Munzee Hunting ("QR-kodjakt" med smartphone)
35 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Munzee Hunting ("QR-kodjakt" med smartphone)
Har kontrollerat en av mina uppsatta koder som var noterad "unable to locate" och den var där den skulle.
Något fel på koordinaterna?Zirre skrev:Har kontrollerat en av mina uppsatta koder som var noterad "unable to locate" och den var där den skulle.
Jag har upptäckt att en del GPS-moduler i billigare telefoner visar väldigt fel (en del flera hundra meter fel eller positionen hoppar hej vilt), det kan vara den som letar vars mobil visar fel.
Re: Sv: Munzee Hunting ("QR-kodjakt" med smartphone)
Miche skrev:Något fel på koordinaterna?Zirre skrev:Har kontrollerat en av mina uppsatta koder som var noterad "unable to locate" och den var där den skulle.
Jag har upptäckt att en del GPS-moduler i billigare telefoner visar väldigt fel (en del flera hundra meter fel eller positionen hoppar hej vilt), det kan vara den som letar vars mobil visar fel.
Nej då. Den som letade letade nog inte tillräckligt bra.
Med tanke på vad jag kallar denna, (alla koder namnges) så vet man om man är på rätt plats eller inte.
Eller hade en dålig GPS i sin telefon...Zirre skrev:Den som letade letade nog inte tillräckligt bra.
Miche skrev:Eller hade en dålig GPS i sin telefon...Zirre skrev:Den som letade letade nog inte tillräckligt bra.
Du får gärna tro det, ingen av oss kan ju veta.
Förresten, varför testar du inte munzee själv?
Har funderat på det men tror inte att det finns så många munzee-koder i mitt närområde, när de är avklarade så vad gör man då, lägger ut nya som hittas av några få individer per år.
Det finns hela tre geocachar inom gångavstånd (i vår by), de är inte loggade speciellt många gånger...
Det finns hela tre geocachar inom gångavstånd (i vår by), de är inte loggade speciellt många gånger...
Miche skrev:Har funderat på det men tror inte att det finns så många munzee-koder i mitt närområde, när de är avklarade så vad gör man då, lägger ut nya som hittas av några få individer per år.
Om man inte själv hjälper till hur skall det då spridas?
Munzee startades 2011 så det har ännu inte gått så många år.
DIProgan skrev:Munzee är ungefär som ett mycket tråkigare Turf.
Du glömde att skriva "Jag tycker att" i början på din mening.
Egentligen är det inget om lockar mig. Kuta runt och leta efter lappar överallt. Har tröttnat på Turf med.
Återgå till Intressanta intressen