumregler ska gälla, och hetsiga diskussioner á la NFD inte kommer vara tillåtna. En extra regel bör dock finnas om att inte citera och kanske inte heller referera inlägg i denna avdelning i de öppna avdelningarna.
OK, du menar så. Visst, det kan onekligen vara en poäng för att göra det lite mera skyddat. Kanske ska man då ha något krav på att vara registrerad en tid på AF innan man får registrera sig på den avdelningen också, för att ytterligare minska risken att personer med illvilliga avsikter hittar dit.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 14:58:44, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir skrev:Nilale skrev:Kvasir skrev:Något speciellt medlemsskap behövs väl inte eftersom det är tänkt att vanliga forumregler ska gälla, och hetsiga diskussioner á la NFD inte kommer vara tillåtna. En extra regel bör dock finnas om att inte citera och kanske inte heller referera inlägg i denna avdelning i de öppna avdelningarna.
OK, du menar så. Visst, det kan onekligen vara en poäng för att göra det lite mera skyddat. Kanske ska man då ha något krav på att vara registrerad en tid på AF innan man får registrera sig på den avdelningen också, för att ytterligare minska risken att personer med illvilliga avsikter hittar dit.
En god idé.
Senast redigerad av Nilale 2011-05-04 14:58:45, redigerad totalt 1 gång.
Re: Medlemsforum
Nilale skrev:Alien skrev:Något i stil med Känsliga snack som jag sett i andra forum? Alltså där man har rätt att förvänta sig stöd och slippa angrepp?
För mig skulle ett nytt modererat medlemsforum innebära så mycket mer än bara just känsliga ämnen. Tycker helt enkelt att det är skönt att kunna slippa insyn. Dock bör väl "känsliga snack" platsa i ett sådant forum.
Helt enkelt ett "Allmänt medlemsforum".
Jag tycker "Allmän medlemsforum" låter för allmänt.
Kanske "Skyddat medlemsforum"?
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 14:58:45, redigerad totalt 1 gång.
"Privat prat"?
"Skyddat snack?
Nä, jag ska sluta larva mej. Jag tycker att ett lämpligt namn vore något i stil med
Privat forum
Diskussioner av särskilt privat karaktär. Speciellt medlemskap.
helt enkelt.
Att det inte ska vara öppet för alla är ju liksom hela poängen, annars är det ju totalt onödigt med en forumdel för det!
"Skyddat snack?
Nä, jag ska sluta larva mej. Jag tycker att ett lämpligt namn vore något i stil med
Privat forum
helt enkelt.
Att det inte ska vara öppet för alla är ju liksom hela poängen, annars är det ju totalt onödigt med en forumdel för det!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 14:58:45, redigerad totalt 1 gång.
weasley skrev:Jag tycker att ett lämpligt namn vore något i stil med
Privat forum
helt enkelt.
Quote ftw!
VIP-rummet? Personkrets 3? Smartskallarnas sammansvärjning?
Starta en omröstning om vad det ska heta vetja..
Starta en omröstning om vad det ska heta vetja..
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 14:58:45, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
Hur privat ska det vara? Räcker det att bara medlemmar i specialforumet kan skriva där el ska bara medlemmar kunna läsa där också?
Betr NFD är det väl slå att alla forummedlemmar kan läsa där men bara NFD-medlemmar kan posta inlägg där? Vilket gör att en nybliven AF-medlem kan gå direkt in och läsa där.
Betr NFD är det väl slå att alla forummedlemmar kan läsa där men bara NFD-medlemmar kan posta inlägg där? Vilket gör att en nybliven AF-medlem kan gå direkt in och läsa där.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 14:58:45, redigerad totalt 1 gång.
Tanken måste väl vara att bara medlemmar kan läsa. Annars är det ju ingen vits med det hela, eller i alla fall inte den vits som avsågs. Poängen är att det ska vara så skyddat som möjligt för insyn utifrån.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 14:58:45, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir skrev:Tanken måste väl vara att bara medlemmar kan läsa. Annars är det ju ingen vits med det hela, eller i alla fall inte den vits som avsågs. Poängen är att det ska vara så skyddat som möjligt för insyn utifrån.
Instämmer.
Så fram för namnförslag nu. Gillar Weasley's förslag bäst hittils:
Privat forum
Fast 96 är ett märke som gör fula fjårtisjeans... Eller nej, jag vet inte om märket heter så. Men ett jeans- eller klädmärke gör iaf fula fjårtisjeans med en stor blaffa med 96 på ena låret. Ghettobarnsjeans kanske man snarare ska säga.
- alfapetsmamma
Pemers sex?skämt? 96? Utomjordingar
Någon som vill förklara?
/nylandat ufo
/nylandat ufo
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 14:58:45, redigerad totalt 2 gånger.
Det kan faktist mycket väl tänkas att jag inte var rolig också. Fast jag tyckte det. Jag gör ofta det när ingen annan håller med. Som det här:
Paronomastics have more pun!
Har hittils inte fått någon annan att skratta åt det...
Paronomastics have more pun!
Har hittils inte fått någon annan att skratta åt det...
Senast redigerad av pH 2011-05-04 14:58:45, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir skrev:Area 51
Shit, nu är jag lost. Enlighten me please! Eller kanske man kan googla på det? Handlar det om sci-fi är det inte konstigt jag inte vet, jag tycker gamla Tellus och livet där är nog förvirrande, andra världar orkar jag inte med...
- alfapetsmamma
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter