Vilket datorval för okunnig användare?
10 inlägg
• Sida 1 av 1
Vilket datorval för okunnig användare?
Har en äldre släkting som snart är uppe i 80 års åldern som för första gången i sitt liv ska köpa en dator, är då inte MAC ett bra val? som jag förstått det är den bara att plugga in och sen klar att använda, inget krångel med installation och dylikt, han skall bara använda den till att surfa lite med, inget annat.
Eller vad säger ni? kom med synpunkter och/eller förslag
Eller vad säger ni? kom med synpunkter och/eller förslag
Senast redigerad av Lime 2011-05-04 14:58:10, redigerad totalt 1 gång.
Skaffar du honom en Mac med liten TV-ut konverterare behöver han inte ens bry sej om inställningar när han ska se på TV. Koppla in konvertererare i datorn, anslut andra änden till TVn, vänta tio sek och sen är det bara se på film.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 14:58:10, redigerad totalt 1 gång.
Rekommenderar en mac, inget strul alls med dem.
Senast redigerad av Brillmongot 2011-05-04 14:58:10, redigerad totalt 1 gång.
- Brillmongot
- Anslöt: 2008-05-26
Jag har också Mac. Skitenkelt, kan inte bli enklare. Mycket nöjd! Har haft pc tio år innan, är nu på min andre mac. Typ: Once you go mac, you never go back.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 14:58:10, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:Jag har också Mac. Skitenkelt, kan inte bli enklare. Mycket nöjd! Har haft pc tio år innan, är nu på min andre mac. Typ: Once you go mac, you never go back.
I hear you!
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 14:58:13, redigerad totalt 1 gång.
Charley? skrev:MsTibbs skrev:Jag har också Mac. Skitenkelt, kan inte bli enklare. Mycket nöjd! Har haft pc tio år innan, är nu på min andre mac. Typ: Once you go mac, you never go back.
I hear you!
Nästa blir garanterat en Mac.
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 14:58:13, redigerad totalt 1 gång.
Lime skrev:Hur fungerar sk "pc emulatorer"? tänkte om min nästa dator blir en Mac tänkte jag ev köpa en PC emulator till den så jag kan använda fler program, Macen är lite begränsad tyvärr.
Det jag har använt är att jag har kört bl.a Ubuntu Linux i ett program som heter Paralells som man kan användas för att köra endera Windows eller olika linuxversioner. Man installerar då Paralells (eller något av de alternativ till detta som finns och som fungerar lite olika) och sen installerar man Linux eller Windows inuti detta och kan på det sättet köra både exempelvis Windows och MacOS samtidigt. Nackdelen med detta är att man då samtidigt utsätter datorn för samma risker som en windowsdator och följaktligen bör vara noga med att installera en brandvägg och ett antivirusprogram som funkar för Windows för att att inte få en massa skit in i datorn.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15