Storrea på väldans massa spel på steamstore.
7 inlägg
• Sida 1 av 1
Hej alla,
Jag tänkte tipsa om att Steam just nu har en pågående rabatt kampanj fram till tisdag den 2:a december.
http://store.steampowered.com/?l=swedish
Det finns tusentals spel med rabatt, dock så bör man titta på hur mycket rabatt det är.
Ofta är det bättre pris på "Featured Deals" och flash deals (flash deals kommer det nya vart 12:e timme tror jag). Featured deals tror jag byts vart 48:e timme eller så.
Överlag så skulle jag nog säga att om det inte är minst 60% rabatt så vänta och se om det kommer ett bättre erbjudande senare, kanske som flash deal eller precis innan kampanjer avslutas den 2:a Dec.
Självklart så är det är det en ny AAA titel (ett stort och välkänt spel) så får man kanske acceptera runt 25% rabatt.
Som ett exempel så är har det populära indie (liten utvecklare) spelet FTL: Faster Than Light en rabatt på 70% just nu och kostar därför 2,99euro.
Ett annat tips kan var att klicka på spel under 10€ eller spel under 5€. Där finns det hundratals spel och många av dom är spel med hög rea just nu.
Jag tänkte tipsa om att Steam just nu har en pågående rabatt kampanj fram till tisdag den 2:a december.
http://store.steampowered.com/?l=swedish
Det finns tusentals spel med rabatt, dock så bör man titta på hur mycket rabatt det är.
Ofta är det bättre pris på "Featured Deals" och flash deals (flash deals kommer det nya vart 12:e timme tror jag). Featured deals tror jag byts vart 48:e timme eller så.
Överlag så skulle jag nog säga att om det inte är minst 60% rabatt så vänta och se om det kommer ett bättre erbjudande senare, kanske som flash deal eller precis innan kampanjer avslutas den 2:a Dec.
Självklart så är det är det en ny AAA titel (ett stort och välkänt spel) så får man kanske acceptera runt 25% rabatt.
Som ett exempel så är har det populära indie (liten utvecklare) spelet FTL: Faster Than Light en rabatt på 70% just nu och kostar därför 2,99euro.
Ett annat tips kan var att klicka på spel under 10€ eller spel under 5€. Där finns det hundratals spel och många av dom är spel med hög rea just nu.
Är det sådana där spel som kräver att man är uppkopplad för att kunna använda dom?
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
plåtmonster skrev:Är det sådana där spel som kräver att man är uppkopplad för att kunna använda dom?
Det är olika. En del spel gör nog det medans andra inte gör. Det får man kolla innan man köper.
Steam är ju den ledande försäljaren av nedladdade spel till PC. Där kopplar man spel till sitt konto och kan lätt ladda ner spelet när man vill spela det, man slipper hålla reda på installations skivor etc.
plåtmonster skrev:Är det sådana där spel som kräver att man är uppkopplad för att kunna använda dom?
Allt som köps på steam är DRM, digital rights management. Du äger inte spelet som i en skiva till ett tv-spel, bara rätten att ladda ner och spela det via steam. Går dock spela via offline-mode med så du behöver inte vara ständigt uppkopplad såvida det inte är multiplayer spel förstås. Undantag är spel som är kopplade till exempel till Ubisofts Uplay, där det krävs en extra inloggning.
- Braincandy
- Anslöt: 2012-09-27
Spel som kräver uppkoppling blir ju värdelösa när företaget bestämmer sig för att stänga av sin server..
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Bra tips, jag behövde något nytt spel nu. Blev "wolfenstein The new Order" för 17 euro.